Mi-Fi
- Riceaux
Mi-Fi
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met een Mi-Fi router? Ik ben van plan zodra ik een e46 heb om daar een netwerk in te bouwen. Nu wil ik het netwerk zo opzetten dat ik gebruik kan maken van AirPlay, dus wat ik volgens mij nodig heb is een 12V-230V converter, een AirPort Express en een Mi-Fi router zodat ik het netwerk ook kan voorzien van internet d.m.v. een simkaart plaatsen in de Mi-Fi router. Echter heb ik geen ervaringen met Mi-Fi routers. Misschien dat iemand hier toevallig zo'n ding in z'n auto heeft?
- Petrolhead Tom
Re: Mi-Fi
Waarom? Omdat het kan of bied het voordelen?
- Riceaux
Omdat m'n data-abo van m'n iPad voorbij is en omdat m'n vriendin geen internet-abo heeft bij haar telefoon en het wel fijn zou zijn om die 2 toestellen te kunnen gebruiken in de auto. En AirPlay omdat ik geen zin heb in gekloot met kabels.Petrolhead Tom schreef:Waarom? Omdat het kan of bied het voordelen?

En inderdaad omdat het kan en ik graag experimenteer met electronica in auto's.

- Petrolhead Tom
Ik zou zelf gaan voor een ipod aansluiting maar zo kan het ook natuurlijk. 

- Riceaux
Met alleen een iPod aansluiting los ik het internet probleem niet op. Plus dat ik regelmatig met meerdere mensen in de auto zit die dan eventjes een nummer willen laten horen. En dan vind ik dat geklooi met zo'n kabeltje gewoon niet handig werken.
En ik doe wel meer dingen liever op een moeilijke manier. Maar ik ben ook van plan om er na verloop van tijd een dynavin systeem in te zetten. En daar zitten ook internet mogelijkheden op, dus dan is het wel handig als ik het netwerk al heb.

En ik doe wel meer dingen liever op een moeilijke manier. Maar ik ben ook van plan om er na verloop van tijd een dynavin systeem in te zetten. En daar zitten ook internet mogelijkheden op, dus dan is het wel handig als ik het netwerk al heb.

-
Ik heb een mi-fi regelmatig gebruikt toen tethering/ persoonlijke hotspot op de iphone nog niet (goed) werkt. Nu gebruik ik het nog wel eens in het buitenland icm met een lokale sim met data.
Werkt vrij goed alhoewel mijn ervaring is dat het 3G ontvangst op je telefoon vaak sterker lijkt dan op de mi-fi.
Dit zal ook met het betreffende merk/ type mi-fi verschillen denk ik.
Om te spelen met het opzetten van een netwerk in je auto is het wel grappig maar aangezien je de 3G verbinding deelt met meerdere apparaten niet bijzonder snel.
Als het slechts is om internet op de iPad te hebben zou ik gewoon tethering/ persoonlijke hotspot gebruiken. Dat scheelt een data abonnement en werkt heel eenvoudig.
Zo doe ik het tenminste tegenwoordig als ik onderweg ben in NL en notebook of iPad wil gebruiken.
Werkt vrij goed alhoewel mijn ervaring is dat het 3G ontvangst op je telefoon vaak sterker lijkt dan op de mi-fi.
Om te spelen met het opzetten van een netwerk in je auto is het wel grappig maar aangezien je de 3G verbinding deelt met meerdere apparaten niet bijzonder snel.
Als het slechts is om internet op de iPad te hebben zou ik gewoon tethering/ persoonlijke hotspot gebruiken. Dat scheelt een data abonnement en werkt heel eenvoudig.
Zo doe ik het tenminste tegenwoordig als ik onderweg ben in NL en notebook of iPad wil gebruiken.
- Riceaux
Thanks voor het delen van je ervaring! Een data abonnement heb ik al. En het is dus ook voor AirPlay maar AirPlay werkt eventueel ook zonder internet. Ik ga er nog even over nadenken.hjp schreef:Ik heb een mi-fi regelmatig gebruikt toen tethering/ persoonlijke hotspot op de iphone nog niet (goed) werkt. Nu gebruik ik het nog wel eens in het buitenland icm met een lokale sim met data.
- Niels
- Auto: Prius+
Je hebt imho wel verlies van kwaliteit over de airplay. Ik heb nu thuis de airplay direct op actieve B&O speakers welke ik aanstuur met de Ipod of pad. Het leek ons ideaal maar ik trap het toch de deur weer uit. Natuurlijk komen de speakers ook niet in de buurt van wat ik eerst had staan maar ik vermoed toch ook dat het streamen niet bijdraagt aan een betere weergave.....
- Robin Hartog
Meen je dat nou? Ik heb echt nul problemen hier thuis. Airplay icm een Bose setje; werkt prima! Wat voor kwaliteitsverlies merk je?Niels schreef:Je hebt imho wel verlies van kwaliteit over de airplay. Ik heb nu thuis de airplay direct op actieve B&O speakers welke ik aanstuur met de Ipod of pad. Het leek ons ideaal maar ik trap het toch de deur weer uit. Natuurlijk komen de speakers ook niet in de buurt van wat ik eerst had staan maar ik vermoed toch ook dat het streamen niet bijdraagt aan een betere weergave.....
- Niels
- Auto: Prius+
Wellicht heb ik een ander referentie kader
https://lh6.googleusercontent.com/-YmO3 ... G_0360.JPG
De Airport gaat er wel gewoon weer op hoor maar gewoon voor de erbij.

https://lh6.googleusercontent.com/-YmO3 ... G_0360.JPG
De Airport gaat er wel gewoon weer op hoor maar gewoon voor de erbij.
- JWD
De airport doet over airplay lossless 16/44.1 (cd kwaliteit) dus alleen als je er HD audio naar toe stuurt zal je een (klein) verschil merken omdat hij downsampled naar 16/44.1.
Al eens geprobeerd om hem op SPDIF aan te sluiten?
Al eens geprobeerd om hem op SPDIF aan te sluiten?