Hoe hard mag u hier?
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Re: Hoe hard mag u hier?
Goed verhaal Paskal en dan vergeet je ook nog het complete kabels en leidingentraject wat naast de snelweg ingegraven ligt wat ook omgelegd dient te worden. En voor 30cm moeten de meeste matrixbordportalen ook verbreed worden, omdat de geleiderail welke vaak tussen het asfalt en het portaal zi natuurlijk ook 30cm moet opschuiven.
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Re: Hoe hard mag u hier?
Even een duit in het zakje gooien :
Waarom tig miljoen uitgeven als je er niet op mag rijden ...
Ik rij vaak buiten de spits, heb maanden last gehad van de werkzaamheden, er zijn miljoenen van ons(en mijn) belasting geld in gestoken, en vervolgens zit ik uren en uren opgesloten achter inhalende vrachtwagens en zondagsrijders die denken dat naast elkaar rijden inhalen is ...
Ik koop toch ook geen TV waarvan ik 33,33% afplak met een stikker, en alleen bij echt leuke TV programa's haal ik de stikker er vanaf.
Om aan te haken op de orginele vraag.
Naar mijn bescheiden mening kloppen de borden niet. Ja uiteraard snap ik dat ze bedoelen dat je 100 mag als de spitsstrook open is. Maar dat zegt dit bord niet.
1 Je mag 130
2 Het bord zegt 120
3 het eerste onderbord zegt dat dit alleen geld tussen 6 - 19H
4 het tweede onderbord zegt dat dit alleen geld als de spitstrook gesloten is.
En daar wringt de schoen. Het tweede onderbord zegt dat wanneer de spitstrook geopend is dan is de 120 niet van toepassing. Met andere woorden dan is het 130.
Totdat je bij het klap/draai/matrix bord komt van de spitstrook open en de daarbij behorende max 100. Want dan geld gewoon de 100. Wederom : totdat je de weer bij het beruchte boordje van de openingspost komt... (en zo wisselt dat soms om de 500 meter)
Vaak is de volgorde goed. (Zoals de wegbeheerder het bedacht heeft). Dan staat eerst het 120 bord met 2 onderborden en vlak daarna de klap/draai/matrix spitstrookborden met 100. Maar soms staan ze ook precies verkeerd om. Dan zie je eerst de spitstrook open en 100 een paar meter later gevolgd door de 120 met 2 onderborden. Dus dan word het vorige bord van spitstrook open en 100 weer opgeheven.
Al wens ik je succes met het aanvechten] Want ik denk dat je de post uit Leeuwarden gewoon kunt verwachten. Maar ik denk zeker dat er ruimte bestaat om het aan te vechten.
Waarom tig miljoen uitgeven als je er niet op mag rijden ...
Ik rij vaak buiten de spits, heb maanden last gehad van de werkzaamheden, er zijn miljoenen van ons(en mijn) belasting geld in gestoken, en vervolgens zit ik uren en uren opgesloten achter inhalende vrachtwagens en zondagsrijders die denken dat naast elkaar rijden inhalen is ...
Ik koop toch ook geen TV waarvan ik 33,33% afplak met een stikker, en alleen bij echt leuke TV programa's haal ik de stikker er vanaf.
Om aan te haken op de orginele vraag.
Naar mijn bescheiden mening kloppen de borden niet. Ja uiteraard snap ik dat ze bedoelen dat je 100 mag als de spitsstrook open is. Maar dat zegt dit bord niet.
1 Je mag 130
2 Het bord zegt 120
3 het eerste onderbord zegt dat dit alleen geld tussen 6 - 19H
4 het tweede onderbord zegt dat dit alleen geld als de spitstrook gesloten is.
En daar wringt de schoen. Het tweede onderbord zegt dat wanneer de spitstrook geopend is dan is de 120 niet van toepassing. Met andere woorden dan is het 130.
Totdat je bij het klap/draai/matrix bord komt van de spitstrook open en de daarbij behorende max 100. Want dan geld gewoon de 100. Wederom : totdat je de weer bij het beruchte boordje van de openingspost komt... (en zo wisselt dat soms om de 500 meter)
Vaak is de volgorde goed. (Zoals de wegbeheerder het bedacht heeft). Dan staat eerst het 120 bord met 2 onderborden en vlak daarna de klap/draai/matrix spitstrookborden met 100. Maar soms staan ze ook precies verkeerd om. Dan zie je eerst de spitstrook open en 100 een paar meter later gevolgd door de 120 met 2 onderborden. Dus dan word het vorige bord van spitstrook open en 100 weer opgeheven.
Al wens ik je succes met het aanvechten] Want ik denk dat je de post uit Leeuwarden gewoon kunt verwachten. Maar ik denk zeker dat er ruimte bestaat om het aan te vechten.
- Paskal
- Berichten: 3829
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Hoe hard mag u hier?
Dank en eens voor wat betreft die andere punten, maar mijn vorige posts waren al lang genoeg dus dit soort details heb ik maar achterwege gelatenJeroen Watermulder schreef:Goed verhaal Paskal en dan vergeet je ook nog het complete kabels en leidingentraject wat naast de snelweg ingegraven ligt wat ook omgelegd dient te worden. En voor 30cm moeten de meeste matrixbordportalen ook verbreed worden, omdat de geleiderail welke vaak tussen het asfalt en het portaal zi natuurlijk ook 30cm moet opschuiven.

@Jorrit: niet zo huilie huile joh. De spits- en plusstroken hebben hun nut inmiddels wel bewezen. Mede daardoor zijn de files in korte tijd (bij reguliere 3e rijstroken had het veeeeel langer geduurd) aardig afgenomen. Effect zie je direct als zo'n strook eens niet open kan ivm een storing of dichte mist: dikke files die er in een normale situatie niet staan.
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Re: Hoe hard mag u hier?
@paskal, nu weet ik heel toevallig waar je werkt (en jij uiteraard waar ik werk). Wishful thinking ik hoop dat jou baan een stuk makkelijker wordt en opgerot met al die boomknuffelaars.
F#cking rare beweringen houden ze er op na, Twee rijstroken+ spits strook is minder milieu belastend dan 3 rijstroken. Wat een onzin, ik rij daar omdat ik van A naar B moet. Niet omdat er 2, 3, 4, of 100 rijstroken zijn, niet omdat de benzine/diesel 1,40 tot 10 euro per liter kost, niet omdat daar een mooi geluidscherm staat of omdat die brug door een kunstenaar is ontworpen. Ik moet van A naar B en als het effe kan zo snel mogelijk.
F#cking rare beweringen houden ze er op na, Twee rijstroken+ spits strook is minder milieu belastend dan 3 rijstroken. Wat een onzin, ik rij daar omdat ik van A naar B moet. Niet omdat er 2, 3, 4, of 100 rijstroken zijn, niet omdat de benzine/diesel 1,40 tot 10 euro per liter kost, niet omdat daar een mooi geluidscherm staat of omdat die brug door een kunstenaar is ontworpen. Ik moet van A naar B en als het effe kan zo snel mogelijk.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Hoe hard mag u hier?
En zo is het!Jorrit schreef:Even een duit in het zakje gooien :
Waarom tig miljoen uitgeven als je er niet op mag rijden ...
Ik rij vaak buiten de spits, heb maanden last gehad van de werkzaamheden, er zijn miljoenen van ons(en mijn) belasting geld in gestoken, en vervolgens zit ik uren en uren opgesloten achter inhalende vrachtwagens en zondagsrijders die denken dat naast elkaar rijden inhalen is ...
Ik koop toch ook geen TV waarvan ik 33,33% afplak met een stikker, en alleen bij echt leuke TV programa's haal ik de stikker er vanaf.
Om aan te haken op de orginele vraag.
Naar mijn bescheiden mening kloppen de borden niet. Ja uiteraard snap ik dat ze bedoelen dat je 100 mag als de spitsstrook open is. Maar dat zegt dit bord niet.
1 Je mag 130
2 Het bord zegt 120
3 het eerste onderbord zegt dat dit alleen geld tussen 6 - 19H
4 het tweede onderbord zegt dat dit alleen geld als de spitstrook gesloten is.
En daar wringt de schoen. Het tweede onderbord zegt dat wanneer de spitstrook geopend is dan is de 120 niet van toepassing. Met andere woorden dan is het 130.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Hoe hard mag u hier?
Paskal duidelijk verhaal
Jij beredeneert echter vanuit de bouwkunde. Ik bekijk het als politiek. Er is geen mens op deze wereld die zou bedenken om een derde baan kleiner te maken dan de rest om vervolgens dáár dan de schuld te leggen van de lage snelheid en het feit dat het 70% van de uren niet gebruikt wordt. Drogreden dus.

Jij beredeneert echter vanuit de bouwkunde. Ik bekijk het als politiek. Er is geen mens op deze wereld die zou bedenken om een derde baan kleiner te maken dan de rest om vervolgens dáár dan de schuld te leggen van de lage snelheid en het feit dat het 70% van de uren niet gebruikt wordt. Drogreden dus.