BoxsterS: Bug of feature

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markk

BoxsterS: Bug of feature

Bericht door markk » 09 jan 2013, 23:38

Vanavond weer een stukje gaan uitwaaien in de BoxsterS. Volgende keer weer een verslag met foto's.

Ik heb echter na al die jaren (12) iets nieuws ontdekt aan de auto. Al rijdend door polderweggetjes reed ik vanavond veel met groot licht. Groot licht zet je aan door de richtingaanwijzer naar achteren (richting dashboard) te drukken. Maar als je vervolgens rechts of links afslaat en daarbij je richtingaanwijzer gebruikt schakelt ie groot licht uit. En na de bocht / terugval van de richtingaanwijzer weer aan. Heb het uitgebreid getest. Zowel naar links als naar rechts.

:hmmm:

Nog nooit eerder opgevallen. Bug of geniaal ontworpen feature van die duitsers ?
(lees op kruizing sla je niet af met grootlicht ivm verblinding tegenliggers na de bocht die je vooraf nog niet kan zien aankomen).

Mark.

Gisae

Re: BoxsterS: Bug of feature

Bericht door Gisae » 10 jan 2013, 00:19

markk schreef:Vanavond weer een stukje gaan uitwaaien in de BoxsterS. Volgende keer weer een verslag met foto's.

Ik heb echter na al die jaren (12) iets nieuws ontdekt aan de auto. Al rijdend door polderweggetjes reed ik vanavond veel met groot licht. Groot licht zet je aan door de richtingaanwijzer naar achteren (richting dashboard) te drukken. Maar als je vervolgens rechts of links afslaat en daarbij je richtingaanwijzer gebruikt schakelt ie groot licht uit. En na de bocht / terugval van de richtingaanwijzer weer aan. Heb het uitgebreid getest. Zowel naar links als naar rechts.

:hmmm:

Nog nooit eerder opgevallen. Bug of geniaal ontworpen feature van die duitsers ?
(lees op kruizing sla je niet af met grootlicht ivm verblinding tegenliggers na de bocht die je vooraf nog niet kan zien aankomen).

Mark.
Mijn peugeut 206 doet dit ook bij gebruik van knipperlicht. Tevens schakelt deze ook direct de mistlampen uit. Ze gaan daarna overigens niet meer aan, en ze willen soms ook @ random uitvallen. Kan je nooit je groot licht en mistverlichting vergeten uit te zetten :hammer:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 10 jan 2013, 07:30

Als het goed is schakel je sowieso groot licht uit als er tegenliggers aankomen. Niet enkel bij afslaan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2013, 08:09

Zoals ik 't begrijp staat die staak op groot licht, je gebruikt je richtingaanwijzer, zelfde staak en het gl gaat uit en je gaat de bocht om , stuurr weer recht en richtingaanwijzer dus uit en de staak gaat weer uit zichzelf op grootlicht.?

Ik herken dat wel.

@Bami, wat jij zegt is wat de bestuurder zelf in acht moet nemen inderdaad. Dit is wat die staak doet. Groot licht, maar niet bij richtingaangeven. Lijkt mij normaal?

Joop

Bericht door Joop » 10 jan 2013, 13:13

Ik heb zelf bij de 'grootlichtassistent' op de Bimmer wel dat hij bij een langzame bocht (met knipperlicht) ook naar normaal dimlicht schakelt; bocht door en knippertje uit schakelt hij bij geen tegenliggers ook gewoon weer grootlicht in...

...zou het vooralsnog op 'geniaal bedacht' gooien.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2013, 13:47

zoals ik het lees eerder een soort 'bug' ontwerp te-kort...

hij schakelt dan uit de connectie (groot-licht in stand richting uit) en gaat weer op de normale lichtstand die niet via de richting aanwijzer verloopt (connectie wordt ff onderbroken) dan als ie na de bocht weer terug valt in de normale stand (richting aanwijzer uit) komt de connectie weer tot stand en werkt het groot licht weer.

dus niet geniaal, immers het gebeurt toch, ook al komt er een auto aan voorbij de bocht.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jan 2013, 14:30

als het een bug zou zijn, zou die hem niet weer inschakelen imho... dus ik ga voor optie geniaal! :P

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2013, 14:39

Metchu schreef:als het een bug zou zijn, zou die hem niet weer inschakelen imho... dus ik ga voor optie geniaal! :P
tuurlijk wel (niet helemaal door ontwikkeld dat systeem zeg maar), via het richting aanwijzer mechanisme (stuur e.d.) klikt ie hem weer terug in neutraal stand zo die stond dus niks geniaals aan mijns inziens.

en wat is er verder 'geniaal' aan dat ie als je de wijzer aan zet ff onderbreekt (groot licht) terwijl je dat helemaal niet wilt! en daarna als de richting aanwijzer na draaien weer uitklikt je groot licht weer aan gaat...

think about that for a while.

PD power

Bericht door PD power » 10 jan 2013, 15:32

Heb ik gedaan Rene, en kom tot de conclusie geniaal.

Plaats reactie