Kuwait, auto's en evenementen.. Terug naar Evenementen!
-
Re: Kuwait, auto's en evenementen..
Ze krijgen hier dan nog altijd meer betaald dan thuis in hun eigen land hoor
ow en gratis onderdak en een toelage per maand voor eten... ze hebben het vergeleken met thuis echt niet slecht hoor... wij betalen ze nog veel voor hier (bij meeste mensen krijgen ze de 150 of 200 in de maand zonder onderdak en etens toelagen)

- Tim N
Ben het zelden met je eens Jeroen en je brengt het vooral vaak zo ontactisch maar in deze heb je een punt.
Zit afgelopen jaar zelf ook regelmatig in Indonesië.
Ook hier in Jakarta veel expats en die hebben ook gemiddeld een chaffeur, schoonmaakster etc, en die verdienen ook tussen de 2 en 300 in de maand.
Is dat dan uitknijpen? Nee in mijn ogen niet, dit is een loon wat voor die functie hier heel reeel is. Moet je dan gaan overbetalen enkel omdat je zelf meer geld hebt? Denk dat je dan ook verkeerd bezig bent. (woon hier zelf niet maar dit is de standaard)
Soms mag er ook wel iets minder snel geschreeuwd worden zeker als men niet van plaatstelijk geldende lonen op de hoogte is.
Ook hier in Jakarta veel expats en die hebben ook gemiddeld een chaffeur, schoonmaakster etc, en die verdienen ook tussen de 2 en 300 in de maand.
Is dat dan uitknijpen? Nee in mijn ogen niet, dit is een loon wat voor die functie hier heel reeel is. Moet je dan gaan overbetalen enkel omdat je zelf meer geld hebt? Denk dat je dan ook verkeerd bezig bent. (woon hier zelf niet maar dit is de standaard)
Soms mag er ook wel iets minder snel geschreeuwd worden zeker als men niet van plaatstelijk geldende lonen op de hoogte is.
-
Helemaal mee eens, inplaats van meteen verontwaardigd zijn ga is googlen naar het gemiddelde hier of vraag er over als je het zelf niet in kan beeldenTim N schreef:Ben het zelden met je eens Jeroen en je brengt het vooral vaak zo ontactisch maar in deze heb je een punt.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik denk dat Nandor en ik prima op de hoogte zijn van de situatie in de diverse oliestaatjes Tim. Ik ben er wel eens meerdere maanden geweest, mijn vader is net terug uit Qatar, vol met verhalen en foto's. Dat Jeroen en zijn familie niks aan die situatie gaan veranderen snap ik ook wel, dat verwacht ik ook niet van ze, zo werkt het daar nou eenmaal.
Het gaat om de vooringenomenheid in zijn manier van schrijven, mogelijk onbedoeld, wel al vaker aangehaald, gisteren nog door Reind bijvoorbeeld.
Het gaat om de vooringenomenheid in zijn manier van schrijven, mogelijk onbedoeld, wel al vaker aangehaald, gisteren nog door Reind bijvoorbeeld.
- Tim N
In that case....
Tim N schreef:Ben het zelden met je eens Jeroen en je brengt het vooral vaak zo ontactisch maar in deze heb je een punt.
- GTRene
ik hou wel van die openheid, anders krijg je nog meer achterkamertjes werk...
ook al is het veelal in onze ogen vreemd of 'niet oke'
het is daar geen NL, alhoewel die vaak te ver doorschiet
, natuurlijk kan daar nog veel gedaan worden doch kijk eens in het land van afkomst (die werkers daar) veelal veel erbarmelijker voor velen daar.
bovendien hoorde ik dat ze dara geen of zo goed als geen belasting betalen??
of hoorde ik dat niet goed in die video over de arabs in london
de wereld is gewoon lang nog niet 1 en vol met waarden en normen en gelijkheid, dat maken wij ook niet meer mee, doch heel iets beter gaat het al wel als je goed kijkt/hoort her en der.
ook al is het veelal in onze ogen vreemd of 'niet oke'
het is daar geen NL, alhoewel die vaak te ver doorschiet

bovendien hoorde ik dat ze dara geen of zo goed als geen belasting betalen??
of hoorde ik dat niet goed in die video over de arabs in london

de wereld is gewoon lang nog niet 1 en vol met waarden en normen en gelijkheid, dat maken wij ook niet meer mee, doch heel iets beter gaat het al wel als je goed kijkt/hoort her en der.
-
Ooh ooh ooh wat hebben we toch een stel wereldvreemde mensen hier soms.
"We" geven "ze" iets meer en daar moeten we eigenlijk een beloning voor krijgen.
Fout is fout en klagen over "dure" mensen die hun land ontvluchten om het ergens anders beter te hebben
Terwijl je alleen maar dure auto's van die oliepussies post, remember Saddam, is not done, klaar. Misselijkmakend.
"We" geven "ze" iets meer en daar moeten we eigenlijk een beloning voor krijgen.
Fout is fout en klagen over "dure" mensen die hun land ontvluchten om het ergens anders beter te hebben
Terwijl je alleen maar dure auto's van die oliepussies post, remember Saddam, is not done, klaar. Misselijkmakend.
-
Rene, klopt wij betalen helemaal geen belastingen meer (ook niet in nederland gezien we uitgeschreven staan). Koeweit kent alleen belastingen voor bedrijven, maar als particulier geen 
En shakes ik snap je post niet maar het zal wel

En shakes ik snap je post niet maar het zal wel

- duifjes.com
En ja dit is geen Kuwait......dat had ik zelf ook wel door....maar t zal dr niet beter op zijn......ik vind die oliestaten geweldig hoor en ze zorgen heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed voor hun eigen volk....met nadruk op hun eigen volk!
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Exact. Maar of men wil dat niet weten hier, of men weet dat niet hier.
Either way:
Either way:

-
en voor de blanken onder onsduifjes.com schreef:
En ja dit is geen Kuwait......dat had ik zelf ook wel door....maar t zal dr niet beter op zijn......ik vind die oliestaten geweldig hoor en ze zorgen heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed voor hun eigen volk....met nadruk op hun eigen volk!

- Ahmed
Te erg dit...... 

- GTRene
in de landen waar de 'arbeiders' weg komen zorgen ze vaak niet goed voor hun eigen volk...
velen nemen dus een eigen keuze om naar de landen te gaan waar het beter is of lijkt te zijn.
wat is slaven arbeid...kijk eens wat grote bedrijven doen in andere landen en waar velen hier de kleding oid van dragen e.d.
niet dat dat allemaal oke is ofcorse, maar bedoel maar das niet alleen daar, trouwens daar (veel arabier? moslim? landen) wil je als vrouw denk niet graag leven, ook niet als 'eigen' volk...volgens mij zijn ze daar nogal streng toch?
velen nemen dus een eigen keuze om naar de landen te gaan waar het beter is of lijkt te zijn.
wat is slaven arbeid...kijk eens wat grote bedrijven doen in andere landen en waar velen hier de kleding oid van dragen e.d.
niet dat dat allemaal oke is ofcorse, maar bedoel maar das niet alleen daar, trouwens daar (veel arabier? moslim? landen) wil je als vrouw denk niet graag leven, ook niet als 'eigen' volk...volgens mij zijn ze daar nogal streng toch?
-
Rene, dat valt wel mee hoor, alleen landen zoals Saudi en Iran wil je dat minder...
Vrouwen hoeven hier niet gesluierd te lopen ofzo enige wat ik de vrouwen zelf altijd hoor zeggen is dat ze wel kleding dragen tot over de schouders en over de knieën anders worden ze teveel aangekeken. en vrouwen mogen hier gewoon net zoveel als in meeste andere landen (ok geen premarital sex maargoed das zelfde voor de mannen
). Daarnaast (maar is weer persoonlijk) vind ik de vrouwen veel mooier hier dan in nederland, hier verzorgen ze zichzelf wat ik in nederland vaak vind tegenvallen! (weet dat jij nogal van de vrouwen bent ondertussen
)
Vrouwen hoeven hier niet gesluierd te lopen ofzo enige wat ik de vrouwen zelf altijd hoor zeggen is dat ze wel kleding dragen tot over de schouders en over de knieën anders worden ze teveel aangekeken. en vrouwen mogen hier gewoon net zoveel als in meeste andere landen (ok geen premarital sex maargoed das zelfde voor de mannen

-
OnlineLuco
Ik weet gelijk weer waarom ik dit topic heel lang heb overgeslagen
Alleen maar gepats en gepoch

Alleen maar gepats en gepoch

- GTRene
@Jeroen, owja, ik kom altijd in de war met Saudi Arabia en Kuwait, denk vaak dat dat een stad is in Saudi
dan valt het idd mee en zijn ze vrijer daar in dat land Kuwait, het is dus Saudi Arabia waar ze zo streng zijn.
hopelijk onthoud ik het nu eens
thanks.
ff op wiki gekeken, vandaar

dan valt het idd mee en zijn ze vrijer daar in dat land Kuwait, het is dus Saudi Arabia waar ze zo streng zijn.
hopelijk onthoud ik het nu eens

thanks.
ff op wiki gekeken, vandaar
http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi%E2%8 ... utral_zoneThe Saudi–Kuwaiti neutral zone, also known as the Divided Zone, was an area of 5,770 km² between the borders of Saudi Arabia and Kuwait that was left undefined when the border was established by the Uqair Convention of December 2, 1922.
- Petrolhead Tom
Heel even leek het de goede kant op te gaan met dit draadje en de posts van Jeroen maar het is inmiddels weer een materiële pats lulkoek geworden. Jammer.
- Riceaux
Dus de vrouwen zijn onervaren en gaan voor je bezittingen ipv voor jou als persoon. Lijkt me een basis voor een goede relatie.en vrouwen mogen hier gewoon net zoveel als in meeste andere landen (ok geen premarital sex maargoed das zelfde voor de mannen ). Daarnaast (maar is weer persoonlijk) vind ik de vrouwen veel mooier hier dan in nederland, hier verzorgen ze zichzelf wat ik in nederland vaak vind tegenvallen! (weet dat jij nogal van de vrouwen bent ondertussen )

-
jullie kunnen lullen wat je willen, maar ik vind het een mooi topic! kijk er dagelijks even in! 

- duifjes.com
maar jij hebt geen schaamte......Metchu schreef:jullie kunnen lullen wat je willen, maar ik vind het een mooi topic! kijk er dagelijks even in!

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ook.Metchu schreef:jullie kunnen lullen wat je willen, maar ik vind het een mooi topic! kijk er dagelijks even in!
En dat gepats en gepoch, tja ook een stukje cultuur verschil ten opzichte van Nederland. Hier doe je al gek genoeg als je normaal doet en probeer vooral niet je nek boven het maaiveld uit te steken want dan zwaait er wat.
Oke, Jeroen brengt het soms wat ongelukkig. Maar ik denk dat wij als NL'ers ook maar eens moeten accepteren dat het daar wat anders werkt dan hier
- Robertdj
Kop boven het maaiveld heb ik niets tegen. Maar mensen die bewust hun kop boven het maaiveld uitsteken puur om te laten zien hoe hoog hun kop wel niet boven het maaiveld uitsteekt. En wedstrijdjes doen met anderen om te kijken wie z'n kop het hoogst boven het maaiveld uitsteekt... Om het maar bij koppen en maaivelden te houden...Richardt. schreef:Ik ook.Metchu schreef:jullie kunnen lullen wat je willen, maar ik vind het een mooi topic! kijk er dagelijks even in!
En dat gepats en gepoch, tja ook een stukje cultuur verschil ten opzichte van Nederland. Hier doe je al gek genoeg als je normaal doet en probeer vooral niet je nek boven het maaiveld uit te steken want dan zwaait er wat.
-
ah joh! lekker doorgaan jeroen, mooi vermaak! 

- Bert ///M3
Is niet zo raar hoor, in heel veel werelddelen gaat dat nog zo. Ze kijken eerst naar de financiële middelen van hun mogelijke toekomstige partner en liefde komt daarna pas. Sociale status telt ook mee maar die hangt vaak ook weer van de beschikbare financiële middelen af. En zo raar is het niet. In Nederland heb je een hele grote middenklasse dus het valt niet meer zo op, maar hier zie je doorgaans ook geen directiesecretaresse met een bouwvakker trouwen. En onervaren, dat je volgens de normen en waarden geen sex voor het huwelijk mag wil nog niet zeggen dat ze dat niet doenRiceaux schreef:Dus de vrouwen zijn onervaren en gaan voor je bezittingen ipv voor jou als persoon. Lijkt me een basis voor een goede relatie.en vrouwen mogen hier gewoon net zoveel als in meeste andere landen (ok geen premarital sex maargoed das zelfde voor de mannen ). Daarnaast (maar is weer persoonlijk) vind ik de vrouwen veel mooier hier dan in nederland, hier verzorgen ze zichzelf wat ik in nederland vaak vind tegenvallen! (weet dat jij nogal van de vrouwen bent ondertussen )

Verder over uiterlijk, vrouwen zijn in nederland meer geëmancipeerd, dat zie je niet alleen aan beroepskeuze maar ook aan zaken als uiterlijk.
-