dubversion schreef:
Ludo, het discussiepunt ....
groetjes,
Jeroen

dubversion schreef:
Ludo, het discussiepunt ....
groetjes,
Jeroen
Hey Jurt,hoi Jeroen,
Ik kan me niet herrineren dat ik de Amerikanen bekoeieneer...? Omdat ik zeg dat zij met racen bedoelen, trackdays rijden en dan voornamelijk een 1/4 mijl? En nee het gaat niet over de e36 m3, daar heb ik maar een voorbeeld van gegeven. Bel anders eens met Ron Braspenning. Die heeft een stuk of 6 tot 8 s54b32 blokken liggen. Vraag eens aan hem wat racen inhoudt, hoe je het beste een s54 kan tunen (n/a of turbo). Ik denk dat hij je toch hetzelfde gaat zeggen als wat bv Luco ook al heeft gezegd.
Je zal vast en zeker de Amerikaanse tuner vac motorsport kennen. Die racen dus wedstrijden met een m3 s54. Is ook een n/a blok terwijl zij toch complete turbo kits verkopen. Hier een link waar je kan zien dat ze een n/a blok hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=3qtW7dtkVM8
Hier Chuck Stickley's racer van css motorsport. Die doet dus ook wedstrijden racen met een s54 n/a en geen trackdays.
http://www.youtube.com/watch?v=QNcJD7O1qUE
Dit zijn toch wel 2 tuners die heel wat turbokitjes en sc kitjes verkopen maar toch n/a rijden met hun wedstrijd racer.
Begrijp me niet verkeerd dat ik de Amerikanen wil afzeiken, maar het lijkt wel alsof jij de Amerikanen heilig verklaard. Ik vind het jammer dat jij forumleden van hier bekoeieneert op e46fanatics.
Maar zoals eerder gezegd vind ik dat je nog steeds een mooie auto hebt. Uiteindelijk gaat het toch om de driving fun.
Hehe, als je mij bedoelt, dan zul je toch ook de 6 amerikanen mee moeten tellen die het met me eens zijn, plus het hele productie team van hpf, dus meer idioten !Luco schreef:
... omdat het allemaal zo bulletproof is raced iedereen met een bmw, ZONDER turbo...
Dus ik denk dat er maar 1 idioot is
Dus je mag echt stellen dat het M motorblok verbeterd is met de lessen getrokken uit de turbo van piquet.1983
In 1983 the 6 Series was available also as an M635CSi version with a 3.5 liter, 6-cylinder engine with an output of 286 hp. Now the luxury GT has a sporty and capable engine so the recipe for a superb car is complete.
Developed by the BMW M GmbH, the 4 cylinder turbo engine that equipped the Brabham F1 Team helps Nelson Piquet to win the World Championship.
More and more experience gathered from the race tracks around the world is transferred to the road cars.
Luco schreef:Je hoeft ook niks aan te nemen, maar ik denk dat je met een te gekleurde bril leest en we willen je alleen maar waarschuwen.
Voorlopig komt bmw uit europa en ik denk dat er meer ervaring in europa is met bmw racerij dan in amerika, maar goed het zijn jouw centjes die je stukslaat.
En nogmaals 6,5 psi is een lachertje, daar haal je geen 60% vermogen meer mee, dus je moet het wel in perspectief zien. Vraag maar eens wat een standaard blok doet met 20psi, wel zonder aanpassingen he, want dat was jouw verhaal
Luco schreef:Dat is een low boost conversie, naar mijn weten haal je daar geen 55% vermogenswinst mee, maar ik zal wel gek zijn![]()
Zowel, dan stel ik mijn mening bij, met low boost blijft het meestal wel heel.
dubversion schreef:Luco schreef:Dat is een low boost conversie, naar mijn weten haal je daar geen 55% vermogenswinst mee, maar ik zal wel gek zijn![]()
Zowel, dan stel ik mijn mening bij, met low boost blijft het meestal wel heel.
Er is een simpele maar best betrouwbare manier om de boost level te bepalen voor je meer vermogen, simpel weg : ( nieuwe pk / oude pk ) = boost faktor. Amerikaanse maat : 14.7 PSI = 1 BAR.
Mijn auto heeft dus op de bank 55% meer vermogen met 8 PSI.
Als je kijkt, 14.7/ (8+14.7) = 65% dus de 10% is wat je kwijt bent aan warmte energie door het mechaniek.
Ik weet niet of dit bij elk merk zo geld, maar bij de vele dyno's die ik van boosted BMW's gezien heb klopt dit heel aardig.
Let wel, ook mijn toerenbegrenzer is iets opgeschven (500 RPM); ik denk dat dit je "verlies" goedmaakt door de leaching van de sc op de krukas.
Maar allah, dit is procentueel geneuzel; 0,6 bar (8 PSI) is gewoon is fantastische duw in je rug !
groetjes,
Jeroen
Hi GTRene,GTRene schreef:hebben die meeste SC kitjes ook niet iets van 0.6 psi wat dan zo ze zeggen "safe" is voor het standaard spul?
vaak stage 1 kits en bij sommige stage 2kits ligt er maar aan het extra vermogen.
zo'n SC (maar dan wel een stille denk ala Rotex) lijkt me ook wel eens wat...maar dan moet je wel een sterk ophanging gedeelte hebben ivm sommige BMW types die last krijgen van uitgescheurd plaatwerk bij en rondom het diff ophanging, vooral bij grotere vermogens.
en als je zoals bv de Z3 ook heeft maar 1 ophangpunt hebt aan het diff en nog aan 1 zijkant ook! wie dat zo bedacht heeft doe mogen ze
Luco schreef:[
Ja ik ging uit van 1,2 tot 1,4 baromdat de meeste af fabriek turboauto's daar mee rijden voor meer vermogen
Hi GTRene,GTRene schreef:Volgens mij is een Rotrex stiller dan een twinsrew SC![]()
heb vele auto's horen janken met die twinscrews, dat vind ik helemaal niks je hoort de motor bijna niet meer...
sommige merken maken ook meer herrie dan de ander, maar volgens mij is Rotrex 1 der compactste en stilste voor zover ik weet(ik weet niet zoveel haha)
... toen ik mijn sc aan het uitzoeken was, vond ik het heel belangrijk dat ik geen extra geluid in de cabine heb. De setup van ESS produceert vrijwel geen extra geluid. Natuurlijk hoor je de knalpijp harder blazen; er komt immers meer dan 1 atmospheer in het blok, maar de sc hoor je niet.GTRene schreef:mij gaat het dus inderdaad om het verschil bv op een Lotus of honda lotus met twin-screw of die andere systemen en de Rotrex, die wat ik heb gehoord was de rotrex in zelfde opstelling zeg maar de stilste, die hoorde ik ook niet of niet echt...zoals bv dat filmpje waar die snelle open auto met honda motor en SC rijd, moet je dat ding eens horen janken, dat vind ik echt 3x niks.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten