Compressor..

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
DF-user-4179

Compressor..

Bericht door DF-user-4179 » 23 jan 2013, 20:06

Hoi,

Ik heb een flock apparaat aangeschaft en daar moet ook even een compressor bij.. Fabrikant geeft het volgende op : (8cfm – 225 l/min) with a 50 litre tank

Omdat ik er toch een moet aanschaffen wil ik ook een die meteen geschikt is voor:

Luchtsleutel en af en toe wat ander luchtgereedschap voor wat gepruts

En het liefst ook voor wat spuitwerk denk hierbij aan bijv. binnenzijde autotje keer een poly achterklepje ed. Ik heb dit vorige keer gedaan met zon goedkoop simpel ding en dat ging best redelijk. Ik verwacht ook dat dat dus wel gaat lukken.

Nu wil ik leidingen aanleggen in de loods.. Heeft dat nog invloed (positief of negatief) op het geheel ?

voetbalboer87

Re: Compressor..

Bericht door voetbalboer87 » 24 jan 2013, 19:52

Zorg er in ieder geval voor dat je een compressor neemt welke het verbruik van de afnemers aan kan(onder belasting!).

In jou geval zou de compressor dus minimaal een aanzuigcapaciteit moeten hebben van 225L per minuut.
Wij hebben een compressor van Airpress (280/50) en werken met een CP734H luchtsleutel, dit werkt helaas niet zo mooi samen omdat de cp onder belasting al 425lpm vraagt terwijl de compressor maar 280 levert. Mede hierdoor krijg ik vaak krukaspoelies niet los, helaas.

Daarnaast zou ik met oog op het spuiten een compressor nemen waarvan je de werkdruk kan instellen, voor het spuiten zit je rond de 2 a 3 bar geloof ik.

Qua tankinhoud is het net wat je zelf fijn vind, wij hebben een 50 liter tank met daar onder een 100 liter tank. Echter gebruiken we alleen de 50 liter tank maar, omdat de compressor erg lang bezig is die 100 liter te vullen.

DF-user-4179

Re: Compressor..

Bericht door DF-user-4179 » 24 jan 2013, 21:13

Idd spuiten is op 2 a 3 bar.. Ik heb zojuist een nieuwe compressor gekocht 50 liter tank en een motor die 10 bar levert.. Hiermee kan ik spuiten en volstaat het ook wel voor het incidienteel gebruik van een luchtsleutel :) ff getest daar

Plaats reactie