Bericht
door Emiel » 16 feb 2011, 11:35
Bedankt allemaal voor de input.
Mijn idee was , en is misschien nog steeds, dat het aan de ene kant een HBO opleiding moet zijn waar ik iets aan heb. Dus die mij kan helpen in de toekomst door nieuwe inzichten, andere denkwijze, etc. maar ook een toevoeging is voor mijn CV.
Anderzijds merk ik dat het mij puur om het papiertje gaat, HBO, om te laten zien dat ik het kan/kon, en dat de richting mij eigenlijk weinig doet. Maarja, als je de stappen maakt, maak ze dan zo nuttig mogelijk.
Ik werk graag binnen de ICT/IT, ben graag bezig met operationele taken maar in de laatste jaren is het operationele minder geworden en is het meer richting design, planning, project management, jaar leiding gevend, etc gegaan.
Dat is aan de ene kant een enorme uitdaging en waarschijnlijk gezonde groei, maar of het echt de richting is voor mij ben ik inderdaad nog niet uit. Gezien ik graag op de achtergrond blijf met een instelling borst vooruit, geen overloos gelul, we gaan ervoor , steek je al gauw onbedoeld je hoofd boven het koren uit en zoals bekend word die dan afgehakt.
Ik ga me nog eens verdiepen in welke opleiding evt. geschikt zou zijn. Mijn werkgever stimuleert studeren enorm, EVC, samenwerkings verband met een MBO/HBO opleiding insteling, studie tijd, etc.
Zit nu bijna 12 maanden bij huidige werkgever, direct vast contract etc. en de intentie is om er nog wel aantal jaar te zitten, zeker als ik HBO ga doen. Heb super collega's , kennis niveau ligt hoog en we hebben een enorm uitdagende innovatieve omgeving en er zijn doorgroei mogelijkheden mits je maar inzet toont en kansen creeert.
Ik krijg op solicitaties en persoonlijke gesprekken vaak de kreet self-made man te horen gezien mijn achtergrond, niet arrogant bedoeld maar het klopt wel, als de HBO nog meer deuren kan openen, misschien kan ik dan toch nog eens wat richtingen binnen ICT kan gaan uit proberen of juist mogelijkheden krijg/kan creeeren om aan dingen deel te nemen die mij echt interresant lijken.