
Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eric´s nieuwe racer
Maak de nieuwe niet te netjes................ Anders ga je weer niet je grens opzoeken! 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Eric´s nieuwe racer
Wat behoorlijk helpt is een 3.73 diff te monteren. Qua acceleratie zit je niet veel af van een 3.0 M3 met 3.15 diff. Weet ik uit ervaring van mijn ex 325i tracktool.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Ander diff staat in idd in de planning, kijken of ik er een uit kan halen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Eric´s nieuwe racer
Mooi dat je die auto weer een respectabele look teruggeeft. 

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
De auto zal sterk op de e36 325i van Tristan gaan lijken denk ik. (Zal behoorlijk wat werk in gaan zitten...)
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Eric´s nieuwe racer
Ter inspiratie

- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Eric´s nieuwe racer
Zou de kleur niet veranderen, is wel makkelijk als je jezelf later wil terugzoeken op de foto's 
Daarnaast heb ik gewoon een zwak voor die kleur.


Daarnaast heb ik gewoon een zwak voor die kleur.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Eric´s nieuwe racer
idd, ik zou het een flitsende kleur houden die je niet veel ziet zodat je jezelf makkelijk terug vind in videos en/of foto's, en daarnaast het is een circuit auto die horen lekker knallend te zijn 

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 14 dec 2012, 12:35
Re: Eric´s nieuwe racer
Die gouden e36 reedt jaren in Drachten en omstreken rond, gabber van de eerste order erin, iedere zaterdag stond hij hem te poetsen als een mofo.
Tussendoor paar keer op mp gestaan bij wat andere eigenaren en nu hier, leuk!
Zat een heel netjes zwart M3 interieur in toendertijd
suc6 met het stripppen
Tussendoor paar keer op mp gestaan bij wat andere eigenaren en nu hier, leuk!
Zat een heel netjes zwart M3 interieur in toendertijd
suc6 met het stripppen
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
In het echt neigt de kleur meer naar bruin dan oranje.
Zat inderdaad een net lederen m3 interieur in. Hij heeft er veel geld ingestoken om hem zo lelijk te maken.
Zat inderdaad een net lederen m3 interieur in. Hij heeft er veel geld ingestoken om hem zo lelijk te maken.
- Paskal
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Eric´s nieuwe racer
Rij nu zelf 2 jr in een facelift X5 3.0d en hij bevalt uitermate goed als trekauto met daarachter mijn ambu inclusief een 205 of 535. Is ook niet zo heel vreemd met 500 Nm aan koppel en zijn eigen gewicht waardoor hij heerlijk stabiel is. Vond de 4.4 minder passen bij het karakter van de X5 en de diesel is ondanks zijn hogere mrb toch snel voordeliger met dat extreme verbruik van de 8 cylinder dus ben toch voor de diesel gegaan. Rij met de diesel gemiddeld 1:11,0 wat volgens de boordcomputer overigens 1:13,3 is
Wat doet zo'n 4.4 qua verbruik? (gemeten en niet op de bc dus)? Zal de 1:7 niet halen of wel?
Veel succes met de opbouw van je nieuwe racer!


Veel succes met de opbouw van je nieuwe racer!
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Ik heb de X5 ook puur voor de hobby. De 4.4i is een beetje te veel van het goede om dagelijks te rijden. Verbruik ligt gemiddeld rond de 1 op 7 bij normaal gebruik. Ga je schoppen of rij je hem met in de handmatige stand dan zit je al snel rond de 1 op 5. Lange autoritten bij 120 km/h zit hij toch nog rond de 1:10. In welk opzicht vind jij de 4.4i niet bij de X5 passen?


- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Eric´s nieuwe racer
Weer goed bezig Eric!
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Even stil geweest en de oranje 325i een schop gegeven.
Na afgelopen jaar als bezoeker naast de baan te hebben gestaan tijdens de trackdays moet er in 2014 weer gereden gaan worden tijdens de bdd en wellicht dnrt. Uitgangspunt is lichte auto met speels weggedrag en uiteraard rwd. Waar kom je dan uit...
Wilde een goede basis en heb een zeldzame e36 323ti compact limited sport edition uit 6/2000 uit weten te halen met weinig km's. Vorige eigenaar is er erg zuinig op geweest en is al een hoop aan gedaan. Deze ga ik zo licht mogelijk maken met carbondelen. Verder kooi, ast etc. Zodra ik gewend ben aan de auto is het de bedoeling om een ///m blok in te bouwen.
Enkele stats;
Sportlimited Edition
Fabrieksaf BMW Motorsport bodykit en onderstel
Fabrieksaf BMW Z8 shortshifter
Edition M-technic stuur en pook
Vollederen bekleding Oregon zwart (onbeschadigd)
Sportstoelen met stoelverwarming
Achterbank met hoofdsteunen en in delen neerklapbaar
Middenarmsteun voor
Witte knipperlichten
Startonderbreking
Elektrische (verwarmde) M-spiegels in carrosseriekleur
Elektrische bedienbare ramen
Achterruitwisser + verwarmde sproeiers
Automatic Stability en Traction Control (ASC+T)
Airbags voor en zijkanten bestuurder/passagier
BMW Hifi active soundsystem (zonder radio)
Boordcomputer
Airconditioning
Aanpassingen;
Remschijven en blokken voor ATE powerdisc en Ceramic blokken (Worden vervangen door M3)
Draagarmen voor met massieve fuseekogels (Meyle HD)
Originele M3 3.2 E36 draagarmrubbers (centrisch)
Originele subframe rubbers
Stuurstangen compleet met kogels (Meyle)
Veerpootlagers achter (Meyle HD)
Veerpootlagers voor (BMW)
Verlaagd met Eibach Pro-Kit veren (wordt AST)
Bilstein B8 schokdempers (Wordt AST)
Aluminium veerpootbrug (Innoparts)
Originele Z3 E36 M3.2 X-brace
Originele M5 E39 achterklep spoiler
Originele M3 E36 voorspoilerlip
Voor en achter stabilsator rubberlagers (BMW) en pendelsteunen (Meyle HD)
2 x 70 mm rvs Friedrich Motorsport einddemper
K&N 57i performance luchtfilter kit
Originele BMW Motorsport 17" velgen (styling 24)
Plaatjes;


Na afgelopen jaar als bezoeker naast de baan te hebben gestaan tijdens de trackdays moet er in 2014 weer gereden gaan worden tijdens de bdd en wellicht dnrt. Uitgangspunt is lichte auto met speels weggedrag en uiteraard rwd. Waar kom je dan uit...

Wilde een goede basis en heb een zeldzame e36 323ti compact limited sport edition uit 6/2000 uit weten te halen met weinig km's. Vorige eigenaar is er erg zuinig op geweest en is al een hoop aan gedaan. Deze ga ik zo licht mogelijk maken met carbondelen. Verder kooi, ast etc. Zodra ik gewend ben aan de auto is het de bedoeling om een ///m blok in te bouwen.
Enkele stats;
Sportlimited Edition
Fabrieksaf BMW Motorsport bodykit en onderstel
Fabrieksaf BMW Z8 shortshifter
Edition M-technic stuur en pook
Vollederen bekleding Oregon zwart (onbeschadigd)
Sportstoelen met stoelverwarming
Achterbank met hoofdsteunen en in delen neerklapbaar
Middenarmsteun voor
Witte knipperlichten
Startonderbreking
Elektrische (verwarmde) M-spiegels in carrosseriekleur
Elektrische bedienbare ramen
Achterruitwisser + verwarmde sproeiers
Automatic Stability en Traction Control (ASC+T)
Airbags voor en zijkanten bestuurder/passagier
BMW Hifi active soundsystem (zonder radio)
Boordcomputer
Airconditioning
Aanpassingen;
Remschijven en blokken voor ATE powerdisc en Ceramic blokken (Worden vervangen door M3)
Draagarmen voor met massieve fuseekogels (Meyle HD)
Originele M3 3.2 E36 draagarmrubbers (centrisch)
Originele subframe rubbers
Stuurstangen compleet met kogels (Meyle)
Veerpootlagers achter (Meyle HD)
Veerpootlagers voor (BMW)
Verlaagd met Eibach Pro-Kit veren (wordt AST)
Bilstein B8 schokdempers (Wordt AST)
Aluminium veerpootbrug (Innoparts)
Originele Z3 E36 M3.2 X-brace
Originele M5 E39 achterklep spoiler
Originele M3 E36 voorspoilerlip
Voor en achter stabilsator rubberlagers (BMW) en pendelsteunen (Meyle HD)
2 x 70 mm rvs Friedrich Motorsport einddemper
K&N 57i performance luchtfilter kit
Originele BMW Motorsport 17" velgen (styling 24)
Plaatjes;
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Eric´s nieuwe racer
Nice
Daar ga je veel plezier van hebben.

Daar ga je veel plezier van hebben.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric´s nieuwe racer
Mooi ding Eric! Vind ik de mooiste kleur op een Compact.
Veel
ermee.
Veel

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Thnx,
Hij loopt erg mooi. Heb een 323i coupe gehad maar op een of andere manier lijkt dit een compleet andere motor. Zet erg grote stappen. Zeker vergelijkbaar met een 328i.
Hij loopt erg mooi. Heb een 323i coupe gehad maar op een of andere manier lijkt dit een compleet andere motor. Zet erg grote stappen. Zeker vergelijkbaar met een 328i.
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: Eric´s nieuwe racer
Leuk, ben benieuwd wat het gaat worden. Ik ben voorlopig even klaar met aanpassen, eerst maar weer eens rijden.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Eric´s nieuwe racer
Mooi project Eric
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Eric´s nieuwe racer
Gezien het bouwjaar van jouw 323ti heb je volgens mij de TU motor, dat is de 'facelift' motor van de M52B25. Wat exact de verschillen zijn is mij onbekend maar ik heb al vaker gehoord dat die net wat beter lopen.Eric-328 schreef:Thnx,
Hij loopt erg mooi. Heb een 323i coupe gehad maar op een of andere manier lijkt dit een compleet andere motor. Zet erg grote stappen. Zeker vergelijkbaar met een 328i.
Maar een 323ti is sowieso alles behalve traag.. die van mij is ook net zo 'snel' als een goede 328i, zit geen verschil in.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Blok is inderdaad een tu. Moet me hier nog eens in verdiepen. Zo heeft het een euro 3 norm en aanpassingen die bijv een m50 inlaat net wat meer werk maken.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Eric´s nieuwe racer
Mooie kar! Lijkt heel erg op die van mij.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Auto is nu helemaal leeg.
Aantal zaken gekocht;
Wiechers Cup schroefkooi (kruis in deur, kruis in C-stijl, dwarsverbinding in B-stijl en gordelbuis in C-stijl)
E36 M3 remmen vooras.
Sparco Corsa stoel
OMP deepdish
Instelbaar subframe achter
2 extra setjes velgen (r888 + slicks)
Volgende stap wordt een goed sper en onderstel.
Aantal zaken gekocht;
Wiechers Cup schroefkooi (kruis in deur, kruis in C-stijl, dwarsverbinding in B-stijl en gordelbuis in C-stijl)
E36 M3 remmen vooras.
Sparco Corsa stoel
OMP deepdish
Instelbaar subframe achter
2 extra setjes velgen (r888 + slicks)
Volgende stap wordt een goed sper en onderstel.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Tijdje stil geweest. Aangezien carnaval niet aan mij besteed is, nog lekker aan de racer kunnen werken. carbon-delen geplaatst, bonnetpins en m3 gt splitter gemonteerd. Begint langzaam weer op een racer te lijken...
(uiteraard komen er andere velgen onder). Auto kan binnenkort voor de kooi en andere zaken naar Bas Roos.




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Eric Z, Google [Bot], Mark 320iS, wjt en 4 gasten