Catch Can, grote prijsverschillen, why?
- WJ
Catch Can, grote prijsverschillen, why?
Ik zit te denken om een Catch Can te installeren op mijn auto. De TSI/TFSI'tjes(en andere direct ingespoten motoren) vervuilen zichzelf nogal, vandaar.
Na een beetje rond te hebben gekeken op internet kom ik Catch Can's tegen van 30euro en van 200euro (en soms hoger, en nog veel meer er tussen in).
Van Forge kom je zelfs setjes tegen van 400euro, nu zijn dat complete setjes met slangen enzo, maar die zijn er toch (nog) niet voor mijn auto. En fatsoenlijke samco slangen ervoor kan je ook voor een normaal bedrag in de winkel/internet vinden.
Nu is mijn vraag, waarom het grote prijsverschil? (en waarom zijn sommige zo duur) Zie ik iets over het hoofd? het zijn toch niets meer dan lege "vaatjes" met een in en uitgang? Vroegah maakte je die dingen van een cola blikje ofzo...
Na een beetje rond te hebben gekeken op internet kom ik Catch Can's tegen van 30euro en van 200euro (en soms hoger, en nog veel meer er tussen in).
Van Forge kom je zelfs setjes tegen van 400euro, nu zijn dat complete setjes met slangen enzo, maar die zijn er toch (nog) niet voor mijn auto. En fatsoenlijke samco slangen ervoor kan je ook voor een normaal bedrag in de winkel/internet vinden.
Nu is mijn vraag, waarom het grote prijsverschil? (en waarom zijn sommige zo duur) Zie ik iets over het hoofd? het zijn toch niets meer dan lege "vaatjes" met een in en uitgang? Vroegah maakte je die dingen van een cola blikje ofzo...
- Petrolhead Tom
Re: Catch Can, grote prijsverschillen, why?
Ik heb geen idee. Ik heb er een op ebay gekocht. Ook iets van 30 euro. Prima ding al moet je de slangen wel even vervangen voor iets degelijkers. Ik heb een simpele gekocht omdat ik de meerwaarde er niet van in zie om verschrikkelijk veel geld voor een stuk alu te betalen.
- Petrolhead Tom
- Niels
- Auto: Prius+
Precies, het spul heeft nagenoeg niets te lijden dus je kunt imho wel voor een made in China gaanWJ schreef: Vroegah maakte je die dingen van een cola blikje ofzo...

- WJ
Hehe ok.
Thanks Tom, ziet er ook goed uit. Wat mooie samco slangen ipv die tuinslang (
) en klaar denk ik dan..
Thanks Tom, ziet er ook goed uit. Wat mooie samco slangen ipv die tuinslang (

- Petrolhead Tom
- Niels
- Auto: Prius+
Of "tuinslang" wat olie bestendig isWJ schreef:Hehe ok.
Thanks Tom, ziet er ook goed uit. Wat mooie samco slangen ipv die tuinslang () en klaar denk ik dan..

- Petrolhead Tom
- Roy RS
maakt inderdaad geen f*ck uit, ik had een getweaked red bull blikje 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik zat me ook al af te vragen waar die enorme prijsverschillen vandaan komen.
Tnks voor de ebay link, daar ga ik wellicht ook maar eens bestellen.
Al twijfel ik nog wel, aangezien ik me nog steeds afvraag of het allemaal wel zo nodig/erg is....
Tnks voor de ebay link, daar ga ik wellicht ook maar eens bestellen.
Al twijfel ik nog wel, aangezien ik me nog steeds afvraag of het allemaal wel zo nodig/erg is....
- Bert ///M3
Als je silicone slangen gaat gebruiken dan moet je volgens mij speciale hebben die ook oliebestendig zijn.
Verder zou ik geen silicone gebruiken omdat die veel slechter blijven zitten als rubber. Ik zou dus olie/brandstof bestendige rubber slang gebruiken. Tenzij je natuurlijk van kermiskleurtjes onder de kap houd
Verder zou ik geen silicone gebruiken omdat die veel slechter blijven zitten als rubber. Ik zou dus olie/brandstof bestendige rubber slang gebruiken. Tenzij je natuurlijk van kermiskleurtjes onder de kap houd

- WJ
Zat al een beetje rond te kijken, heb die zwarte Can uit Tom zijn link besteld en wil gewoon zwarte slangen, gewoon beetje OEM look.
Iemand toevallig een website waar ik die kan bestellen?
Iemand toevallig een website waar ik die kan bestellen?
- Petrolhead Tom
Volgens mij heb ik ook zwarte leidingen besteld. Al kunnen het ook per ongeluk blauwe zijn geworden haha.
-
Ik heb heel lang met een gemodificeerd zeeppompje gereden, als het maar werkt toch 

-
Ik heb ook zon goedkoop geanodiseerd alu ding , even 2 x AN10 erop gelast en ready for action