Van Windows mail naar Outlook. Help!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM

Van Windows mail naar Outlook. Help!

Bericht door KoenM » 03 feb 2013, 13:12

Mijn ouders hebben een nieuwe computer gekocht, met windows 8.

Op de vorige computer gebruikten zij windows mail, echter kan dat nu niet meer aangezien de versie in windows 8 geen pop3 ondersteund. ( Ze gebruiken een hetnet e-mailaccount)

Nu wil ik de oude mailberichten exporteren zodat ik ze in outlook kan importeren.
Echter krijg ik wanneer ik op exporteer berichten > microsoft Exchange klik, de melding 'Kan niet exporteren. Fout tijdens het initialiseren van MAPI'.

Op internet heb ik ergens gelezen dat dit komt doordat Windows Mail als standaardbrowser ingesteld stond. Dit heb ik veranderd, echter krijg ik nu nog steeds dezelfde error.

Vanochtend dacht ik een oplossing bedacht te hebben door outlook 2010 op de oude computer te installeren, dan op deze computer de berichten over te zetten naar outlook en vervolgens een back-up te maken.
Echter is er nergens meer een trial van outlook 2010 te vinden, en kan ik de trial van 2013 niet installeren op een computer met vista..

Wie helpt mij, en mijn ouders, uit de brand?
Bij voorbaat dank!

Macboy

Re: Van Windows mail naar Outlook. Help!

Bericht door Macboy » 03 feb 2013, 16:28

Importeren en exporteren in Windows is zoiets als een motorswap. Gewone sterveling lukt dat nooit ...

Hielke

Bericht door Hielke » 03 feb 2013, 17:16

Macboy schreef:Importeren en exporteren in Windows is zoiets als een motorswap. Gewone sterveling lukt dat nooit ...
Agree, is mij ook nog nooit op die manier gelukt.

Installatie van win8 over een bestaande win7 was dan weer een makkie. Alles blijft nadien gewoon werken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 feb 2013, 22:32

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 03 feb 2013, 22:58

KoenM schreef:Mijn ouders hebben een nieuwe computer gekocht, met windows 8.

Op de vorige computer gebruikten zij windows mail, echter kan dat nu niet meer aangezien de versie in windows 8 geen pop3 ondersteund. ( Ze gebruiken een hetnet e-mailaccount)

Nu wil ik de oude mailberichten exporteren zodat ik ze in outlook kan importeren.
Echter krijg ik wanneer ik op exporteer berichten > microsoft Exchange klik, de melding 'Kan niet exporteren. Fout tijdens het initialiseren van MAPI'.

Op internet heb ik ergens gelezen dat dit komt doordat Windows Mail als standaardbrowser ingesteld stond. Dit heb ik veranderd, echter krijg ik nu nog steeds dezelfde error.

Vanochtend dacht ik een oplossing bedacht te hebben door outlook 2010 op de oude computer te installeren, dan op deze computer de berichten over te zetten naar outlook en vervolgens een back-up te maken.
Echter is er nergens meer een trial van outlook 2010 te vinden, en kan ik de trial van 2013 niet installeren op een computer met vista..

Wie helpt mij, en mijn ouders, uit de brand?
Bij voorbaat dank!
Heb je wel een profiel ingesteld in Outlook?
Anders gewoon een profiel instellen.. Desnoods een emailaccount configureren (niet noodzakelijk)
Dan Outlook opstarten. Vervolgens naar Windows Live mail openen. Exporteren naar Microsoft Exchange. Dan exporteert hij de bestanden naar het gegevensbestand in Outlook.

KoenM

Bericht door KoenM » 03 feb 2013, 23:08

Outlook is wel geconfigureerd op de nieuwe computer, de mail komt er al een tijdje op binnen..
Exporteren naar windows exchange geeft een error dus ;)

Maar toch bedankt voor het meedenken :thumbup:

Plaats reactie