BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Sperdy

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 14:55

Macboy schreef:Leuke discussie Sperdy, maar waar het om ging was dat BMW geen olietemperatuur levert. De sensoren zitten erop en de meting wordt gedaan, maar kun je nergens zien. Er is een omslachtig geheimmenü te vinden. Dat terwijl er wel metertjes zijn ontworpen die op je navi scherm getoverd worden inzake Nm en KW. Kortom twee zaken waar je geen flikker aan hebt. Prima dat het er als gimmick op zit maar had dan ook de olietemp even laten zien. Zou maximaal half uur extra werk bij de ontwerpers zijn geweest.

In de Golf zit wel een olietemp meter. Die heb ik altijd in mijn paraat want de olie is als laatste warm en maakt je duidelijk wanneer je lekker kan knallen. Als die op temperatuur is. Leuk dat je weet dat je ongeveerm10-12km moet warmrijden maar in een auto die godverdomme volgestouwd is met onnodige computer apparatuur kon er toch ook wel een essentiële meter vanaf voor de olietemp ??

Aangezien dat er niet op zit heb ik verder gekeken en kwam ik die Mannhart oplossing tegen. Voor mij niet interessant omdat ik er niet mee op het circuit kom. Alleen een olietemp zou ik zelf handig vinden. Dat er toevallig 39 andere opties op zitten is alleen maar leuk toch ? Het is ook nog eens top weggewerkt. Alles bij elkaar is €1000 misschien een prima prijs maar niet voor mij omdat ik alleen voor olietemp zoveel zou moeten betalen en dat vind ik principieel onjuist.

Dus er is geen enkele reden om zo tekeer te gaan Sperdy :)
Ilja, ik maak me niet druk :) ik loop even je punten af:

Waarom levert BMW geen oliemeter op die M135i dan? Als het van levensbelang (zoals iedereen hier roeptoetert :)) was, hadden ze dat natuurlijk gedaan. Ze vonden het klaarblijkelijk niet nodig, of is verstopt omdat je bij een luxer model Euro 2.750,- extra kunt betalen voor die meter bij het Multi Exclusive Pakket :lol:

Als je 10 minuten rustig rijdt na een koude start, weet je dat je olie warm is. Heb je geen meter voor nodig. Zo simpel is het natuurlijk.

Je laatste punt, eens! Omdat het leuk is, en dat is een prima reden. Ik zou een ventilatierooster daar niet voor opofferen, ik vind het ook lelijk staan, maar dat is totaal wat anders, en doet er niet toe. Maar er zijn erbij die roepen dat al die extra info NODIG is om je nieuwe M135i niet kapot te rijden. En dat is natuurlijk kletskoek.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 14:57

Bram schreef:Alsof moderne techniek onfeilbaar is...dikke onzin natuurlijk, de temperaturen lopen bij circuit-werk of fanatiek B wegen werk fors op. Turbo-techniek is net even wat complexer en voor zover ik weet zeker kwetsbaarder voor langdurig hoge belasting met de daaraan gekoppelde temperaturen.

Kortom, wat al gezegd is, iets met voorkomen en genezen...de dealer ziet je aankomen na een dag stampen op een circuit met motorische tot gevolg, die zal er alles aan doen om daar onderuit te komen.
-1 Doet niet ter zake. Maar ik leg het niet meer uit. Lees de vorige posten maar door.
Ik ben er maar druk mee :) haha.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2013, 14:57

Sperdy schreef:
Als je 10 minuten rustig rijdt na een koude start, weet je dat je olie warm is. Heb je geen meter voor nodig. Zo simpel is het natuurlijk.
Dan heb je nu zeker een olietemp. nodig want in de winter heb ik minstens 15 min. nodig tot het enigszins op bedrijfstemp is.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2013, 14:58

Tristan schreef:
Sperdy schreef:
Dan heb je nu zeker een olietemp. nodig want in de winter heb ik minstens 15 min. nodig tot het enigszins op bedrijfstemp is.
Ok, in de winter 15 min, it's your day :)

JP

Bericht door JP » 09 jan 2013, 15:16

Macboy schreef:
JP schreef:Dat BMW eens afstapt van die onzinnige verbuiksmeter onder de toerenteller. Je kan in je boordcomputer toch zien wat je gemiddeld verbruik is. Op die plaats kan een nuttigere meter geplaatst worden, imo.
Dat is al jaren niet meer !
Wat is dat dan?

Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2013, 15:20

Maar even voor de goede orde, de M135i heeft geen olietemp. meter? Mijn F30 heeft het wel namelijk. Vind ik wel vreemd.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2013, 16:13

olie temp meter vind ik wel belangrijk/prettig.
daarnaast ook een voltmeter, doch die zou in het sub menu mogen net als het diff en bak temp bv.
normaal heb je niet zoveel aan die laatste 2, doch bij af en toe 'uitjes' kan het wel handige info geven.

natuurlijk hoeft het niet op elke van a naar b auto, doch voor de sportieve auto's best handig.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 09 jan 2013, 16:29

Als een olietemp. meter nodig is had bmw het er wel in gedaan, want zij maken nooit fouten.. :whistle:

Het erge is dat er hier mensen zo ge-bmw'd zijn dat ze dit werkelijk denken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 jan 2013, 16:30

Sperdy schreef:
Macboy schreef:Leuke discussie Sperdy, maar waar het om ging was dat BMW geen olietemperatuur levert. De sensoren zitten erop en de meting wordt gedaan, maar kun je nergens zien. Er is een omslachtig geheimmenü te vinden. Dat terwijl er wel metertjes zijn ontworpen die op je navi scherm getoverd worden inzake Nm en KW. Kortom twee zaken waar je geen flikker aan hebt. Prima dat het er als gimmick op zit maar had dan ook de olietemp even laten zien. Zou maximaal half uur extra werk bij de ontwerpers zijn geweest.

In de Golf zit wel een olietemp meter. Die heb ik altijd in mijn paraat want de olie is als laatste warm en maakt je duidelijk wanneer je lekker kan knallen. Als die op temperatuur is. Leuk dat je weet dat je ongeveerm10-12km moet warmrijden maar in een auto die godverdomme volgestouwd is met onnodige computer apparatuur kon er toch ook wel een essentiële meter vanaf voor de olietemp ??

Aangezien dat er niet op zit heb ik verder gekeken en kwam ik die Mannhart oplossing tegen. Voor mij niet interessant omdat ik er niet mee op het circuit kom. Alleen een olietemp zou ik zelf handig vinden. Dat er toevallig 39 andere opties op zitten is alleen maar leuk toch ? Het is ook nog eens top weggewerkt. Alles bij elkaar is €1000 misschien een prima prijs maar niet voor mij omdat ik alleen voor olietemp zoveel zou moeten betalen en dat vind ik principieel onjuist.

Dus er is geen enkele reden om zo tekeer te gaan Sperdy :)
Ilja, ik maak me niet druk :) ik loop even je punten af:

Waarom levert BMW geen oliemeter op die M135i dan? Als het van levensbelang (zoals iedereen hier roeptoetert :)) was, hadden ze dat natuurlijk gedaan. Ze vonden het klaarblijkelijk niet nodig, of is verstopt omdat je bij een luxer model Euro 2.750,- extra kunt betalen voor die meter bij het Multi Exclusive Pakket :lol:

Je laatste punt, eens! Omdat het leuk is, en dat is een prima reden. Ik zou een ventilatierooster daar niet voor opofferen, ik vind het ook lelijk staan, maar dat is totaal wat anders, en doet er niet toe. Maar er zijn erbij die roepen dat al die extra info NODIG is om je nieuwe M135i niet kapot te rijden. En dat is natuurlijk kletskoek.
Het is ook niet nodig als je er normaal mee omspringt.

Het is raadzaam als je er regelmatig mee op het circuit gaat knallen.

Zijn toch twee behoorlijk verschillende situaties.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jan 2013, 16:42

Sperdy ik zei niet dat het leuk was. Ik zei dat die 39 extra opties leuk waren. Een olietemperatuur meter zou elke auto moeten hebben, zeker sportieve auto's.

Lane departure shit achteruit cameras gescheiden airco nummerbordherkenning weet ik veel wat allemaal maar geen olie temp meter.

JP: dat is toch geen verbruiksmeter ? Maar misschien heb je gelijk. Iemand ?

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2013, 17:02

Dat is een verbruiksmeter. Erger me er niet aan maar vind het ook overbodig. Maar circuit of niet, een olietemp. vind ik altijd wel prettig. Wil gewoon weten wanneer de olie op bedrijfstemp. is.

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2013, 17:04

Als je altijd als een oud wijf rijdt zoals sperty, heb je dat niet nodig :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jan 2013, 17:32

Tristan schreef:Dat is een verbruiksmeter. Erger me er niet aan maar vind het ook overbodig. Maar circuit of niet, een olietemp. vind ik altijd wel prettig. Wil gewoon weten wanneer de olie op bedrijfstemp. is.
Macboy zag een rood streepje op die klokken, vanaf dan is ie blind voor al het andere :lol: En dat ie nog nooit een BMW gehad heeft, dat breekt 'm nu ook op.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jan 2013, 17:50

Natuurlijk is dat een verbruiksmeter. Zat al op de E30 en gebruikt BMW nu nog steeds, alleen niet op de M-modellen.

Hier het bewijs dat een M135i dus geen M is:
http://www.bcarwallpapers.com/contents/ ... -21c52.jpg

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 09 jan 2013, 19:21

Macboy schreef:En hier de oplossing van Mannhart voor de fail van BMW om geen olietemp standaard zichtbaar te maken (wel via een geheimmenu).

Afbeelding
Soort moderne interpretatie van de Alpina zusatzinstrumente, die wel alleen de echt nuttige info toont.

Afbeelding

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 09 jan 2013, 19:44

Op de E36 M3 gebruikte ik de olietemp meter wel degelijk. Ten eerste voor het warmrijden elke rit, voordat ik boven de 3500 ging. Ten tweede op het circuit, als ie bij de 110 graden kwam ging ik toch niet meer volle polle.

Bij de S4 kwam ik er dank zij die meter achter dat de thermostaat defect was. Onder garantie gewisseld. Zou ik nooit gemerkt hebben, want geen enkele indicatie op de computer, en een service interval van 30000 km. Ik betwijfel of ze het dan opgemerkt zouden hebben.

Doe mij maar een olietemp meter, liefst in een combi met de watertemp meter. Dan maar van de oude garde....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 jan 2013, 19:45

Afbeelding

Kijkt weer eens in dit topic. Is er nou al eens zo'n ding besteld of ehh... ?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2013, 19:58

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2013, 20:09

:lollerdelol: :lollerdelol:

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jan 2013, 00:21

Hopelijk over paar dagen duidelijkheid.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 jan 2013, 00:22

Het gerucht gaat dat de plaatselijke Volkswagendealers de koffie al klaar hebben staan.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 10 jan 2013, 02:12

Spijkerhard schreef: Doe mij maar een olietemp meter, liefst in een combi met de watertemp meter. Dan maar van de oude garde....
Idd, alleen dan niet zo'n idioot gebufferde meter. Maar ja 90% van het volk snapt niet dat de temp continue schommelt, en er dus niks mis is met de auto, maar nee, naaldje moet vooral helemaal stilstaan in het midden.

Als ie dan richting rood gaat, is het al veel te laat, waarbij je bij een niet gebufferde meter al lang actie had kunnen nemen.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jan 2013, 05:37

M135iA
Navi business
PDC achter
Opbergpakket
Regensensor
Stoelverwarming
Rokersuitvoering/12V
Alarm

Na lang wikken en wegen zou dit voor mij de ideale combinatie moeten zijn.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jan 2013, 06:52

Mits en wanneer de dingen gaan zoals je in normale omstandigheden zou kunnen verwachten dat ze gaan.

En dat Volkswagen de Golf GTD uit productie haalt.

:tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 jan 2013, 09:14

Het staat hier vast al ergens maar waarom niet navi-professional? Mijn pa heeft dat nu op zijn F30 zitten en ik vind het werkelijk prachtig.

Plaats reactie