Kia Cee'd is leuk rijdende auto
- Hielke
Kia Cee'd is leuk rijdende auto
Heb er vandaag even in gestuurd en moet gewoon bekennen dat ik het een leuk sturende auto vind. Bijna een entertainer zelfs.
Moest ik hier nou een nieuw topic voor openen bedenk ik me nu? Kia, entertainer, mmmm, op zich vrij opmerkelijk toch?
Moest ik hier nou een nieuw topic voor openen bedenk ik me nu? Kia, entertainer, mmmm, op zich vrij opmerkelijk toch?
- Jan Visser
- Hielke
Och ja, ook nog, Korea
De zoveelste onnuttige post
Had deze week ook al even in de nieuwe Corsa gereden en die auto is zo ontzettend saai dat je bijna niet kunt geloven dat ie bodemplaat en wielophanging met de lekker sturende Grande Punto deelt. Als contrast voelde de Cee'd bijna als een GT3 aan!
Nu overdrijf ik zwaar

De zoveelste onnuttige post

Had deze week ook al even in de nieuwe Corsa gereden en die auto is zo ontzettend saai dat je bijna niet kunt geloven dat ie bodemplaat en wielophanging met de lekker sturende Grande Punto deelt. Als contrast voelde de Cee'd bijna als een GT3 aan!
Nu overdrijf ik zwaar

- Jan Visser
- Sander S.
Oké, helemaal fout dus.Arthur schreef:Ja, als werkpaard wil ik straks wel een Sorento.
Het enigste waar je een Sorento juist NIET voor wilt gebruiken is werken.
Voorbeeldje.
Ik ben een maand geleden met 2 Landcruiser 100's, Landcruiser 120 en een Kia Sorento op weg geweest naar Tunesie.
[img:600:450]http://www.exploringtheworld.nl/fotogal ... 07_378.jpg[/img]
Het resultaat:
[img:600:450]http://www.exploringtheworld.nl/fotogal ... 07_571.jpg[/img]
-Turbo aan stukken
-Kop kapot
-Vering en dempers naar de klote
-4 lekke banden
-Voor - en achter bumper aan gort
-Motorkap gezandstraald na 400 km slepen
Veel plezier ermee

De Toyo's hebben overigens niets gehad.
Dus, voor het geld wat een nieuwe Sorento kost, zou ik lekker een gebruikte Landcruiser halen. Dan kan je je lol niet op.
- Niels
- Auto: Prius+
@Hielke; goed van je om even een draadje te openen! Het gaat immers allemaal om Driving FUN
Dat zo'n KIA er niet uitziet maakt hier niets uit
Verder wederom ontzettend knap van je om een auto geheel naar de basis te analyseren en vervolgens te concluderen (ben zelf al de weg kwijt nu..) dat het de GT3 is van het C-segment! Zoek je dus een nieuwe gezins GT3 voor weinig dan moet je bij KIA zijn 8) Mocht dit geen succes worden dan weten we meteen het percentage autorijders die alleen voor de looks gaan
@ Sander; Mooie beelden
Duidelijk wat het kwaliteitsverschil is met een Toyo!
Alleen komt Arthur zijn werkpaard hoogstends een keer met een wiel in de berm (en anders twee
Hij heeft nogal saai werk dus overdrijft ie graag 

Verder wederom ontzettend knap van je om een auto geheel naar de basis te analyseren en vervolgens te concluderen (ben zelf al de weg kwijt nu..) dat het de GT3 is van het C-segment! Zoek je dus een nieuwe gezins GT3 voor weinig dan moet je bij KIA zijn 8) Mocht dit geen succes worden dan weten we meteen het percentage autorijders die alleen voor de looks gaan

@ Sander; Mooie beelden

Alleen komt Arthur zijn werkpaard hoogstends een keer met een wiel in de berm (en anders twee

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Hielke
Interesse kwam voort uit enkele testverslagen waarin de Kia er gunstig uitkwam. En het heeft waarschijnlijk ook met de tijd van het jaar te maken. Zo om deze tijd moet ik weer even mijn nieuwschierigheid naar de rij-eigenschappen van een aantal auto's stillen. Corsa stond ook al een tijdje bovenaan m'n lijst omdat ik wilde weten of er een groot verschil met de Grande Punto, waarmee hij bodemplaat en onderste deelt, bestaat.Michel Pol schreef:Doe eens een uitgebreid verslag. Zitten ook nog leuke modellen in de pijplijn.
Michel
Met die Kia Cee'd heb ik nu dus al 2 keer gereden. Smiecht die ik ben

Omdat de auto in Europa is ontwikkeld en in Tsjechië wordt geproduceerd vraag ik me af wie de mensen zijn die de ontwikkeling ter hand hebben genomen. Van de Kia ontwikkelaars in Korea en van de technici van bijv. VAG weet je dat ze op de hoogte zijn van de laatste stand van de productietechniek en aldus met de mogelijkheden van design. Maar wie zijn die Kia mensen in Europa dan? Waar hebben zij het vak geleerd? Hebben ze eerder auto's ontwikkeld en geproduceerd? Ik vind dat vreemd. Volgens de verkoper in Heerenveen worden de designers zoveel mogelijk bij de de gevestigde Europese merken weggekocht. De chief designer moet een grote man bij Mercedes zijn geweest. Van productietechnieken weten ze natuurlijk in Korea meer dan genoeg.
Oh ja, die Corsa. Geen gevoel tussen stuurwiel en weg. Totaal niets. Was een 1.4 sport met een knetterhard onderstel. Niet leuk. 1.4 motor met 90 pk voelde loom aan. Bij snelle gaswisselingen van het gaspedaal reageert de motor extreem vertraagd. Ook op gasloslaten. Zal wel met emissie-eisen te maken hebben. Hinderlijk. Kreeg sterk het idee dat opel voor z'n onderstel veel van zachte rubbers in ophanging en stuurfusees gebruikt heeft gemaakt en Fiat van harde. Het verschil in beleving tussen de auto's kan bijna niet groter zijn. Ben je niet geïnteresseerd in een leuk sturende auto maar wel in een geringe afschrijving en een grote degelijkheid dan zit je bij de Corsa uitstekend. Een mooi produkt voor de Nederlandse markt zeg maar

Ik wil deze week ook nog even met de nieuwe Clio sturen. Het is lang geleden dat ik met een moderne Renault gereden heb.
- Michel P
Pracht verslag Hielke. Hier een multitest van autobild http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... l_id=13873
Waar men ook heel positief verrast is.
Michel
Waar men ook heel positief verrast is.
Michel