De lol in autorijden hervonden.
-
OnlineWill F.
Re: De lol in autorijden hervonden.
Uitgespoten Robin? Sylvie staat anders nog dik in de plamuur 

-
Mooi ding Robin ik heb ook proefgereden met die 1M en als ik de praktische kant van de 535d niet nodig had gehad, had ik hem zo ingeruild op zo'n ding. Mooi stuur ook, heb er schik mee!
- frank de jonge
Kan je wielen ook plastidippen?
- Erik
- Auto: BMW ///M
Over dat Alcantara stuurtje (mooi ding met rode 12 uur wijzer)
Hoe doe je dat dan dat opfrissen ?
Is daar een speciaal middeltje en trucje voor ?
Ik heb destijds mijn sparcootje maar gewoon weg gedonderd na verwoede pogingen met wasbenzine, dasty, velgen reiniger etc. Werd alleen maar vetter.......
(en ja dat zal wel aan mijn vette klauwen liggen)
Cheers
Erik
Ik heb destijds mijn sparcootje maar gewoon weg gedonderd na verwoede pogingen met wasbenzine, dasty, velgen reiniger etc. Werd alleen maar vetter.......

Cheers
Erik
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Over dat stuurtje weet ik niet veel. Met amper 15000km per jaar zal 't toch wel meevallen? Zweethanden heb ik ook niet echt:)
@Erik etc. Even wat anders moois.Want we rijden ///OBRUT nietwaar? Interessante stuff. De F1 Turbo era begin-mid 80s. 3 delen. Heb net 't eerste deel gekeken. Skitterend. Echt fascinerend:
Repost ?dan maar....
@Erik etc. Even wat anders moois.Want we rijden ///OBRUT nietwaar? Interessante stuff. De F1 Turbo era begin-mid 80s. 3 delen. Heb net 't eerste deel gekeken. Skitterend. Echt fascinerend:
Repost ?dan maar....
-
OnlineWill F.
uit RVV's trukendoos:Erik schreef:Over dat Alcantara stuurtje (mooi ding met rode 12 uur wijzer)
![]()
Cheers
Erik
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ur+scheren
- ErikMartijn
Zo'n Cosworth F1 Turbo blok staat bij ons op de HTS in het practicum lokaal, erg mooi om in het echt te zien. 1,5 liter met 1000+ pk. 

-
Is toch fantastisch ErikMartijn?
Oldskool,. Maar zo lekker. Turbo F1/Gr B etc.
De 1M is ook wel oldskool sort of in eigenlijk alles. No nonsense rijbeleving. Handbak , geen keus uit chassis setups of besturingconfiguraties etc, niet eerst knopjes indrukken om 'm sportief te laten zijn. Warm rijden en ramme:)
In deel 2 van F1 Turbo bij 26:35 zie je een zeer jonge Ross Brawn. En natuurlijk zsagen we Alan Jones en Patrick Tambay.
Oldskool,. Maar zo lekker. Turbo F1/Gr B etc.
De 1M is ook wel oldskool sort of in eigenlijk alles. No nonsense rijbeleving. Handbak , geen keus uit chassis setups of besturingconfiguraties etc, niet eerst knopjes indrukken om 'm sportief te laten zijn. Warm rijden en ramme:)
In deel 2 van F1 Turbo bij 26:35 zie je een zeer jonge Ross Brawn. En natuurlijk zsagen we Alan Jones en Patrick Tambay.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Demonteren en in een bak met water en een heel klein beetje schoonmaakmiddel leggen.Erik schreef:Over dat Alcantara stuurtje (mooi ding met rode 12 uur wijzer)
![]()
Cheers
Erik
Dit een minuut of 10 - 15 laten liggen, stuur nog een keer goed afspoelen en laten drogen.
Na afloop met zo'n borsteltje dat je ook voor schoenen hebt weer een beetje opruwen en het stuur is weer bijna als nieuw
- dvh
Hier nog wat fraaie platen ( al zeg ik het zelf
) van je auto Robin. Dat verdiende ze wel vond ik 

- Sperdy
Mooie platen. Lekkere kwajongen zo'n 1M. Wat een contrast toch met dat nieuwe KerstKonijn uit 2012.
- dvh
Thnx Sperdy.
Hier nog een plaatje voor de beginpost

Hier nog een plaatje voor de beginpost

-
Mooi. Thanks! 

-
-De winterbandjes liggen klaar en Piet verwacht vanaf 't weekend sneeuw, misschien dus er maar onder één dezer dagen.
-Verder komt de N55 midpipe er woensdag onder.
-En ergens begin maart ofzo rondom Pilots Super Sport als vervanger van de PS2s die achter z'n beste tijd hebben gehad:)
Nu druk aan 't sparen voor zo'n ding.
890kg en 550PS:
Beschleunigung von 0 auf 100 in 2,4 Sekunden. Das geht nirgends über.
-Verder komt de N55 midpipe er woensdag onder.
-En ergens begin maart ofzo rondom Pilots Super Sport als vervanger van de PS2s die achter z'n beste tijd hebben gehad:)
Nu druk aan 't sparen voor zo'n ding.

Beschleunigung von 0 auf 100 in 2,4 Sekunden. Das geht nirgends über.

-
Zondagavond heeft Andre de winterbanden eronder gezet, met achter 2cm spacers zodat de 225/40 (18) rondom niet al te sneu staan in die dikke body. Het zijn Hankook Winter+ die (en we hebben hier nog geen sneeuw gehad eigenlijk) uitblinken in één ding op normaal koud droog wegdek. Geen tractie/grip.
Maar het glijden gaat veel easier en gelijkmatiger dan met de PS2s. Een vleugje gas en je hebt 'm al om. Maar ook bij 130 op 'n in mijn ogen droog stuk asfalt recht beetje wiespin in z'n 4! Mooi wat gedrift maar dan slijten ze wel op dat droge asfalt. Toch twee keer haaks gestaan maar niks aan 't handje:)
Wachten is op sneeuw, wat natuurlijk vanavond valt zul je net zien, terwijl m'n kar dan op de brug bij m'n garage staat om morgenochtend de midpipe te monteren(koud monteren gaat makkelijker)
Hier 'n fotootje.

Ook mooi vergelijk:

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=532989

Maar het glijden gaat veel easier en gelijkmatiger dan met de PS2s. Een vleugje gas en je hebt 'm al om. Maar ook bij 130 op 'n in mijn ogen droog stuk asfalt recht beetje wiespin in z'n 4! Mooi wat gedrift maar dan slijten ze wel op dat droge asfalt. Toch twee keer haaks gestaan maar niks aan 't handje:)
Wachten is op sneeuw, wat natuurlijk vanavond valt zul je net zien, terwijl m'n kar dan op de brug bij m'n garage staat om morgenochtend de midpipe te monteren(koud monteren gaat makkelijker)
Hier 'n fotootje.
Ook mooi vergelijk:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=532989
- Robertdj
Blijft leuk om te zien dat je zo blij bent met dat hok, soort van 2e autojeugd. Veel plezier in de sneeuw, hou 'm heel!
- GTRene
mooie plaat van die e30 en 1M, zo lijkt de m3 euh oud 

-
@Rene, maar het formaat lijkt wel wat op mekaar. OK wel wat zwaarder de 1M, maar ook wat meer vermogen:)
@Robert: Mooie reply, klopt helemaal, bedankt! Het is simpelweg de leukste /lekkerste auto die ik ooit had(gevolgd door de E46 M3 en de GTT Impreza) .
@Robert: Mooie reply, klopt helemaal, bedankt! Het is simpelweg de leukste /lekkerste auto die ik ooit had(gevolgd door de E46 M3 en de GTT Impreza) .
- GTRene
mee eens, mede daardoor vind ik de 1M ook meer de M3 van weleer (zeg tot en met de E46)
mogen ze bij BMW vaker doen dat soort knutselen en lenen van de grote broer, beetje meer
inteelt conversies
mogen ze bij BMW vaker doen dat soort knutselen en lenen van de grote broer, beetje meer
inteelt conversies

- Macboy
Mooi om dat jeugdig enthousiasme bij je te zien ... en volkomen terecht !
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Alleen al hoevaak je post over deze auto in tegenstelling tot je vorige auto's geeft al aan dat hij je past als een stel op maat gemaakte handschoenen
Het moet puur genieten zijn met dit winterse weer in zo'n auto
Maar ik blijf erbij, ik wil beelden zien van die spielerei

Het moet puur genieten zijn met dit winterse weer in zo'n auto

Maar ik blijf erbij, ik wil beelden zien van die spielerei

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Die foto.... je woont toch niet in die wijk?

-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Heerlijke auto.
Deze 1M was ook wit, maar is nu gewrapped (denk ik) in het saai grijs. Echt zonde imo!

Geef mij maar wit.

Deze 1M was ook wit, maar is nu gewrapped (denk ik) in het saai grijs. Echt zonde imo!
Geef mij maar wit.

-
Saai ding Joel inderdaad:)
Tja. Als ik dat ding zou kunnen vertalen in muziek(en de uitlaatsound wordt per morgen nog lekkerder yeah )
en daar heb ik over nagedacht, neen dan wordt 't niet Bach of Haydn oldskool of zelfs Mozart(dan pak je liever 'n Porker als waar het vandaan komt), Beethoven , hoe Deutsch ook is eigenlijk van zuid NL komaf dus dat schiet ook niet op. En Denny Christian al helemaal niet:)
AC DC met Highway to hell of Thunderstruck: Zou kunnen.
Life in the Fast Lane van Glen Frey(maat van Don Henley, Eagles) ook.
Whitesnake: Here I go again( Like a drifter I was born to walk alone) idem.
Paranoid van Ozzy. Ja dat lijkt er wel wat op.
M'n ouweheer hield altijd van de Stones, Fats Domino en Hendrix. (no worries ik ook)
I'm not going to paint it black, Red sails in the sunset doet me denken aan 'n boot, maar Crosstown Traffic past weer wel.
En alles van Henk Wijngaard & Motörhead:)
Etc.
[vergezocht modus]
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de song is die m'n 1M maakt tot wat dat ding is:
-De verlichting heeft ie al(als eerste deel van de naam al was dat bij de groep niet zo bedoeld)
-Die luchtschepen kwamen van die graaf uit Deutschland.
-De song is uit 1971. Ik was 1 en de BMW Turbo was net in ontwikkeling en de 2002 Turbo zou niet veel langer meer duren.
-Ding is Rock & Roll en Oldskool.
-ik vind 'm nu al legendarisch net als die groep is
Here it goes
Ken uw klassiekers door te durven clicken.
Of dat na alle gro(o)t(s)e jongens at last de kleinste het 't best doet?
http://www.youtube.com/watch?v=6SFNW5F8K9Y
Tja. Als ik dat ding zou kunnen vertalen in muziek(en de uitlaatsound wordt per morgen nog lekkerder yeah )
en daar heb ik over nagedacht, neen dan wordt 't niet Bach of Haydn oldskool of zelfs Mozart(dan pak je liever 'n Porker als waar het vandaan komt), Beethoven , hoe Deutsch ook is eigenlijk van zuid NL komaf dus dat schiet ook niet op. En Denny Christian al helemaal niet:)
AC DC met Highway to hell of Thunderstruck: Zou kunnen.
Life in the Fast Lane van Glen Frey(maat van Don Henley, Eagles) ook.
Whitesnake: Here I go again( Like a drifter I was born to walk alone) idem.
Paranoid van Ozzy. Ja dat lijkt er wel wat op.
M'n ouweheer hield altijd van de Stones, Fats Domino en Hendrix. (no worries ik ook)
I'm not going to paint it black, Red sails in the sunset doet me denken aan 'n boot, maar Crosstown Traffic past weer wel.
En alles van Henk Wijngaard & Motörhead:)
Etc.
[vergezocht modus]
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de song is die m'n 1M maakt tot wat dat ding is:
-De verlichting heeft ie al(als eerste deel van de naam al was dat bij de groep niet zo bedoeld)
-Die luchtschepen kwamen van die graaf uit Deutschland.
-De song is uit 1971. Ik was 1 en de BMW Turbo was net in ontwikkeling en de 2002 Turbo zou niet veel langer meer duren.
-Ding is Rock & Roll en Oldskool.
-ik vind 'm nu al legendarisch net als die groep is

Here it goes
Ken uw klassiekers door te durven clicken.
Of dat na alle gro(o)t(s)e jongens at last de kleinste het 't best doet?
http://www.youtube.com/watch?v=6SFNW5F8K9Y
-
Midpipe zit eronder. Je hoort 'n nog zwaardere growl en hij plopt nu ook wat bij gaslos enzo, net als wat de M135i doet. Drone is er nu 'n tikkie maar niet noemenswaardig. Power, geen idee, bovenin wat meer misschien.
Weersomstandigheden en wielspin weerhouden me ervan dat te 'testen'.
Het boeit ook niet want 't is 'n kanon (snelweg op met 100 even proberen 210, max want die winterbanden lol, dat gaat zo vlot ) en hij is heerlijk handelbaar met deze banden, ok wgeen sneeuw maar zo easy 'n bochtje licht driftend(dus niet zoals die idioot met de E34 M5 in Rusland met full lock stuuruitslag, tuurlijk kan dat easy maar dat ziet er niet mooi uit imo) een bocht door te gaan. Van minirotonde uitkwispelend van 120 in z'n 2 naar 3 schakelend dan nog! Machtig mooi. Machtig mooi. Wat 'n feest dat ding. Krijg 'm weer aardig in de smiezen dat apparaat.
Hier wat piccies van 'n redelijk onschone kar. Daar 100 m verderop de bocht om naar rechts en je hebt 200 meter wielspin op droog met deze 'setup'. GVd wat mooi skitterend:)

Weersomstandigheden en wielspin weerhouden me ervan dat te 'testen'.

Het boeit ook niet want 't is 'n kanon (snelweg op met 100 even proberen 210, max want die winterbanden lol, dat gaat zo vlot ) en hij is heerlijk handelbaar met deze banden, ok wgeen sneeuw maar zo easy 'n bochtje licht driftend(dus niet zoals die idioot met de E34 M5 in Rusland met full lock stuuruitslag, tuurlijk kan dat easy maar dat ziet er niet mooi uit imo) een bocht door te gaan. Van minirotonde uitkwispelend van 120 in z'n 2 naar 3 schakelend dan nog! Machtig mooi. Machtig mooi. Wat 'n feest dat ding. Krijg 'm weer aardig in de smiezen dat apparaat.
Hier wat piccies van 'n redelijk onschone kar. Daar 100 m verderop de bocht om naar rechts en je hebt 200 meter wielspin op droog met deze 'setup'. GVd wat mooi skitterend:)