Het ontbreken van service in Nederland.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Het ontbreken van service in Nederland.

Bericht door Shakes » 04 jan 2013, 14:56

Ook wel een "paar" ervaringen met het huis erbij.

Siematic Amsterdam Arena, om te huilen. Heb de keuken uiteindelijk bij een andere Siematic zaak in Amsterdam gekocht t.w. Keukenstudio Amsterdam, top top top. Origineel design de kliko in en nu een schitterend meubel waar je kunt koken.

Goede ervaringen met Onlineparketshop.nl te Lisse. Top!
Goede ervaringen met Woonexpress XL in Zuidoost. Een mandemaker zaak maar het personeel, top!
Lampen bij Beaumotica, prima! Leuke korting nog gekregen.
Ikea was ook fantastisch voor wat kasten :)

Shakes

Bericht door Shakes » 04 jan 2013, 14:58

Ooh ja Sonos setje besteld in Mijdrecht bij electroworld. ook een keten maar service is super en 10 keer liever dan die TKU mediamarkt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 jan 2013, 17:50

Heb ik inderdaad ervaring mee.

Tot indentreure klachten ingediend bij Veolia Transport over het continu opgevoerde excuus "overmacht wegens verkeersdrukte in Nijmegen" als reden waarom de service vanuit Nijmegen herhaaldelijk te wensen over liet met herhaaldelijk gemiste overstappen als gevolg voor dagelijks woon en werk verkeer, op een gegeven moment nam ik er geen genoegen meer mee en ben ik langzaam hogerop gegaan.

Resultaat: "ineens" was er een buffertijd van 10 minuten verdwenen, stond er een Veolia bus in plaats van een ingehuurd taxibusje en kon de bus vanuit Nijmegen wel op tijd komen wat na een aantal eerdere klachten op magische wijze ook al ineens kon.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 jan 2013, 17:58

InjectTheVenom schreef:Heb ik inderdaad ervaring mee.

Tot indentreure klachten ingediend bij Veolia Transport over het continu opgevoerde excuus "overmacht wegens verkeersdrukte in Nijmegen" als reden waarom de service vanuit Nijmegen herhaaldelijk te wensen over liet met herhaaldelijk gemiste overstappen als gevolg voor dagelijks woon en werk verkeer, op een gegeven moment nam ik er geen genoegen meer mee en ben ik langzaam hogerop gegaan.

Resultaat: "ineens" was er een buffertijd van 10 minuten verdwenen, stond er een Veolia bus in plaats van een ingehuurd taxibusje en kon de bus vanuit Nijmegen wel op tijd komen wat na een aantal eerdere klachten op magische wijze ook al ineens kon.
Ik moest het 3x lezen voordat ik een idee had waar het over ging :tooth:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 jan 2013, 18:16

duifjes.com schreef:
InjectTheVenom schreef:Heb ik inderdaad ervaring mee.

Tot indentreure klachten ingediend bij Veolia Transport over het door hen continu opgevoerde excuus "overmacht wegens verkeersdrukte in Nijmegen" dat volgde op mijn vraag waarom de service vanuit Nijmegen herhaaldelijk te wensen over liet met herhaaldelijk gemiste overstappen als gevolg in mijn dagelijkse woon-werkverkeer, op een gegeven moment nam ik er geen genoegen meer mee en ben ik langzaam hogerop gegaan.

Ik moest het 3x lezen voordat ik een idee had waar het over ging :tooth:
Nou vooruit omdat jij het bent :tooth:

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 06 jan 2013, 10:22

Mark N schreef: Trouwens, een hele andere insteek op dit verhaal, veel consumenten verwachten als koning behandeld te worden terwijl ze zelf een enorm asociale houding aannemen. Ik werk als bijbaantje bij een tankstation, en je wordt vaak echt als een stuk stront behandeld, maar dan verwachten ze dat ik wel netjes blijf....
De klant is koning tot hij zich koningklijk gedraagt !

Ik doe het zelf ook als ik een klant aan de telefoon krijg op mijn werk die loopt te schelden, zeg ik heel vriendelijk dat als hij normaal doet ik hem wil helpen maar als hij door blijft schelden ik de telefoon erop mik.. Meeste zijn dan rustig en soms gaat er een door.. Na 3x ophangen bellen ze met 30 min terug en kunnen ze wel normaal doen.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jan 2013, 13:13

Bizar sommige verhalen. Geweldig dat verhaal van Bram :)

Gisteren bij BMW Dortmund Niederlassung geweest. Verkoper komt voorbij lopen en zegt als u iets wil vragen dan help ik u graag en loopt meteen door. Niet meteen vragen of je kan helpen en de klant zelf laten beslissen maar wel laten zien dat je er voor de klant bent.

Uiteraard half uur later die verkoper ook opgezocht van de 5 rondlopenden. Dat werkt dus wel een goede behandeling van klanten. Uitgelegd dat ik uit Nederland kwam en dus geen auto kwam kopen maar hij gaat me toch proberen te helpen met een proefrit in een M135i handbak.

Goede service, het bestaat gelukkig nog wel :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jan 2013, 13:18

Neem je Metin mee voor de filmpjes als je gaat rijden?

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mar 2014, 08:24

arnold naber schreef:
Mark N schreef: Trouwens, een hele andere insteek op dit verhaal, veel consumenten verwachten als koning behandeld te worden terwijl ze zelf een enorm asociale houding aannemen. Ik werk als bijbaantje bij een tankstation, en je wordt vaak echt als een stuk stront behandeld, maar dan verwachten ze dat ik wel netjes blijf....
De klant is koning tot hij zich koningklijk gedraagt !

Ik doe het zelf ook als ik een klant aan de telefoon krijg op mijn werk die loopt te schelden, zeg ik heel vriendelijk dat als hij normaal doet ik hem wil helpen maar als hij door blijft schelden ik de telefoon erop mik.. Meeste zijn dan rustig en soms gaat er een door.. Na 3x ophangen bellen ze met 30 min terug en kunnen ze wel normaal doen.
:mrgreen:

328Ti

Bericht door 328Ti » 28 mar 2014, 09:14

Ooit als verkoper (o nee, adviseur, verkoper is een vies woord geworden) heb ik hifi/high end verkocht ergens in Arnhem...

Er kwam wekelijks een man in de winkel die "zijn wekelijkse rondje" deed. Hij rook niet erg fris en had vaak dezelfde kleren aan. De meeste verkopers liepen bij deze klant er met een grote boog omheen. Maar goed, ik was besteld om te verkopen en niet om thee te leuten. Dus: elke keer als de beste man een rondje maakte, maakte ik met hem een praatje en adviseerde hem stukje bij beetje richting een bepaalde besluitvorming. Ik was er zelf niet zeker van wat het opleverde, maar goed.

Toen ik na de 6e keer de man had geadviseerd, werd ik na het gesprek apart genomen en dat het niet wenselijk was dat ik de man verder hielp..... Ik vroeg wat er mis aan was omdat de man elke donderdagochtend rond 10:30u zijn rondje deed én er geen kip in de winkel was. Uiteindelijk toch een 7e keer de beste man geholpen. De man zei letterlijk: meneer ik voel hier eigenlijk niet welkom maar u help mij zo goed... Wilt u mij beloven dat als ik deze set afneem, dat u het ook bij mij installeert? Ik zei, dat is geen probleem.

Tijdens het afrekenen stuifde de directeur naar beneden wat er allemaal aan de hand was. Ik: meneer wil graag een audioset á € 4.500,00 afrekenen waar hij lang voor heeft gespaard. De klant briesde richting de directeur: hier is € 100,00 fooi en dat is alleen voor deze verkoper. Verder wil ik dat hij de audioset installeert!

Dat gezicht van die "commerciële" directeur... heerlijk. Wie had er nu fingerspitzengefühl... :TV kijken:

Moraal van het verhaal:
De klant wilde alleen maar wat aandacht en goed advies om zijn gespaarde centjes v/d afgelopen 20 jaar goed uit te geven. Hij vroeg niet om korting en was niemand tot last. Toch werd hij genegeerd en weggekeken door de rest van de verkopers.

Jans

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 mar 2014, 09:39

328Ti schreef:Moraal van het verhaal:
De klant wilde alleen maar wat aandacht en goed advies om zijn gespaarde centjes v/d afgelopen 20 jaar goed uit te geven. Hij vroeg niet om korting en was niemand tot last. Toch werd hij genegeerd en weggekeken door de rest van de verkopers.
Je hoort dat vaker dat er mensen zijn die relatief dure zaken aflopen alleen voor de aandacht (zo ook proefritjes in dure auto's maken)
Ik vraag me af of verkopers uit de praktijk hier op kunnen commenteren (als die hier al rondhangen), en of dat dat een reden is dat er extra gefilterd wordt op uiterlijk bijvoorbeeld? (waarbij je er soms naast kunt zitten)

ErikS

Bericht door ErikS » 28 mar 2014, 10:26

Geloof mij maar, je kan niet zelf selecteren op uiterlijk.
Je heb je best te doen voor de klant. Ik zou als autoverkoper ook niet zo iemand altijd maar een auto laten rijden. Eerst kijken of je het 'aardig eens' kan worden, je hoeft nog niet te tekenen, maar dan mag je een rondje gaan rijden.

Ik heb zelf nog nooit een proefrit gemaakt in een auto zonder het eerst 'eens' te zijn. Ook al ben je het eens over de prijs, zit je er nog niet aan vast.

Mooi verhaal, van die High end audio set! :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2014, 11:45

ErikS schreef:Geloof mij maar, je kan niet zelf selecteren op uiterlijk.
Je hebt helemaal gelijk, maar toch gebeurd het.
Ergens ook wel logisch, het is een eerste indruk en als je iemand niet kent speelt dat toch mee.

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 mar 2014, 11:53

Ik begrijp soms niet zo goed waarom mensen die aandacht willen. Proefritjes maken in dure auto's, of interessant doen in dure winkels terwijl je weet dat je er toch niets koopt. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen.
Goed voorbeeld is kleding. Ik koop ook wel wat duurdere kleding, zeg maar niveau Bijenkorf, maar in echte haute couture zaken voel ik me echt niet op m'n gemak als je tussen truien van 600 euro staat te bladeren. Zo had ik vroeger ook een kennis die altijd proefritjes ging aanvragen in nieuwe modellen. Ik weet niet, maar daar zou ik me echt niet gemakkelijk bij voelen.

328Ti

Bericht door 328Ti » 28 mar 2014, 14:47

Luco schreef:
ErikS schreef:Geloof mij maar, je kan niet zelf selecteren op uiterlijk.
Je hebt helemaal gelijk, maar toch gebeurd het.
Ergens ook wel logisch, het is een eerste indruk en als je iemand niet kent speelt dat toch mee.
Je selecteert in het gesprek. De juiste vragen stellen, vraag achter de vraag en daarna trechteren. Op deze wijze valt 90% door de mand.

Iemand nog een ervaren verkope/accountmanagerr nodig? :lollerdelol:

daNpy

Bericht door daNpy » 28 mar 2014, 22:14

328Ti schreef:
Je selecteert in het gesprek. De juiste vragen stellen, vraag achter de vraag en daarna trechteren. Op deze wijze valt 90% door de mand.
"Hedde gij geld bij?"

Afbeelding

D20VT

Bericht door D20VT » 30 mar 2014, 22:15

Zo heb ik een jaar of 12 geleden eens met € 1500,- in mijn zak in een audiozaak gestaan toen voor een breedbeeld tv (nog zo'n toeter ipv een platte) ze hadden daar welgeteld 6 tv's staan en ik stond niet bij de duurste.
Welgeteld 30 min voor die 6 tv's gestaan terwijl iedereen maar dan ook iedereen in die toko geholpen werd. Ook al gaven mensen aan alleen te willen kijken.

Ik denk blijf gewoon staan totdat ik geholpen word, uiteindelijk nadat de verkopers nog even bij elkaar hadden staan ouwehoeren kwam er toch 1 mijn kant op. Meneer kan ik u ergens mee helpen ? ( stond dus al 30min voor die 6 tv's ) ik trek die €1500,- uit mijn zak en zeg net iets harder als normaal : 30 min geleden wilde ik deze hier achterlaten en die tv meenemen, maar nu ga ik ergens anders naartoe. Ben ook nooit meer bij die toko binnengeweest, was er toen zo klaar mee.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 31 mar 2014, 00:43

Dat is wel effectiever dan gewoon weglopen. Het zet ze even aan het denken.

Plaats reactie