Cookie-meldingen, kun je die ook kapotschieten?
- Dennis Cavallino
Cookie-meldingen, kun je die ook kapotschieten?
Ben echt helemaal klaar met al die Cookie-meldingen op allerlei sites. Iedere keer als je zo'n site aanklikt, dan krijg je die melding. Degenen die dit er destijds doorgedrukt hebben moeten ze verbannen naar één of ander Eiland waar de zon niet schijnt.
Mensen gebruiken maar cookie-verwijder programma's, want dit werkt echt voor geen meter. Hoe kun je die meldingen omzeilen? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat er een regel komt dat je automatisch cookies accepteert, tenzij je dat nadrukkelijk UIT-vinkt? Dat zou veel beter werken.
Mensen gebruiken maar cookie-verwijder programma's, want dit werkt echt voor geen meter. Hoe kun je die meldingen omzeilen? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat er een regel komt dat je automatisch cookies accepteert, tenzij je dat nadrukkelijk UIT-vinkt? Dat zou veel beter werken.
-
- Bert ///M3
Re: Cookie-meldingen, kun je die ook kapotschieten?
Dennis 4 Interweb president!!Dennis Cavallino schreef:Ben echt helemaal klaar met al die Cookie-meldingen op allerlei sites. Iedere keer als je zo'n site aanklikt, dan krijg je die melding. Degenen die dit er destijds doorgedrukt hebben moeten ze verbannen naar één of ander Eiland waar de zon niet schijnt.

Ik vind die meldingen ook een doodsergernis inderdaad

- Dennis Cavallino
Tnx, dat had ik een paar maanden eerder moeten hebben.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Alleen nog maar beschikbaar voor Chrome en Firefox, terwijl ik altijd Opera gebruik. Nog even geduld hebben dus 

-
Die hele wet is drama. Afschieten. Het ergste is nog dat de EU variant minder streng is maar Nederland om één of andere vage reden een strenge opt-in variant heeft.
- dvh
Met de iphone helemaal vervelend.
Als je bijv iets zoekt op google, en klinkt op de link naar een pagina van een website.
Krijg je een cookiemelding, ja accepteren om vervolgens naar de homepage / index gestuurd te worden.
Wanneer dit gebeurd moet je alsnog gaan zoeken op de website naar de juiste info.
Als je bijv iets zoekt op google, en klinkt op de link naar een pagina van een website.
Krijg je een cookiemelding, ja accepteren om vervolgens naar de homepage / index gestuurd te worden.
Wanneer dit gebeurd moet je alsnog gaan zoeken op de website naar de juiste info.
- Dennis Cavallino
Speurders was afgelopen week ook lachen op de ipad: klik je op ACCEPTEREN, laadt 'ie daarna heel de pagina opnieuw. Dan blijf je erin, want steeds komt die fucking melding weer in beeld. Hoe vaak je ook op accepteren drukt. Echt een klotewet. Is het alleen in NL?
- RVV
Knettergek om van te worden.
- Roy RS
is echt weer een TOP staaltje nederlandse dommigheid in de besluitvorming, ipv elke browser te verplichten dat eenmaal te vragen om in te stellen in de browser, gaan ze elke site apart laten pielen. Nog nooit zoiets achterlijks meegemaakt! Mooiste is dat je bij het gros van de sites niet kunt zeggen dat je het niet wilt, dus dan maar niet die site gebruiken, dit streeft zijn doel moedeloos voorbij
- Dennis Cavallino
Precies, als je geen cookies accepteert kun je die sites gewoon niet gebruiken.
Die cookies verwijder ik toch om de paar dagen met CC Cleaner. Dus mij boeit 't niet of ze 't wel of niet gebruiken, als ze maar stoppen met zeiken.
Die cookies verwijder ik toch om de paar dagen met CC Cleaner. Dus mij boeit 't niet of ze 't wel of niet gebruiken, als ze maar stoppen met zeiken.
- Hans
Politiek maakt meer kapot dan je lief is. 9 van de 10 dingen waar de politiek zich mee gaat bemoeien worden slechter als voorheen. Stelletje incompetente prutsers zijn het.
- GTRene
tis idd niet goed doordacht schijnbaar, je wordt er idd horendol van...sommige heb je geen last van doch andere zijn bijna pagina vullende en ergerlijk...doel voorbijgeschoten.
ik ga die oplossing ook maar ff via chrome installeren
ik ga die oplossing ook maar ff via chrome installeren

-
Ik geef het je te doen om zoiets goed te standaardiseren, met alle partijen, belangen etc. Kost het geld om een site zo te ontwikkelen dat het ook werkt zonder cookies? ja waarschijnlijk wel. Wie zou daar dan in gaan investeren? zou je het zelf doen?
- Hielke
Hoe ging het dan in de tijd voordat die cookiemeldingen gemeengoed werden? Werden dan automatisch na een bezoek aan een site die cookies geïnstalleerd?
-
Ben er niet echt in thuis maar volgens mij kon er flink wat van de interactie met de site terecht komen in die cookies. Dus zoekopdrachten, aangeklikte links, etc?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_%28internet%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_%28internet%29