We waren vanmiddag boodschappen wezen doen en ik rijd op een stoplicht af en rem.. Zakt ineens m'n rempedaal, remdruk valt weg.. De auto vertraagde wel, dus stond wel op tijd stil. Dus ik trap de rem weer een paar keer in en heb gewoon druk. Het licht sprong op groen dus we mochten weer rijden, maar hoorde gelijk dat er iets aanliep, dus rustigaan gedaan.
Eenmaal thuisgekomen het wiel er eens afgehaald(ik kon horen dat het rechtsvoor vandaan kwam) en toen zag ik bij nadere inspectie dat de gehele voering van het binnenste remblok kompleet wegwas.
Op de buitenste zit nog zo'n 4 mm voering, dat was ook zo bij de binnenste de laatste keer dat ik het gecheckt heb. Dat was 3 weken geleden toen ik de winterset er opgegooid heb.
Kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar habibabi-remblokken gemonteerd heeft.
Dus maandag maar setje nieuwe erop voor.
Iemand dit ooit meegemaakt?
Voering van remblok losgelaten
- Peric
Voering van remblok losgelaten
- Bijlagen
-
- SNC00364.jpg (451.38 KiB) 1903 keer bekeken
-
- SNC00363.jpg (482.04 KiB) 1903 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Peric op 14 jan 2013, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Re: Voering van remblok losgelaten
Heb er wel van gehoord maar zelf alleen afbrokkelende hoeken meegemaakt door gegroefde schijven.
Zou er lekker wat fris op zetten, Hawk HPS ofzo, net wat beter dan origineel.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Zoiets?

Ferodo DS2500 die alleen met standaard schijven zijn gemonteerd...
Loslatende remvoering heb ik ooit 1 keer eerder gehoord, afbrokkelende remblokken wel vaker/
De originele remblokken van de Ibiza waren aan de achterkant zelfs gescheurd
Ferodo DS2500 die alleen met standaard schijven zijn gemonteerd...
Loslatende remvoering heb ik ooit 1 keer eerder gehoord, afbrokkelende remblokken wel vaker/
De originele remblokken van de Ibiza waren aan de achterkant zelfs gescheurd

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Bij oude remblokken komt het wel vaker voor, ik had het pas geleden ook toen we met die toerrit op die baan bij Emmen reden. In mijn geval was het metaal achter de voering van het remblok linksachter gaan corroderen en dan laat het vanzelf een keer los bij zwaar gebruik. Maar dat waren wel oude remblokken.
- Peric
Hi Ferdi, nee, gewoon compleet de hele voering weg.. Dus alleen het ijzeren gedeelte bleef over.
Ik heb er gewoon standaard Textar opgezet Knot. Het is de daily, daar hoeft geen speciaal spul op.
Zal morgen wel 's een piccie maken. Heb 'm uiteraard wel bewaard. Zal trouwens 's kijken welk merk het is.(als het nog te vinden is)
Blijf het bizar vinden.. Schrok best wel toen de remdruk wegviel.
Ik heb er gewoon standaard Textar opgezet Knot. Het is de daily, daar hoeft geen speciaal spul op.
Zal morgen wel 's een piccie maken. Heb 'm uiteraard wel bewaard. Zal trouwens 's kijken welk merk het is.(als het nog te vinden is)
Blijf het bizar vinden.. Schrok best wel toen de remdruk wegviel.
- Joopieboy
Dat is toch vergelijkbaar met Ferrodo DS2500 of vergis ik mij nu?Knot schreef:Heb er wel van gehoord maar zelf alleen afbrokkelende hoeken meegemaakt door gegroefde schijven.
- Peric
Het blijkt dus Pagid te zijn. Dacht dat dat toch wel een goed merk was..
Foto's toegevoegd in de OP.
- ///Joost
Pagid is ook echt zeker wel een goed merk. Hier is iets anders aan de hand. Zo te zien zijn de blokken al aardig oud, aan de corrosie op de randen te zien. Wellicht zijn de blokken een paar maal goed heet geworden door het aanlopen van een klauw o.i.d. Dat icm ouderdom lijkt me funest.Peric schreef:Het blijkt dus Pagid te zijn. Dacht dat dat toch wel een goed merk was..