Gestolen!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Gestolen!

Bericht door Bram » 06 feb 2013, 18:48

Ik heb geen zin meer om te reageren op dergelijk kortzichtig en eigenlijk gewoon dom geredeneer, pffff.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 feb 2013, 18:49

Riceaux schreef:Ik begin toch aardig de neiging te krijgen om een petitie te starten voor een voortplantingsverbod voor de minder intellectueel bedeelden onder ons als ik jouw posts lees af en toe.

Wat je nu eigenlijk zegt is, even terug redenerend naar het diefstal voorbeeld. Is dat wanneer iemand jouw auto jat, jij er beter had op moeten anticiperen. Want blijkbaar boeit het jou niet dat de ander de wet overtreed.
nee ik zij als iemand overleid door een auto ongeluk, elk ongeluk is te vermeiden...

dat autojatten moet gewoon lijfstraffen op ja, zoals handen hakken, als je je handen niet van andermans goederen kan houden verdien je in mijn ogen geen handen
Alex schreef:Hoe kwam jij ook alweer aan je geld? Dat geld van het collecteren hield je toch ook zelf?
dat is geen diefstal ik kom eerlijk langs om geld te collecteren. mensen moeten ook snappen dat 15/16/17 jarige mensen aan de deur komen voor een goed doel dat niet gratis doen...

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 feb 2013, 18:49

Edit: dubbelpost

KoenM

Bericht door KoenM » 06 feb 2013, 18:52

Jeroen K. schreef:
Riceaux schreef:Ik begin toch aardig de neiging te krijgen om een petitie te starten voor een voortplantingsverbod voor de minder intellectueel bedeelden onder ons als ik jouw posts lees af en toe.

Wat je nu eigenlijk zegt is, even terug redenerend naar het diefstal voorbeeld. Is dat wanneer iemand jouw auto jat, jij er beter had op moeten anticiperen. Want blijkbaar boeit het jou niet dat de ander de wet overtreed.
nee ik zij als iemand overleid door een auto ongeluk, elk ongeluk is te vermeiden...

.
Ja door niet zo te rijden, als iedereen gewoon netjes zou rijden en zich altijd aan de regels zou houden, zouden er ook vrijwel geen ongelukken gebeuren.

Als jij tegen een boom rijdt, is het toch ook niet de schuld van de boom?

Oh wacht, die kennen jullie vast niet in koeweit :bag:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 feb 2013, 18:52

Dude, je redeneert wel lekker alles in jouw voordeel he?

Nog even ander voorbeeld dan. Jij zegt ieder ongeluk is te vermijden. Stel iemand knalt per ongeluk een kogel door jouw kop, is dat dan ook jouw schuld? Je had er immers op kunnen anticiperen?

Alex

Bericht door Alex » 06 feb 2013, 18:53

Jeroen K. schreef:
Alex schreef:Hoe kwam jij ook alweer aan je geld? Dat geld van het collecteren hield je toch ook zelf?
dat is geen diefstal ik kom eerlijk langs om geld te collecteren. mensen moeten ook snappen dat 15/16/17 jarige mensen aan de deur komen voor een goed doel dat niet gratis doen...
Mensen geven geld aan het goede doel, niet aan jou. Maar ik denk dat je te dom bent om dat te snappen.

Bram

Bericht door Bram » 06 feb 2013, 18:57

Allemachtig, dit soort posts en argumenten zijn echt een aanklacht tegen welk onderwijssysteem dan ook hoor :stom:

Collecteren voor het goede doel maar dat niet voor niets doen, dan heb je er echt geen pepernoot van begrepen hoor :tooth:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 feb 2013, 18:58

KoenM schreef:Ja door niet zo te rijden, als iedereen gewoon netjes zou rijden en zich altijd aan de regels zou houden, zouden er ook vrijwel geen ongelukken gebeuren.

Als jij tegen een boom rijdt, is het toch ook niet de schuld van de boom?

Oh wacht, die kennen jullie vast niet in koeweit :bag:
Als ik mezelf plat rij, rij ik mezelf plat dat is dan mijn eigen fout. ben daar heel simpel in

als er 2 autos op elkaar klappen maken 2 mensen fouten. 1 van de 2 had ook die fout niet kunnen maken...
Riceaux schreef:Dude, je redeneert wel lekker alles in jouw voordeel he?

Nog even ander voorbeeld dan. Jij zegt ieder ongeluk is te vermijden. Stel iemand knalt per ongeluk een kogel door jouw kop, is dat dan ook jouw schuld? Je had er immers op kunnen anticiperen?
klopt, kan mij een ander nou schelen? zolang ik een win win situatie heb kan de rest mij niks boeien, ben ik heel eerlijk in....
Met die kogel, Tja als je gewoon oplet is dat te vermijden ja, je kan toch maar 1 ding tegelijk doen :) maar goed jullie denken het allemaal goed te weten want jullie zijn rasechte Nederlanders natuurlijk die alles het beste weten :attentie:

Bram

Bericht door Bram » 06 feb 2013, 18:59

Nou, in ieder geval weten we meer van een stukje fatsoen en normen en waarden, dat is er bij jou duidelijk nooit ingestampt.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 feb 2013, 19:02

maar goed jullie denken het allemaal goed te weten want jullie zijn rasechte Nederlanders natuurlijk die alles het beste weten
Ik heb zo'n idee dat 'wij' wat minder egocentrisch zijn. Vraag me echt af hoe jouw ouders zijn.

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2013, 19:03

Alex schreef:
Jeroen K. schreef:
Mensen geven geld aan het goede doel, niet aan jou. Maar ik denk dat je te dom bent om dat te snappen.

Tjongejonge wie geeft deze mongool (JeroenK)een doodschop.

Mijn excuses aan alle mongoliede mensen, want Jeroen K is nog veel erger.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 feb 2013, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 06 feb 2013, 19:04

Riceaux schreef:
maar goed jullie denken het allemaal goed te weten want jullie zijn rasechte Nederlanders natuurlijk die alles het beste weten
Ik heb zo'n idee dat 'wij' wat minder egocentrisch zijn. Vraag me echt af hoe jouw ouders zijn.
Isn't that obvious?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 feb 2013, 19:15

Tjongejonge wie geeft deze mongool (JeroenK)een doodschop.

Mijn excuses aan alle mongoliede mensen, want Jeroen K is nog veel erger.
Ach zolang hij dat gedrag van hem in het midden oosten houdt heb ik geen problemen met hem hoor. Vind z'n posts hier op het forum wel vermakelijk. En het is interessant wat voor rare gedachtegang sommige mensen hebben. Gewoon niet te serieus nemen Luco. :thumbup:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 06 feb 2013, 19:52

Wanneer staat er eens een moderator op die deze gast van dit forum kiept?
Het is wel even leuk, maar nu wordt het toch echt wel eens tijd zeg.

Hans

Bericht door Hans » 06 feb 2013, 20:07

Maar goed, dieven worden hier veel en veel te slap gestraft. Auto jatten, woninginbraak, 10 jaar de bak in. Is er ook nog geweld bij gebruikt, dan 15 jaar de bak in. Geweld met blijvend letsel voor het slachtoffer, 20 jaar de bak in.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 06 feb 2013, 20:13

Dat is sowieso kansloos, maar ook dat misdadigers worden beschermd en afstand moeten doen van de gestolen spullen... Vond een opmerking laatst wel erg mooi waar dat gedoe om is geweest. Beroepsrisico...

Niall

Bericht door Niall » 06 feb 2013, 21:24

Luco schreef:
Niall schreef:
RVV schreef:
Het gaat me er niet om dat ze verantwoordelijk zijn, maar dat ze mag ik aannemen de technische know how hebben om voor een afdoende beveiliging te zorgen. Nu betaal je een paar honderd euro voor een alarmsysteem vanaf fabriek. Maar dit is blijkbaar waardeloos. Ze kunnen een auto wel volhangen met de meest exotische technieken en systemen, snufjes die je veelal niet eens nodig hebt. Laat ze een afdoende beveiligingssysteem bedenken, bied het als optie aan (keuze aan de klant) en zorg daarmee voor een auto die voor het dievengilde niet meer interessant is om te stelen.

Een electronisch slot wat een auto compleet onbruikbaar maakt als hij gestolen word. Niet gestart wordt volgens de instructie. Denk bijvoorbeeld aan pincodes die je moet invoeren. Vingerafdruk scans whatever iets in die richting. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn?
Probleem is dat alle toeleveranciers van de fabrikanten sleutels, modules enz in het oostblok laten producren, zo maak je het criminelen wel helemaal makkelijk :goodnight:

Ook al zouden al die dingen hier geproduceerd worden, dan zou het probleem echt niet minder zijn.
Vroeger waren de stalen draaidelen van deursloten ook van grove kwaliteit en formaat, maar hededaags stellen die ook niet veel meer voor. En die van Renault zijn de kleinste van allemaal, 1 cm staal houdt je deur dicht ipv vroeger 10 cm :mrgreen:

Maar het is mits je de juiste spullen hebt kinderlijk eenvoudig om de beveiliging te omzeilen. Er zijn bedrijven in Polen welke beter weten hoe onboard modules van BMW's, VW's en Mercedessen werken dan de fabrikanten zelf :blink:

Plaats reactie