Raamnet bevestiging.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
hanske

Raamnet bevestiging.

Bericht door hanske » 29 jan 2013, 15:58

Aangezien het nog wel eens knap warm kan worden in de auto (geen isolatie/airco/conditie :( ) tijdens circuitdagen ben ik bezig met het monteren van een raamnet.

"Hoe hedde gullie dà gedaon"???

Heeft iemand ervaring met het raamnet snelsluit systeem van QSP, zo een beetje het enige systeem wat ik zo in de reguliere race hardwear handel tegenkom.
Het systeem word schijnbaar eenvoudig aan de rolkooi bevestigd. Werkt dit in de praktijk ook zo makkelijk of is het een onding (net als het raamnet zelf overigens)?
Hoe moet ik de werking van dit ding zien, is het een soort van (boven)rail? Schijnbaar opend hij met een druk op de (rode)knop. Graag feedback.

Afbeelding

Martijn M

Re: Raamnet bevestiging.

Bericht door Martijn M » 29 jan 2013, 16:07

Wat heeft een raamnet te maken met warmte in de auto?
Kun je beter van die windgeleiders kopen. Kun je je raam een stukje open zetten en je merkt er niks van.

hanske

Bericht door hanske » 29 jan 2013, 17:17

Martijn M schreef:Wat heeft een raamnet te maken met warmte in de auto?
Bij trackdays is het zonder raamnet of armrestraint verboden om met geopend raam te rijden, dit i.v.m. naar buiten slingerende ledematen tijdens een crash. De ene trackday-organisatie (DF uitgezonderd) is er iets feller op als de andere maar je krijgt er gewoon een zwarte vlag voor en een waarschuwing. Ik nodig je bij deze uit om eens naast me te komen zitten tijdens een trackday, hoeft niet eens in de zomer te zijn. Pak vooral de cardantunnel vast aan het einde van een sessie, het zal je verbazen hoe g#dvernakens heet het allemaal word zo zonder isolatie. Een geopend raam kan dan wel erg lekker zijn, winddeflectors zijn geen optie, E36 coupe zonder bovenbouw op de portieren.

Afbeelding
Een slang met frisse lucht is vaak geen overbodige luxe!!!

hanske

Bericht door hanske » 29 jan 2013, 17:34

Ik zie hier overigens dat Patrick Huisman wel eens hetzelfde probleem heeft als ik en dat als volgt oplost.

Afbeelding
Mijn helm is vaak de volgende dag pas weer droog. :?

daNpy

Bericht door daNpy » 29 jan 2013, 18:24

Aan de kooi moeten dan wel weer bevestigingen worden gelast voor het net denk ik? :)

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2013, 18:40

daNpy schreef:Aan de kooi moeten dan wel weer bevestigingen worden gelast voor het net denk ik? :)

Heb je beugeltjes voor die je met een slangenklem of ty-rap aan de kooi vastzet.

hanske

Bericht door hanske » 29 jan 2013, 21:44

Luco schreef:Heb je beugeltjes voor die je met een slangenklem of ty-rap aan de kooi vastzet.
Afbeelding

Hierboven het voorbeeld van een onnozel iemand :tong: met een mooi systeempje voor zijn raamnetje. Is dit een met het QSP systeem vergelijkbare constructie en is dit praktisch?

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2013, 23:40

Ik vond het bij de seat eigenlijk kut.
Veel beter is zon dakscoop met verstelbare uitgangen aan de binnenzijde.

Reind

Bericht door Reind » 30 jan 2013, 09:42

Waarom doe je geen arm restrain om dan? Of anders een Dakluik.

Ik heb het niet zo op raamnetten.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 30 jan 2013, 17:49

Hoewel ik het idee van een raamnet wel snap en een arm-restraint ook niet alles is, zou ik er wel even over twijfelen voor ik een netje monteer. Iedere hindernis op weg naar buiten bij bijvoorbeeld een brandende auto zou je weg willen nemen..

Luco

Bericht door Luco » 30 jan 2013, 21:05

Niels v D schreef:Hoewel ik het idee van een raamnet wel snap en een arm-restraint ook niet alles is, zou ik er wel even over twijfelen voor ik een netje monteer. Iedere hindernis op weg naar buiten bij bijvoorbeeld een brandende auto zou je weg willen nemen..
Ja, aan de ene kant snap ik je opmerking, maar als je eerst gerold hebt en je ligt op zijn kop met een afgerukte arm omdat je geen netje of armrestrain had is het ook lastig naar buiten klimmen.

Even gechargeerd.

Alles heeft zijn voor en nadelen en op zich zou elke trackdayorganisator een aantal standaard veiligheidseisen moeten stellen aan de deelnemers en hun voertuigen.

hanske

Bericht door hanske » 30 jan 2013, 21:49

Volgende week pruts ik het raamnet snelsluitbevestiging van QSP in de auto en ga het wel ervaren.
Mocht dit niets zijn gaat hij er snel weer uit en ga ik voor een dakluik. Deze zijn bij Biesheuvel zo te bestellen.

Afbeelding

Op circuit Zolder ben ik al eens binnen geroepen (zwarte vlag!!!) omdat ik mijn portierraam iets te ver open had staan, een kiertje is schijnbaar geen probleem maar geheel geopend word niet toegestaan.
Ben benieuwd hoe zij dit inschatten met een arm restraint daar deze niet zichtbaar is voor de baan marshall's.

Luco

Bericht door Luco » 30 jan 2013, 22:09

Meestal controleren ze dat bij uitgang pitsstraat

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 feb 2013, 10:24

Kan het mis hebben, maar ik dacht altijd dat een arm restraint bij races sowieso verplicht was, maar dat een raamnet pas verplicht was als je de ruiten open hebt.

In de DSC is een raamnet sowieso een verplichting volgens mij. (vraag Reind)

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2013, 11:09

Klopt, in de DSC is een raamnet verplicht.

Plaats reactie