http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=790766"We are considering a car in the spirit of the original Z3,” a BMW official revealed to Autocar. “It is of similar size to the Z3 but is planned to use the front-wheel-drive platform to keep costs down and achieve a margin level that ensures it is sustainable at comparatively low production volumes."
Kill it with fire!
- Petrolhead Tom
Kill it with fire!
Dit idee moet dood! Is BMW het officieel helemaal kwijt? Een familie kar met FWD ok. Prima maar een sportauto met FWD? Dat gaat toch te ver?
- Dennis Cavallino
Re: Kill it with fire!
Ik zal maar niet verklappen wat ik de Marketing Manager van BMW M heb weten te ontlokken als uitspraak.
- Petrolhead Tom
Ik denk dat het team achter de komende MX5 na dit soort berichten op de grond ligt van het lachen. Die gaan straks echt weer met een verkoopknaller aan de haal.
-
OnlineErikS
'die verrekte megane is zo snel, wij willen ook FWD!'
- Petrolhead Tom
"Luco Hornsveld beoogd marketing director M-GMBH" ?
- Luco
Ja je kan het dan wel raar vinden, maar ik denk dat 80% een bmw koopt omdat het een bmw is, en niet omdat die rdw heeft, denk dat ze er genoeg potentiele kopers mee trekken.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Klopt, dat blijkt hier wel uit
- Dennis Cavallino
Dat dacht ik ook altijd tot ik mensen (lees: huisvrouwen) die "echt niet van autorijden houden" na 100 meter al zeiden "zo, dat stuurt wel lekker".Luco schreef:Ja je kan het dan wel raar vinden, maar ik denk dat 80% een bmw koopt omdat het een bmw is, en niet omdat die rdw heeft, denk dat ze er genoeg potentiele kopers mee trekken.
Tegenwoordig zijn er FWD's die ook gewoon lekker aanvoelen qua sturen. Dus het is langzamerhand niet meer het USP. Dat BMW M er ook aan gaat beginnen is natuurlijk verrassender dan een 'reguliere' BMW. En FWD sportwagens, tja, ze zijn er wel en ze sturen best leuk, maar ik zou die dan lekker kiezen ipv een BMW fwd.
- PD power
Verstand komt met de jaren...... 
- Eric-328
Heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Luco inderdaad ambities in die richting heeft. Zo zouden er met oud op nieuw gesprekken plaats hebben gevonden met bekenden uit het "BMW-wereldje" (ik zeg dus niet dat dit met dhr Dekker van de BDD was) om zieltjes te winnen in Beieren..Petrolhead Tom schreef:"Luco Hornsveld beoogd marketing director M-GMBH" ?
- Niall
Is toch al lang bekend dat BMW richting FWD gaat, zoek maar op BMW + UKL
Was van de week bij een klant van ons en in passeren was ik blijkbaar hoofd voertuigontwikkeling BMW tegen gekomen. Had niet aan hem afgezien dat hij zo een hoge pief was
Reed wel een leuke 740d X-drive met Chauffeur en volgens mijn contactpersoon reed ie (privé) een getunede 550xd 
Was van de week bij een klant van ons en in passeren was ik blijkbaar hoofd voertuigontwikkeling BMW tegen gekomen. Had niet aan hem afgezien dat hij zo een hoge pief was
-
OnlineHJ2
History repeats! ... sprak de Elan rijder.
- Luco
Eric-328 schreef:Heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Luco inderdaad ambities in die richting heeft. Zo zouden er met oud op nieuw gesprekken plaats hebben gevonden met bekenden uit het "BMW-wereldje" (ik zeg dus niet dat dit met dhr Dekker van de BDD was) om zieltjes te winnen in Beieren..Petrolhead Tom schreef:"Luco Hornsveld beoogd marketing director M-GMBH" ?