Zo ken ik er nog eentje:Peric schreef:Of wij maar effe aan iemand anders z'n hobby mee willen betalen?
Ik ben niet werkloos of arbeidsongeschikt en betaal bakken met belasting voor mensen die echt niet kunnen en mensen die misschien niet willen werken. Moet ik daar dan ook maar mee gaan stoppen? Beetje kromme redenatie, de werkende mens betaald al voor anderen, wil je dat dan ook niet? We leven nu eenmaal in een staat waar betalen voor een ander aan de orde van de dag is. Wil je dat niet? Verhuis dan lekker naar de andere kant van de oceaan...
Maar ik betaal 170 euro in de maand aan houderschapsbelasting. Voor mijn oldtimer (ja, ik heb er ook eentje) betaal ik niets. maar ik wil er best voor betalen, maar dan naar rato. Ik rij er maximaal 3000 kilometer per jaar in. Daar zou ik dan 100 euro per maand voor moeten gaan betalen? Dat is lekker.
Oh, bovendien betaal ik met modificaties en onderhoud iemand anders zijn hobby. Die gaat er dan ook aan.
Het ging hier initieel om de vervuiling. Dat verhaal is zo krom als het maar kan. In Nederland betaal je voor het gewicht in combinatie met het type brandstof. Ongeacht hoe vervuilend dat ding ook maar mag zijn. En dat ga je dan als stok gebruiken om die 1% dagelijkse berijders van oldtimers mee slaan? Beetje raar. Van mij mag er prima belast worden op vervuiling, maar kijk dan ook eens naar die hybrides en eco apparaten die mij inhalen op de snelweg, die zijn helemaal niet milieuvervuilend. Nee, dat is lekker schoon.
Onze staat heeft meer geld nodig, als dat niet via de oldtimers gaat dan wordt het wel ergens anders vandaan gehaald. Maar ga aub NIET lopen zeiken dat je andermans hobby moet betalen. Jank dan ook maar even over onterechte uitkeringen en allerlei k*t subsidies.