E36 328i/M3 Cabrio/135i
- Petrolhead Tom
Re: E36 328i Cabrio OEM+ | mini update 2 juli
Pfffffff wat dik! Wat kost zo'n setje styling 5?
- MartijnGizmo
In 17": vanaf €500 voor een opknapset, €1000-1500 voor een opgemaakte set. Staan er altijd wel een aantal op Ebay.de. Ze zijn er ook in 16" (eendelig, van een E38) en 18" (zeldzaam = duur)... Lijkt me trouwens wel superdik staan onder een zwarte Compact!
- MParallel
- Auto: BMW
Styling 5?Petrolhead Tom schreef:Pfffffff wat dik! Wat kost zo'n setje styling 5?

Dit zijn (echte) BBS RS wielen. (en voor de leuke feitjes: het is RS modelnummer 302, het originele nummer van de BMW 3 serie maatvoering, die overigens voor deze custom set niet meer van toepassing is). De 302 is "echt" 17" hart. Andere modellen hebben bijvoorbeeld een 16" hart met een "step up" lip die de velg naar 17" brengt).
Zo op het oog, voor de leek, lijken ze misschien heel erg op elkaar, het zijn toch echt hele andere wielen.
De BBS RS velg (was) het absolute topmodel van BBS.
Styling 5's zijn een model BBS RC.
Verschillen:
RS 3-delig
RC 2-delig
RS: gesmeed hart
RC: gegoten hart
RS: naafkap van aluminium (schroefdraad)
RC: naafkap van plastic (kliksysteem)
RS: getrapte of "slant" lip (ik heb deze laatst genoemde)
RC: vlak (het hart van een RC is dus ook groter dan een RS van gelijk diameter velg).
De "schroef" waar het logo in zit, is bij de RC heel ondiep. Het BMW logo is dan ook een sticker. De RS accepteert de originele (70mm) logo's. Waarvan ook een BMW versie te krijgen is.
Bij de RS loopt het basket weave patroon door in de naafkap, bij de RC stop het (wat het eenY-spaak wiel maakt).
Je praat ook over een heel andere prijsklasse.
- MartijnGizmo
Op de vorige pagina ging het over de Styling 5 van o.a. Adje...
Overigens, de meest voorkomende 17"-Styling 5-breedset is de BBS RC090, in 17x8 ET 20 en 17x9 ET22...

- MParallel
Ik neem van PetrolHead zijn quote aan dat hij refereerde naar mijn wielen en niet die van Adje.
Er is maar een post van Adje, de rest van de pagina gaat over de RS wielen.
Maakt mij verder niet uit hoor.
Er is maar een post van Adje, de rest van de pagina gaat over de RS wielen.
Maakt mij verder niet uit hoor.
- MartijnGizmo
Ik hoopte stiekem dattie het verschil wel zou weten gezien de status van RS'... 

- Joopieboy
Goeiedag wat een discussie over BBS wielen, lol! 

- MParallel
LSD
Ja, gisteren was het dan zover, ik heb nu eindelijk een sper onder me auto.
Gisteren bij Bas Roos in Oss langs geweest om mijn open diff te vervangen voor een sper. Dit is niet iets wat ik van plan was op straat te gaan doen, en mijn vaste monteur heeft de komende maanden geen tijd, terwijl dit de belangrijkste modificatie is, die voor mijn 2-weekse trip naar De Ring op de planning stond.
Gisteren was het dan zover.
Diff eronder uit. Mijn oude diff zag er overigens echt nog goed uit. De meeste 2e handse die ik zie zijn altijd volkomen weggeroest.

Het sperdiff op de werkbank. Ik had een tijdje terug al nieuwe rubbers voor het deksel en een nieuwe ophangbout voor de voorzijde bij hem besteld, niet wetende dat ik nog bij hem zou eindigen.
Achteraf gezien ben ik daar ook erg blij mee, want hij heeft het diff nog even goed nagelopen en vond dat de backlash wat aan de hoge kant was. Het kon wel, maar mooier zou zijn als het minder was. Dus dat heeft ie voor me aangepast.
Daarnaast had ik zelf nog de nodige spullen bij BMW besteld, zoals nieuwe veerringetjes voor achter de dekselbouten, nieuwe aftap en vulplug en een nieuwe pakking.

En weer onder de auto

Verse aftap/vuldoppen.

Ben er erg blij mee en je merkt op straat direct het resultaat (tenzij het tussen de oren zit).
Verder top service en werk en Bas en Xander zijn erg vriendelijk.
Binnenkort ga ik nog en keer terug om set Eibach ARB's en stalen koppelingsleiding te laten monteren.
Gisteren bij Bas Roos in Oss langs geweest om mijn open diff te vervangen voor een sper. Dit is niet iets wat ik van plan was op straat te gaan doen, en mijn vaste monteur heeft de komende maanden geen tijd, terwijl dit de belangrijkste modificatie is, die voor mijn 2-weekse trip naar De Ring op de planning stond.
Gisteren was het dan zover.
Diff eronder uit. Mijn oude diff zag er overigens echt nog goed uit. De meeste 2e handse die ik zie zijn altijd volkomen weggeroest.
Het sperdiff op de werkbank. Ik had een tijdje terug al nieuwe rubbers voor het deksel en een nieuwe ophangbout voor de voorzijde bij hem besteld, niet wetende dat ik nog bij hem zou eindigen.
Achteraf gezien ben ik daar ook erg blij mee, want hij heeft het diff nog even goed nagelopen en vond dat de backlash wat aan de hoge kant was. Het kon wel, maar mooier zou zijn als het minder was. Dus dat heeft ie voor me aangepast.
Daarnaast had ik zelf nog de nodige spullen bij BMW besteld, zoals nieuwe veerringetjes voor achter de dekselbouten, nieuwe aftap en vulplug en een nieuwe pakking.
En weer onder de auto
Verse aftap/vuldoppen.
Ben er erg blij mee en je merkt op straat direct het resultaat (tenzij het tussen de oren zit).
Verder top service en werk en Bas en Xander zijn erg vriendelijk.
Binnenkort ga ik nog en keer terug om set Eibach ARB's en stalen koppelingsleiding te laten monteren.
- Knot
Re: E36 328i Cabrio OEM+ | LSD gemonteerd (10-8)
Fijn hoor, altijd 2 dikke strepen kunnen trekken!
- MParallel
AC Schnitzer
Inieminie update.
Was er al een tijd, zeg maar gerust jaren, naar op zoek, maar eindelijk een (goede) gevonden. Als kerstcadeautje aan mezelf.
AC Schitzer CF veerpootbrug.

Mijn 1e keuze is de originele BMW Motorsport versie, maar die past helaas niet met ASC+T en dat is niet iets wat ik van de auto wil verwijderen.
Deze was altijd mijn tweede keuze. Of het echt helpt? Die discussie wordt toch nooit platgeslagen, maar baat het niet, dan schaadt het niet...
Was er al een tijd, zeg maar gerust jaren, naar op zoek, maar eindelijk een (goede) gevonden. Als kerstcadeautje aan mezelf.
AC Schitzer CF veerpootbrug.
Mijn 1e keuze is de originele BMW Motorsport versie, maar die past helaas niet met ASC+T en dat is niet iets wat ik van de auto wil verwijderen.
Deze was altijd mijn tweede keuze. Of het echt helpt? Die discussie wordt toch nooit platgeslagen, maar baat het niet, dan schaadt het niet...
- Joopieboy
Re: E36 328i Cabrio OEM+ | klein updateje (26-12)
Mooi spul zeg! En lekker gummen dus met dat diff.
En die veerpoot, tsja als je zoals Metchu een 106 hebt met een affabriek een vrij zwak chassis dan maakt het wel veel uit, maar die BMW's zitten erg degelijk in elkaar en hebben al een behoorlijk stijf chassis, dus volgens mij maakt dat niet gek veel uit. Maar toch een mooi ding!

En die veerpoot, tsja als je zoals Metchu een 106 hebt met een affabriek een vrij zwak chassis dan maakt het wel veel uit, maar die BMW's zitten erg degelijk in elkaar en hebben al een behoorlijk stijf chassis, dus volgens mij maakt dat niet gek veel uit. Maar toch een mooi ding!
-
Dan just voor de looks.
-
weet je nog de artikel nr van deze klemmen Folkert.

- MParallel
Re: E36 328i Cabrio OEM+ | Einde project
Einde project
Ja, ik had het nooit gedacht, maar na 7 jaar in mijn bezit wordt het toch tijd voor wat anders. Ik heb met enorm veel plezier in deze auto gereden en nooit grote problemen gehad. Zo'n beetje "alles" wel een keer vervangen.
Blok loopt verder nog steeds als nieuw, ondank de nu 242.000km die op de teller staat.
Dat betekent dan ook dat de auto (grotendeels) weer terug naar standaard gaat en onderdelen los weg gaan (voor de verkoopprijs zal het toch niet uitmaken). Op papier zal de auto op basis van leeftijd en km-stand niet veel meer waard zijn, dus grote zaken als Mov'It BBK en M50 spruitstuk+grotere gaskleppen (ook ASC+T is groter), hardtop e.d. gaan de verkoop in.
Ja, ik had het nooit gedacht, maar na 7 jaar in mijn bezit wordt het toch tijd voor wat anders. Ik heb met enorm veel plezier in deze auto gereden en nooit grote problemen gehad. Zo'n beetje "alles" wel een keer vervangen.
Blok loopt verder nog steeds als nieuw, ondank de nu 242.000km die op de teller staat.
Dat betekent dan ook dat de auto (grotendeels) weer terug naar standaard gaat en onderdelen los weg gaan (voor de verkoopprijs zal het toch niet uitmaken). Op papier zal de auto op basis van leeftijd en km-stand niet veel meer waard zijn, dus grote zaken als Mov'It BBK en M50 spruitstuk+grotere gaskleppen (ook ASC+T is groter), hardtop e.d. gaan de verkoop in.
-
Re: E36 328i Cabrio OEM+ | Einde Project (04-05-2013)

Zonde om uit elkaar te halen, man!
Zitten er nog leuke parts op voor mij E36 cabrio?
- MParallel
Maar nog meer zonde om het erop te laten zitten en niks voor terug te kijrgen.ErikS schreef:![]()
Zonde om uit elkaar te halen, man!
Zitten er nog leuke parts op voor mij E36 cabrio?
Even kijken wat er uiteindelijk overblijft.
-
OnlineMartijn_bmw
Dit had ik echt nooit verwacht! 7 jaar lang elke mod heb ik wel wat van gezien op de verschillende fora en altijd deed je alles zo precies dat ik echt dacht de auto voor het leven te houden 
wat wordt de opvolger?

wat wordt de opvolger?
- MParallel
Dat dacht ik ook, maar ja zeg nooit nooit.Martijn_bmw schreef:Dit had ik echt nooit verwacht! 7 jaar lang elke mod heb ik wel wat van gezien op de verschillende fora en altijd deed je alles zo precies dat ik echt dacht de auto voor het leven te houden
wat wordt de opvolger?
Woensdag stel ik, als alles volgens plan verloopt, de nieuwe telg voor.
- Tim N
Nou Erik, bedenk welke opties je mist en pb-en maar, tenslotte is elke optie aanwezig die je je maar kunt bedenken 

-
OnlineMartijn_bmw
das waar, zeg nooit nooit....
ben benieuwd woensdag
ben benieuwd woensdag

- Tim N
-
OnlineMartijn_bmw
zou goed kunnen inderdaad eindelijk de M-motor die hij al lang wil en meteen een stap moderner!
- MParallel
Het zou nog wel eens verrassend kunnen zijn 

- Tim N
Ford Fiesta ST
- MParallel
Ik zei verrassen, niet shockerenTim N schreef:Ford Fiesta ST