Ik zat net wat verschillende ferrari filmpjes te kijken. en het valt mij eigenlijk erg op dat oudere auto's vaak veel mooier klinken dan de autos van tegenwoordig (ok er zijn een paar regels waar dat niet zo is zoals bij ee CGT)...
Als ik ferrari's vergelijk vind ik de oude ferrari's veel meer "huilen" dan de nieuwe auto's..
hebben anderen hier nog meer voorbeelden van zoiets? of ben ik de enige die dit vind?
Geluid
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Geluid
Eens, ik vind de F355 bijvoorbeeld echt te gruwelijk klinken
Daarna werd het allemaal wat 'platter', minder inhoud, minder emotie.

-
Het rauwe, directe, blaffende is tegenwoordig ver te zoeken. Dat is bij motoren ook zo. De dikste twins klinken lang niet meer zo bruut als de jaren '90 brulijzers. Geperfectioneerde injectie en ontsteking.. soepele loopcultuur.. hartstikke zonde.
- MVB
Is hoofdzakelijk aan twee dingen te wijten:
1 regelgeving mbt type goedkeuring
2 99% van de consumenten zit niet te wachten op een mooie uit/inlaat symfonie
Fabrikanten zoals Ferrari mogen bijvoorbeeld in een hogere versnelling de Passby meting doen. Wanneer ze dat niet voor elkaar hadden gekregen waren ze nog een stuk stiller geweest. Het kost ingenieurs best veel tijd en energie om auto's zoals Ferrari Porsche AMG RS goed te laten klinken.
1 regelgeving mbt type goedkeuring
2 99% van de consumenten zit niet te wachten op een mooie uit/inlaat symfonie
Fabrikanten zoals Ferrari mogen bijvoorbeeld in een hogere versnelling de Passby meting doen. Wanneer ze dat niet voor elkaar hadden gekregen waren ze nog een stuk stiller geweest. Het kost ingenieurs best veel tijd en energie om auto's zoals Ferrari Porsche AMG RS goed te laten klinken.
-
OnlineMartijn_bmw
+1! ooit eens voor mijn verjaardag een uur F355 rijden gehad echt onvergetelijk wat een soundBram schreef:Eens, ik vind de F355 bijvoorbeeld echt te gruwelijk klinken![]()

- JoostSchouten
Veel beter kan het toch niet worden.

-
toch wel:JoostSchouten schreef:
Veel beter kan het toch niet worden.
Dat is toch wel echt het ultieme, ultieme geluid