BMW M135i
- Hielke
Re: BMW M135i
Ik zie nu dat volgens Sport Auto het verschil tussen M135i en 1M op De Ring slechts 2,5 seconde is. Dan weet ik even niet wat ik daarvan denken moet. Een 8.14,9 voor de 1M terwijl Andre met een standaard 1M met verkeer een 7.45 BtG heeft gedaan. Met passagier. Dat is omgerekend naar een volle ronde een 8.07
Heb wel vaker met Sport Auto en Ringtijden gedacht hoe die tijden te verklaren waren. Heb dat nu weer.
Het zit niet in de banden Maarten. Kijk maar naar de bochtsnelheden en G krachten op het Hockenheim circuit. Daar is het verschil juist erg groot tussen de auto's. Juist daarom zou ik graag een plausibele verklaring voor het hele kleine tijdsverschil willen hebben.
Heb wel vaker met Sport Auto en Ringtijden gedacht hoe die tijden te verklaren waren. Heb dat nu weer.
Het zit niet in de banden Maarten. Kijk maar naar de bochtsnelheden en G krachten op het Hockenheim circuit. Daar is het verschil juist erg groot tussen de auto's. Juist daarom zou ik graag een plausibele verklaring voor het hele kleine tijdsverschil willen hebben.
- Snipe
Twee BMW's met vergelijkbare techniek, vergelijkbaar vermogen en vergelijkbaar gewicht. Wat had je verwacht? Een verschil van een paar minuten?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
In ieder geval heftiger zodat die de meerprijs van een slordige 25K meer rechtvaardigt? t'is nogal niet wat 

- Macboy
Je kunt het ook omdraaien. De M135i is vrijwel perfect. Wil je daar nog over heen dan zal je diep in de buidel moeten tasten voor die paar tiendes. Een GT3 is ook niet veel seconden sneller dan een Carrera S. Dat laatste beetje er extra uit halen is gewoon kostbaar. Dat het kan maakt de 1M bijzonder.
Dat gezegd hebbende zal hopelijk iedereen nu duidelijk zijn dat de M135i bargain of the century is. Weliswaar betere banden maar heeft ook weer geen sper* dus dat nivelleert.
Waar kan ik tekenen ?
* Quaife LSD M135i http://www.birdsauto.com/news/quaife-ls ... -and-stock
Dat gezegd hebbende zal hopelijk iedereen nu duidelijk zijn dat de M135i bargain of the century is. Weliswaar betere banden maar heeft ook weer geen sper* dus dat nivelleert.
Waar kan ik tekenen ?
- Hielke
Bij de dealer! Moet je er wel naartoe gaan
Ik hou het erop dat Von Saurma te zeer onder de indruk van scherp insturende auto's is. Dat ie op risico van een omkomende kont dan z'n tempo terugschroeft. Blijft een theorie natuurlijk.

Ik hou het erop dat Von Saurma te zeer onder de indruk van scherp insturende auto's is. Dat ie op risico van een omkomende kont dan z'n tempo terugschroeft. Blijft een theorie natuurlijk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die theorie deel ik ook en vele medeliefhebbers op verschillende fora wereldwijd met ons. Je kon het ook al redelijk uit zijn eigen tekst halen toen.Hielke schreef:
- Reind
Met andere woorden. Hij ken nie rijen
- Sperdy
Dat getwijfel altijd aan die goede testrijders door de DF-Sjoemaggers hier. Dat blijft lachwekkend. Sorry jongens, maar wat een gelöl. Denk als je 20 professionele rijders in die auto's zet en hen 40 rondjes laat maken in die hokken, dat je een gemiddelde uit kan komen zonder extreme uitschieters naar boven/beneden. Is dat 8.10min NBR? prima, en de M135i daar wat seconden boven.Robin schreef:Die theorie deel ik ook en vele medeliefhebbers op verschillende fora wereldwijd met ons. Je kon het ook al redelijk uit zijn eigen tekst halen toen.Hielke schreef:
Wat Ilja zegt over vergelijk tussen 911S en GT3 klopt natuurlijk niet, omdat het een GT3 van de oude serie is. Gat tussen 911/991 en een 911/997 is - zo blijkt wel - giga qua lay-out. Trouwens, als M van de M135i een échte M maakt, vermorzeld die de huidige 1M én de M135i.
- Hielke
Ja Ferdy, bij gelijkblijvende omstandigheden zal een goede rijder geen uitschieters naar boven of beneden laten zien. De rondjes worden dan als een Hema uurwerk aaneengeregen. Mijn kritiek op de test heeft helemaal niks met de 2 BMW's te maken.
De Hockenheim data in de Sport Auto test slaat nergens op. In de ene bocht is de 1M 10 km/h sneller, in de andere is de M135i 5 km/h sneller. Dat terwijl die 2 bochten sterk op elkaar lijken. Er is zelfs een bocht bij waarin de 2 auto's even snel (in km/h) rijden terwijl de G-meting sterk uiteen loopt. Een kind kan bedenken dat dit niet kan. Waarom ze het dan wel vermelden is me een raadsel.
Een mof hoort gründlich te zijn. Op deze manier is het met de franse slag. Ik weet niet of Von Soarma de test gedaan heeft maar misschien is ie het wel een beetje kwijt. Zijn de jaren gaan tellen. Ik sta klaar om het stokje over te nemen
De Hockenheim data in de Sport Auto test slaat nergens op. In de ene bocht is de 1M 10 km/h sneller, in de andere is de M135i 5 km/h sneller. Dat terwijl die 2 bochten sterk op elkaar lijken. Er is zelfs een bocht bij waarin de 2 auto's even snel (in km/h) rijden terwijl de G-meting sterk uiteen loopt. Een kind kan bedenken dat dit niet kan. Waarom ze het dan wel vermelden is me een raadsel.
Een mof hoort gründlich te zijn. Op deze manier is het met de franse slag. Ik weet niet of Von Soarma de test gedaan heeft maar misschien is ie het wel een beetje kwijt. Zijn de jaren gaan tellen. Ik sta klaar om het stokje over te nemen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Laat Sperdy dat stokje maar overnemen en daar steken waar de zon niet schijnt:)
- JP
Robin schreef:Laat Sperdy dat stokje maar overnemen en daar steken waar de zon niet schijnt:)
Nee Bea, Robin bedoelt poeperd !beatrix schreef:Poe poe...
- Sperdy
Dat begrijp ik wel Hielke. En die cijfertjes, ach, t zal wel. Het is misschien niet goed, maar ok, het is een consumtenrommelblad. Soarma levert zijn blaadje in - uitgetypt door een secretaresse (tikfoutjes) - en hupsakee, naar de uitgever. Kijkt niet meer om. Eens, niet poenktlig oent groentlichHielke schreef:Ja Ferdy, bij gelijkblijvende omstandigheden zal een goede rijder geen uitschieters naar boven of beneden laten zien. De rondjes worden dan als een Hema uurwerk aaneengeregen. Mijn kritiek op de test heeft helemaal niks met de 2 BMW's te maken.

Mijn punt is dat de wat matige(?) - of tegenvallende - rondetijd wordt toegeschreven aan Soarma die niet durft in te sturen met een 1M. An me hoela, denk ik dan. Dat het wat sneller kan, geloof ik ook wel weer. Sommigen weer wat langzamer, geloof ik net zo goed. Dat de M135i, de 1M zo maar 2 sec. op de hielen zit, geloof is ook wel, als wat je hoort van dat ding. Ik geloof ook alles

- Snipe
Ja, onbegrijpelijk dat hij jou als jong talent geen kans geeft!Hielke schreef:Zijn de jaren gaan tellen. Ik sta klaar om het stokje over te nemen
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
perfect? Een megane rs trophy doet het in een ruime 8.07Macboy schreef:Je kunt het ook omdraaien. De M135i is vrijwel perfect. Wil je daar nog over heen dan zal je diep in de buidel moeten tasten voor die paar tiendes. Een GT3 is ook niet veel seconden sneller dan een Carrera S. Dat laatste beetje er extra uit halen is gewoon kostbaar. Dat het kan maakt de 1M bijzonder.
Waar kan ik tekenen ?

- Hielke
Ik zal er vannacht even goed om slapen Ferdi.
Maar ik verwacht gewoon meer van die Duitse cijferneukers. Kofferbakruimte, plaats van de gevarendriehoek, AM radio-ontvangst, alles wordt in tabellen in cijfers vertaald en uiteindelijk wint altijd de Golf. Maar als het om werkelijk meetbare en objectief verifieerbare data aankomt dan laten ze ineens grote steken vallen.
Snipe, ik denk dat ze me nog een paar jaar willen laten rijpen alvorens me te bellen
Maar ik verwacht gewoon meer van die Duitse cijferneukers. Kofferbakruimte, plaats van de gevarendriehoek, AM radio-ontvangst, alles wordt in tabellen in cijfers vertaald en uiteindelijk wint altijd de Golf. Maar als het om werkelijk meetbare en objectief verifieerbare data aankomt dan laten ze ineens grote steken vallen.
Snipe, ik denk dat ze me nog een paar jaar willen laten rijpen alvorens me te bellen

- WJ
Regel een m135i voor de volgende trackday, een 1M moet ook wel te doen zijn...en doe gewoon je eigen test op zandvoort. 

- Hielke
Een leek kan aan de hand van de gepresenteerde data nog zien dat er zaken niet kloppen WIlhelm Johannes. Het gaat me in m'n commentaar niet om de juiste data, het gaat me erom dat Sport Auto met die gegevens aan het kloten is geweest. Of dat hun tester z'n beste tijd gehad heeft.WJ schreef:Regel een m135i voor de volgende trackday, een 1M moet ook wel te doen zijn...en doe gewoon je eigen test op zandvoort.
- Sperdy
Typische dooddoener ...WJ schreef:Regel een m135i voor de volgende trackday, een 1M moet ook wel te doen zijn...en doe gewoon je eigen test op zandvoort.
- Dennis Cavallino
Zandvoort is weer een compleet andere baan dan de Ring, dus daar krijg je naar alle waarschijnlijkheid grotere verschillen in 't voordeel van de 1M.
-
blablabla
Als het om de laatste secondes gaat koop je een oude F1 en leer je rijden. Al was de 135 30 seconden sneller, ik vind hem te gek maar gewoon een 1M hier.
Als het om de laatste secondes gaat koop je een oude F1 en leer je rijden. Al was de 135 30 seconden sneller, ik vind hem te gek maar gewoon een 1M hier.
- Hielke
Grammaticaal kun je het beter bij blablabla laten.Shakes schreef:blablabla

-
Dat gemiep van jullie is slaapverwekkend. Zal er meer mee te maken hebben.