Zwakke lak versterken/verzegelen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR

Zwakke lak versterken/verzegelen

Bericht door HSR » 22 jan 2013, 19:19

L.S.,

Welke mogelijkheden c.q. producten zijn er om een zwakke lak sterker te maken of te verzegelen? Het valt op dat de 181 diamantschwartze lak van de M5 helemaal zo stevig niet is en dat stoort mij enorm. Nu is de wagen ook 23 jaar oud wat vast ook bijdraagt aan het afnemen van de laksterkte. De lak krast bijzonder snel en dat geldt ook voor chippen. Eveneens is de lak vrij dof.

Wat raden jullie mij aan. Professionele autopoetsers reken toch al snel 300-500 Euro voor een lakverzegeling. Kan ik dit zelf goedkoper of is het preserveren van autolak nu eenmaal een dure exercitie?

Bvd!

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Re: Zwakke lak versterken/verzegelen

Bericht door maarten22 » 22 jan 2013, 19:41

Cquartz.

HSR

Bericht door HSR » 23 jan 2013, 00:36

Jussi,

Als ik het goed begrijp ben je zelf detailer. Gebruik je voorgenoemde producten zelf ook? Indien ja, wat zijn je ervaringen?

Jussi

Bericht door Jussi » 23 jan 2013, 08:05

HSR schreef:
Jussi,

Als ik het goed begrijp ben je zelf detailer. Gebruik je voorgenoemde producten zelf ook? Indien ja, wat zijn je ervaringen?
Met Nanolex heb ik alleen nog maar ervaring met hun product voor cabriodaken. Dat product werkt echt fantastisch maar daar ben je natuurlijk nog niet mee geholpen. Ik bestel mijn producten bij Wax-It in BE. Zij zijn wat mij betreft de absolute top als het op detailen aankomt. Zij nemen alleen producten binnen waar ze 100% achterstaan en zo heb ik het assortiment over de jaren heen wel zien veranderen. Zo worden bepaalde producten zoals een velgenreiniger van merk X uit het assortiment verbannen omdat die niet aan hun eisen voldoet.
Je ziet op de Nanolex website dat het filmpje met die R8 door Wax-It zelf is opgenomen. Als ze het product zo aanraden, kan je er vanuit gaan dat het wel echt de moeite is. Ik heb hen er ook al over gesproken aan de telefoon en wanneer de volgende klant een verzegeling wil, zal ik zelf dit product gebruiken.

Jussi

Bericht door Jussi » 24 jan 2013, 17:40

Hier vind je meer informatie over het proces, het product, de werkwijze en het resultaat:

http://www.wax-it.be/nieuws/73-producte ... werkt.html

Plaats reactie