http://www.iemotorsport.com/bmw/Z3-brak ... assGP.html
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik dacht ze op de Z3 coupé te monteren nu ik toch een remupgrade doe. Al lees ik op enkele fora dat ze wel veel onderhoud vergen. Na een maand of 2 straatgebruik of na iedere trackday demonteren, proper maken en terug invetten. Klopt dat of dramatiseren die Amerikanen het onderhoudsinterval?
Solid brass brake bushings
- Roy RS
Re: Solid brass brake bushings
Ik heb met dit exacte product geen ervaring, maar ik heb op de Ariel Bellcrancks naar de vering die op dezelfde manier zitten, staal in massief koper draaien. Deze worden ingevet met lagervet en moeten inderdaad elke 3-6 maanden ff los om schoon te maken en opnieuw in te vetten. Dit is een fluitje van een cent op de vering, op de remmen is dat een héél ander verhaal, daarnaast denk ik dat je remmen veel meer stof happen en dus gevoeliger zijn als het systeem bij mij. (vering zit binnen de body)
- GTRene
geen ervaring mee, doch wel eens naar gekeken...opzich mooi systeem, doch als het zo onderhoudsgevoelig is zou ik daar niet voor gaan...
ik ga ze dit jaar ook uit voorzorg alle vervangen samen met nog wat zaken, zodat dat allemaal weer 100% is, denk dat je dan al een redelijk verschil merkt qua strak.
doch ik ga toch voor een standaard set, doch dan alles nieuw, dus geleidebussen/rubbers en geleidepin, is niet zo duur dus gewoon meenemen die pinnen.
http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/o ... 4.htm#8314
dus >>Repair kit guide bush brake carrier
en >>Guiding bolts for the brake calipers fits both front and rear
verder haal ik bv ook nwe busjes voor het rempedaal, doch niet de standaard bmw slappe dingen maar een soort derlon/nylon? gevallen en tevens vervang ik het plastic koppelings pedaal nu ik weet dat het bv niet de bw busjes hoeft te zijn wat alleen de 'speling' veroorzaakt, doch vaak ook het pedaal van kunstof waarvan het oog uitslijt (logish) en dus wat scheef gaat staan, mede door die rare constructie van die veer/druk hoofdzakelijk aan 1 kant.
en ook bv de stoel/onderstel nylon/derlon? busjes/plaatjes...rockkingseats
die wil ik ook aanpakken en de boel vernieuwen komend jaar, lekker strak/vers spul zo is de planning.
ik ga ze dit jaar ook uit voorzorg alle vervangen samen met nog wat zaken, zodat dat allemaal weer 100% is, denk dat je dan al een redelijk verschil merkt qua strak.
doch ik ga toch voor een standaard set, doch dan alles nieuw, dus geleidebussen/rubbers en geleidepin, is niet zo duur dus gewoon meenemen die pinnen.
http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/o ... 4.htm#8314
dus >>Repair kit guide bush brake carrier
en >>Guiding bolts for the brake calipers fits both front and rear
verder haal ik bv ook nwe busjes voor het rempedaal, doch niet de standaard bmw slappe dingen maar een soort derlon/nylon? gevallen en tevens vervang ik het plastic koppelings pedaal nu ik weet dat het bv niet de bw busjes hoeft te zijn wat alleen de 'speling' veroorzaakt, doch vaak ook het pedaal van kunstof waarvan het oog uitslijt (logish) en dus wat scheef gaat staan, mede door die rare constructie van die veer/druk hoofdzakelijk aan 1 kant.
en ook bv de stoel/onderstel nylon/derlon? busjes/plaatjes...rockkingseats

- ///Joost
Ik zou ook voor de oplossing van René gaan. Dit is ook weer zo'n product waar je weer enkele tientjes tegenaan klapt, maar wat nagenoeg weinig resultaat brengt, erbij komend dat het onderhoudsgevoelig is. Stuggere/massieve rubbers/Powerflex dat geloof ik allemaal wel en is ook echt meetbaar beter op de track. Maar massieve bussen voor je klauwen??? In theorie klinkt het leuk, maar ik ben bang dat je al snel het onderhoud beu bent.
En zonder vet kan ik me inderdaad voorstellen dat het op elkaar gaat invreten, waarbij het ook nog eens onrepareerbaar is.
Dus, mocht je een upgrade willen doen, gewoon goedkoop nieuwe OEM bussen en rubbers kopen.
En zonder vet kan ik me inderdaad voorstellen dat het op elkaar gaat invreten, waarbij het ook nog eens onrepareerbaar is.
Dus, mocht je een upgrade willen doen, gewoon goedkoop nieuwe OEM bussen en rubbers kopen.

- yorick
Als mijn set DS2500 schuin afgesleten onder de touring vandaan komt, ga ik messing bussen draaien voor de standaard klauwen.
-
Ik ben inderdaad iemand die niet zo van dit exces onderhoud houdt. Zeker niet omdat het een daily is en niet zoveel track zal zien. Ik heb gewoon de OEM bushings besteld. 

- ///Joost
Prima keuze. Niets mis mee!Jussi schreef:Ik ben inderdaad iemand die niet zo van dit exces onderhoud houdt. Zeker niet omdat het een daily is en niet zoveel track zal zien. Ik heb gewoon de OEM bushings besteld.