Orange County Choppers mogelijk kopje onder?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Orange County Choppers mogelijk kopje onder?

Bericht door InjectTheVenom » 10 sep 2011, 21:35

http://www.autoblog.com/2011/01/27/oran ... reclosure/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eind september vorig jaar stonden er nog genoeg projecten in de shop toen Skeeter me een rondleiding gaf... moet eerlijk zeggen dat de sfeer/fun er een beetje uit is bij de serie nu senior en junior ieder een eigen shop hebben :|

Fernando

Re: Orange County Choppers mogelijk kopje onder?

Bericht door Fernando » 10 sep 2011, 21:38

ok nogmaals, nieuwsbericht van 27 januari 2011.... :?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 10 sep 2011, 21:52

Je m'excuse, heb de datum over het hoofd gezien :oops:

Fernando

Bericht door Fernando » 10 sep 2011, 22:02

no probs, heb even gezocht naar verdere info maar er heeft schijnbaar een schikking plaatsgevonden en ze (Sr.&Jr.) zijn nu allebei voor zichzelf begonnen....

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 11 sep 2011, 06:55

Wat niet wegneemt dat dat luxe pandje van Sr. een beetje een molensteen is. Zit nu in de states en de nieuwe afleveringen zijn er hier inmiddels op en daarin kijken ze o.a. naar het oude pand als accomodatie.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2011, 09:20

Dat is de ellende bij veel ondernemers met (kortstondig) succes. Alles op de pof gekocht. Te groot, te veel, te weinig eigen middelen. Helaas zie ik dat bij wat bekenden van ons ook. Een belangrijke klant gaat koppie onder en opeens valt de droom in duigen. Niet slim aangepakt. Geld genoeg, maar teveel leningen nekt ze uiteindelijk. Op school irriteerde ik mij er ook al aan, dat je enkel geleerd om een businessplan te schrijven omdat je dan geld kunt lenen, zonder dat je wordt geleerd om verstandig met geld en kapitaal om te gaan. Eén van de redenen van onze crisis' imho. Het wordt ons niet meer geleerd en gestimuleerd om met eigen middelen groter te groeien. Misschien is OCC een goed voorbeeld van die afhankelijkheid.

jos_br

Bericht door jos_br » 11 sep 2011, 12:02

Dennis Cavallino schreef:Dat is de ellende bij veel ondernemers met (kortstondig) succes. Alles op de pof gekocht. Te groot, te veel, te weinig eigen middelen. Helaas zie ik dat bij wat bekenden van ons ook. Een belangrijke klant gaat koppie onder en opeens valt de droom in duigen. Niet slim aangepakt. Geld genoeg, maar teveel leningen nekt ze uiteindelijk. Op school irriteerde ik mij er ook al aan, dat je enkel geleerd om een businessplan te schrijven omdat je dan geld kunt lenen, zonder dat je wordt geleerd om verstandig met geld en kapitaal om te gaan. Eén van de redenen van onze crisis' imho. Het wordt ons niet meer geleerd en gestimuleerd om met eigen middelen groter te groeien. Misschien is OCC een goed voorbeeld van die afhankelijkheid.

+1!

Jos.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 sep 2011, 12:29

Grotendeels wat ik denk als ik de betreffende foto zie van het nieuwe pand.....

Vriend van me heeft een motorzaak en begon 10-11 jaar geleden ook met het in opdracht bouwen van Harleys. Destijds meteen twee grote orders voor een motortje van een ton per stuk. Allebei gruwelijke apparaten om te zien en te rijden maar de continuïteit van die omzet is er gewoon niet. Het is gewoon een niche markt die mee fluctueert op de economie. Gaat het goed dan kan alles, gaat het minder dan kan helemaal niks en daar zal OCC nog meer dan een ander last van hebben. Als je dan net ff een lekker pandje hebt neer gezet....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 sep 2011, 15:43

De glans is er ook een beetje vanaf, dus de showbikes van anderhalve ton voor charity events komen niet echt meer voorbij.
De motoren van nu zijn voor wat kleinere bedrijven als goedkope reclame om op tv te komen.
Zodra de serie stopt, is ook dat afgelopen, en moet de omzet van de dealers komen met hun reguliere motoren. En dan heb je wat meer nodig dan standaard motoren, met wat afdekplaatjes van OCC erop.

Ik zie dit niet goed aflopen.

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 11 sep 2011, 21:10

Was niks aan de hand,

We had first assumed that this was a joke, but Surrounded Me has learned through sources that Orange County Choppers‘ has missed a number of mortgage payments, which is said to be for $96,400 and $14,000. The source explained that OCC did not make the payments, as they wanted to force the lender to make a few changes to the terms of the loan.

The reason why they want to make a few changes to the mortgage terms is because the building is not worth as much as it was back in 2007. It is no secret that the auto industry has had a tough few years, as has the housing market; it is for this reason why the headquarters is now worth $4 million to $5 million less than it once was.

http://www.product-reviews.net/2011/01/ ... -bankrupt/" onclick="window.open(this.href);return false;

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 sep 2011, 21:39

De waardering van het gebouw kwam toch pas ter sprake toen Senior Junior moest uitkopen voor zijn deel?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 dec 2012, 22:49

Tijdje later zijn Senior en Junior met elkaar verenigd en hoor ik onlangs van een vriend uit New Jersey dat de show ermee stopt maar het bedrijf vooralsnog door gaat.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 dec 2012, 23:44

InjectTheVenom schreef:Tijdje later zijn Senior en Junior met elkaar verenigd.
Toch nog een mooi einde in die zelf geregiseerde meuk.
http://en.wikipedia.org/wiki/American_C ... vs._Junior

Rebel

Bericht door Rebel » 11 dec 2012, 23:53

Prima actie van Discovery Channel, dat ze de stekker uit deze klucht hebben getrokken. Vreselijk programma met waardeloze "acteer"-prestaties. Voor dat geld kun je ook mooie en boeiende programma's maken.

TLRS

Bericht door TLRS » 12 dec 2012, 00:14

Ja we hebben echt te weinig acteurs op tv :gek:

At some point was het best leuk om af een toe een aflevering te kijken. Gewoon dollen met een pickup of een tank tussendoor. Maar dan succes, commercieel geneuzel, zakelijke belangen en verplichten.. dag lol.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 dec 2012, 08:56

Vind het wel jammer, dat het voorbij is. Volgde het altijd, laatste seizoen elke dinsdag de aflevering gedownload.

Al weet je dat het (iig. op het laatst) allemaal gespeeld is. De ruzies, de conflicten.... maar mocht het toch altijd wel graag zien.

JP

Bericht door JP » 03 feb 2013, 16:18

TV star Paul Teutul Sr., founder of Orange County Choppers Holdings, sought Bankruptcy Court protection for his merchandising unit with plans to liquidate its assets.

The family-run custom-built motorcycle company operated by Teutul and his son, Paul Jr., is based in the Hudson Valley town of Newburgh, NY.

Its Hudson Valley Merchandising LLC listed $1.12 million in assets and $1.44 million in debts in papers filed Thursday in Poughkeepsie, NY.

The parent company didn’t file.

Under Chapter 7 of the Bankruptcy Code a trustee will automatically be appointed to dismantle the company, sell its assets and distribute the proceeds to creditors.
NYpost.com

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 feb 2013, 17:28

Dus als ik het goed begrijp willen ze alleen van de merchandising af maar blijft het bedrijf zelf wel bestaan? Dacht dat er even sprake van was dat ook dit gedeelte zou verdwijnen.

Shakes

Bericht door Shakes » 05 feb 2013, 21:21

Typisch geval hoogmoed. Volgde de serie vanaf het begin maar als je zag wat ze allemaal uitgaven (huizen, auto's en weet ik het wat) kon het niet goed blijven gaan. Werd er op een gegeven moment flauw van, slechte acteurs etc.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 feb 2013, 22:20

In het begin was het nog wel mooi om te zien dat ze het steeds beter deden maar gaandeweg zag je het harde werk niet meer toen ze zich eenmaal "gevestigd" hadden en lieten ze voor mijn gevoel steeds minder interessante en innovatieve projecten zien. Kan er ook aan liggen dat ze niet meer zo veel gekke streken uithaalden of deze niet meer lieten zien.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 feb 2013, 11:30

Het werd er gaandeweg niet creatiever op nee... Dit was gaaf:

Afbeelding

En ze begonnen veel te laat aan continuïteit te denken in de vorm van een "productie" fiets. Een motorzaak is net een ijsco kraam, je moet de dalen kunnen vullen met de pieken...

Plaats reactie