Agenten blijven ongelukken veroorzaken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Agenten blijven ongelukken veroorzaken

Bericht door smiley » 03 jan 2013, 21:39

Richardt. schreef:Meer dan regelmatig serieuze schade waarbij je afvraagt hoe ze het voor elkaar gekregen hebben.
Als ik voor 1400 netto mijn ding zou moeten doen, zou ik die dienstauto's ook helemaal de tyfus intrappen.
Je moet je plezier toch ergens vandaan halen, want trackdagen gaan het niet worden met dat salaris.

:df:

wim breman

Bericht door wim breman » 03 jan 2013, 22:00

Ben benieuwd of er minder schade gereden zou worden als ze met hun eigen autootje met zwaailamp op het dak tegen een vaste kilometervergoeding achter de boeven aanmoeten.

Ik krijg altijd de indruk dat ze ervan genieten als ze weer een achtervolging doen in de auto van de baas en dus ook niet voor het eigen risico opdraaien bij schade.

smiley

Bericht door smiley » 03 jan 2013, 22:31

wim breman schreef:Ik krijg altijd de indruk dat ze ervan genieten als ze weer een achtervolging doen in de auto van de baas en dus ook niet voor het eigen risico opdraaien bij schade.
Het zijn ook net mensen achter dat staalblauwe pak. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 03 jan 2013, 22:39

Goed, even denken. Politieagent. Eigen auto. Afgezien die paar mensen die rond de 8 ton per jaar verdienen, zal het grootste deel van z'n eigen geld misschien een leuke gezinsbak kunnen betalen met dik 75 eco pk's. Als ze daar boeven mee zouden moeten vangen...
Schade hoort er gewoon bij en volgens mij valt het vergeleken bij de Amerikanen hartstikke mee. Daar eens een documentaire over gezien. Je moest eens weten wat daar aan geld kapot gereden wordt. Volgens mij zou je Griekenland er in een jaar mee bovenop helpen. :tooth:

smiley

Bericht door smiley » 03 jan 2013, 23:01

allen schreef:Afgezien die paar mensen die rond de 8 ton per jaar verdienen, zal het grootste deel van z'n eigen geld misschien een leuke gezinsbak kunnen betalen met dik 75 eco pk's. Als ze daar boeven mee zouden moeten vangen...
Dan moeten ze maar wat creatiever worden.

Afbeelding

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 04 jan 2013, 12:10

allen schreef:Goed, even denken. Politieagent. Eigen auto. Afgezien die paar mensen die rond de 8 ton per jaar verdienen, zal het grootste deel van z'n eigen geld misschien een leuke gezinsbak kunnen betalen met dik 75 eco pk's. Als ze daar boeven mee zouden moeten vangen...
Schade hoort er gewoon bij en volgens mij valt het vergeleken bij de Amerikanen hartstikke mee. Daar eens een documentaire over gezien. Je moest eens weten wat daar aan geld kapot gereden wordt. Volgens mij zou je Griekenland er in een jaar mee bovenop helpen. :tooth:
Hier rijden ze met Tourans met 105 of 115 pk, denk dat die ecoschraper gezinsbak in sommige situaties dan nog wel sneller is ook :mrgreen:

Zonder gein, dat er schade bij hoort ben ik het mee eens, die auto's worden veelvuldig gebruikt en in de meest rare situaties.
Maar ik spreek wel eens sommige agenten en als je hoort wat er dan voor knullige schades worden gereden vraag je je echt af hoe je daarmee door de opleiding bent gekomen (lees paaltjes aantikken tijdens een gewone ronde en zien dat je er niet doorheen past, etc)

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 04 jan 2013, 12:28

lekker kort door de bocht...

De meeste so-called coureurs rijden in een kwartier op zandvoort meer schade dan de gemiddelde agent in zijn gehele carriere. :tong:

Iedere agent heeft een meerdaagse rijopleiding op Lelystad; BROA.

Meerdere personen geven aan dat zij schades gezien hebben waarvan zij denken; Hoe krijg je het voor elkaar. Denk dat zij dezelfde gedachte hebben als zij horen in wat voor situaties agenten terecht komen.... waar deze schades dan ook vaak een rechtsstreeks gevolg van zijn.
Bedenk tevens dat een gemiddelde politie-touran (noodhulp) 250 kg zwaarder is dan een standaard auto. In een drempelgeil land als Nederland kun je je dan bedenken wat er met draagarmen etc gebeurt.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jan 2013, 12:37

Gemiddeld een enkele schade per jaar vind ik ontzettend meevallen.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 04 jan 2013, 12:52

Mijn ex rijdt tegenwoordig op de ambulance, maar voorheen reed ze huisartsen rond. Zodra er een spoedmelding was dus ook met sirene en zwaailicht met zo'n voertuig als hieronder. Heb me er altijd over verbaasd dat ze daarvoor geen enkele rij-opleiding / cursus nodig had. Da's toch vreemd??? Inmiddels rijdend op de ambu is dat wel anders uiteraard.

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 04 jan 2013, 13:59

Autos van de Huisartsenpost vallen niet binnen de GGD (waar de ambu wel in zit) Deze doktersautos, daar worden de rijcursa gepland en geregeld door de firma waar de autos van zijn en die in opdracht rijsen van wwn huisartsenpost. Bijvoorbeeld Meditta in Limburg

Paskal

Bericht door Paskal » 04 jan 2013, 14:13

Ik geloof het graag, maar het kan er bij mij niet in dat iemand die met zwaailicht en sirene aan door het verkeer jakkert geen enkele aanvullende rij-opleiding of cursus heeft gehad zoals dat bij mijn vriendin dus het geval was.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 04 jan 2013, 14:15

Paskal schreef:Ik geloof het graag, maar het kan er bij mij niet in dat iemand die met zwaailicht en sirene aan door het verkeer jakkert geen enkele aanvullende rij-opleiding of cursus heeft gehad zoals dat bij mijn vriendin dus het geval was.
ik was in de veronderstelling dat deze huisartsen geen extra dingen mochten, zoals door rood rijden, snelheid overtreden enz.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jan 2013, 14:15

Afbeelding

:blackeye:
Laatst gewijzigd door Ahmed op 04 jan 2013, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal

Bericht door Paskal » 04 jan 2013, 14:28

Roy RS schreef:ik was in de veronderstelling dat deze huisartsen geen extra dingen mochten, zoals door rood rijden, snelheid overtreden enz.
Roy, geen idee hoe het met de huisartsen zelf zit. In sommige regio's rijden de huisartsen niet zelf, maar hebben ze een chauffeur. Mijn vriendin was één van die chauffeurs en zij mogen dus wel de genoemde extra dngen.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jan 2013, 21:41

Afbeelding

Gaat wel hard met die Touran's.... :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 04 jan 2013, 21:49

Nee joh, dat was een drempeltje :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 04 jan 2013, 21:50

Ow, ik dacht, daar kan ik wel tussendoor :tooth:

Afbeelding

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 04 jan 2013, 21:56

MartijnGizmo schreef:
Luco schreef:Je kan er eigenlijk pas wat van zeggen als je weet hoeveel km er per jaar gereden wordt per auto..
JP schreef:Andere hulpverleners die ook met hogere snelheid zich door het verkeer bewegen (en veelal met zwaardere voertuigen dan die Golfjes) , kunnen dit wel zonder veelvuldig te crashen. Zou daar het opleidingsniveau soms hoger liggen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu precies zit tov het aantal voertuigen/kilometer en hoe zich dat verhoudt tov bijvoorbeeld ambulane/brandweer of bijv. busjes van UPS/TNT...
Exacte aantallen weet ik niet, maar hier in Haaglanden wordt betrekkelijk weinig schade gereden. En als er schade wordt gereden is het vaak met 'opzet' omdat zo'n @%!@% z'n auto weer eens verkeerd geparkeerd heeft....

Oh ja, ik ben zelf Brandweer chauffeur en wij moeten om het jaar een verhoogde rijvaardigheidstraining doen, en elk jaar worden we beoordeeld door een mentor chauffeur om ons certificaat te houden.

wjn

Bericht door wjn » 05 jan 2013, 15:48

Tja, dan zie je zo'n Politie Touran rijden.

Zonder licht ....

Tussen burgerauto's allen met licht aan ....

Lekker zichtbaar dus ...

Moest meteen aan dit topic denken.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 06 jan 2013, 01:32

Tsja, er rijden echt wel idioten tussen bij de politie. Ik heb ook wel eens een touran over vier wielen de bocht door zijn schuiven toen ik net groen voor rechtsaf kreeg, waar hij dus ook heen moest en over de baan voor rechtdoor deed. En die agent zat dan ook bijna boven op de stoeprand in plaats van de bocht naar rechts.

Ik vind mensen die niet opletten met autorijden en daardoor de kruising oversteken terwijl er zwaailicht met sirene aankomen overigens veel vervelender dan dat die agenten schade rijden ondanks dat sommige agenten het presteren om slecht te rijden. Waar ik dan wel weer een hekel aan heb is het misbruik van blauwe lampjes op afritten en dergelijke, of uberhaupt het feit dat ze agent zijn en het dus wel even mogen flikken. Als je daar dan weer iets van zegt worden ze weer boos op mij.

Mijn broer vroeg subtiel waarom ze ergens keerde waar het niet mocht om naar de McDonals te kunnen, en die kreeg een vaag antwoord, van ja dat mogen wij. Dus ik van "ja maar waarom mogen jullie daar keren dan zonder iets van blauwe lampen te gebruiken en gaan jullie zitten eten?". Hun helemaal uitleggen bla, bla, bla als we een oproep hebben enz. enz. En dat ik niet zo brutaal moest zijn, maar uiteindelijk gingen ze alsnog op hun gemakje een hamburgertje halen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jan 2013, 12:15

Pfff, lekker belangrijk allemaal zeg. Die (veel te zware auto) auto is voor een groot deel van de tijd de werkplek van een agent. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat gebeurt ons allemaal.

Natuurlijk rijden en werken er idioten bij de politie, maar die zie ik ook bij de beroepschauffeurs op een 40 tonner, binnen defensie (extreem veel zelfs :mrgreen: ) of op het ROC (nog meer dan bij defensie :tooth: )

Maar goed, het is natuurlijk ontzettend leuk om ff te pissen en zeiken op die ambtenaren die ons allemaal geld kosten en waar we over het algemeen weinig concreets voor terug zien. Wat Allen al zei, laat ze eens een jaar lang helemaal niet hun best doen...

WJ

Bericht door WJ » 06 jan 2013, 12:30

Dat komt waarschijnlijk omdat je bij defensie al een rijbewijs krijgt als je het voertuig in de algemene richting weet te sturen waar je heen moet.

Bram

Bericht door Bram » 06 jan 2013, 12:37

Ook dat is natuurlijk gelul, maar goed, je opmerking past prima in dit topic, gezien 90% van de overige reacties :thumbup:

JP

Bericht door JP » 06 jan 2013, 12:47

Bram schreef: Maar goed, het is natuurlijk ontzettend leuk om ff te pissen en zeiken op die ambtenaren die ons allemaal geld kosten en waar we over het algemeen weinig concreets voor terug zien. Wat Allen al zei, laat ze eens een jaar lang helemaal niet hun best doen...
Psies :thumbup:

(ff blinde gok.....-> Bram is ook ambtenaar......?) :roflol:

Bram

Bericht door Bram » 06 jan 2013, 13:07

:mrgreen:

Joh, het zal me verder jeuken wat men hier van de politie vindt, maar enig nuance aanbrengen leek me nodig :tooth:

Plaats reactie