Martijn's Clio V6, MX5 NB en Suzuki GSX-R
- martll
Martijn's Clio V6, MX5 NB en Suzuki GSX-R
Aangezien ik nu toch al weer een hele poos meelees dacht ik; laat ik me ook eens voorstellen.
Ik ben Martijn.
Sinds me 18e bezig met motoren, na 2 jaar was de drang naar een auto toch wel groter geworden dus een Clio 2.0 Sport phase 2 gekocht.
Ik ben Martijn.
Sinds me 18e bezig met motoren, na 2 jaar was de drang naar een auto toch wel groter geworden dus een Clio 2.0 Sport phase 2 gekocht.
- Bijlagen
-
- IMG_2726.jpg (146.77 KiB) 8276 keer bekeken
Laatst gewijzigd door martll op 12 jan 2016, 14:46, 5 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Martijn's Clio RS ph2
Wat een kleur.......
Heb er ook een gehad.... Geen toerenmachine, maar wl erg snel!

Heb er ook een gehad.... Geen toerenmachine, maar wl erg snel!
- ArjanS
Nice. uit Leek?
- martll
Heb hem gekocht van een jongen uit Leek ja.
-
Welkom. Leuke auto 

- Dennis van der Schoot
Gave auto!
- martll
Bedankt. 

-
Toevallig, jij ook hier met de kliko.
Alex

Alex
- Petrolhead Tom
Mooie auto zeg.
- ErikMartijn
Ah, nog een HTS'er, welkom!
- ///Joost
En een ex-HTS'er.
Vette Clio!

Vette Clio!
-
welkom mede rs-rijder!!!
Ziet er mooi uit hoor. Stiekem vind ik de 182 ook errug dik!
veel plezier ermee.
Ziet er mooi uit hoor. Stiekem vind ik de 182 ook errug dik!
veel plezier ermee.

- martll
Tijdje niet geupdate, maar bij deze.
De Clio RS is verkocht aan de eigenaar van een Fries Renault dealerschap.
Nog even overwogen om even geen auto te bezitten, ben student, reis met het OV, heb geen auto nodig. Ik reed eigenlijk alleen maar in de weekenden auto en dat waren alleen plezier kilometers want voor het vervoer staan hier nog een paar auto's.
Maar toch wou ik weer een auto in bezit nemen, al was het alleen maar voor die paar plezier kilometers.
Daarna is de zoektocht naar een vervanger gestart. Veel auto's gereden, maar niets kon in mijn ogen (met het beperkte budget en de eisen) meer driving-fun geven dan deze Twingo RS Cup.
Dus een week later de auto met 18.900km op de teller opgehaald bij de dealer en sindsdien zijn er nog een paar modificaties gekomen.
- Paar kleine details aan de buitenkant.
- Madeno Racing verenset
- K&N filter
Bij deze nog een paar foto's:

Nog een paar foto's gemaakt met de telefoon gisteren:

De Clio RS is verkocht aan de eigenaar van een Fries Renault dealerschap.
Nog even overwogen om even geen auto te bezitten, ben student, reis met het OV, heb geen auto nodig. Ik reed eigenlijk alleen maar in de weekenden auto en dat waren alleen plezier kilometers want voor het vervoer staan hier nog een paar auto's.
Maar toch wou ik weer een auto in bezit nemen, al was het alleen maar voor die paar plezier kilometers.
Daarna is de zoektocht naar een vervanger gestart. Veel auto's gereden, maar niets kon in mijn ogen (met het beperkte budget en de eisen) meer driving-fun geven dan deze Twingo RS Cup.

Dus een week later de auto met 18.900km op de teller opgehaald bij de dealer en sindsdien zijn er nog een paar modificaties gekomen.
- Paar kleine details aan de buitenkant.
- Madeno Racing verenset
- K&N filter
Bij deze nog een paar foto's:
Nog een paar foto's gemaakt met de telefoon gisteren:
-
Echt een leuk autootje!
- Petrolhead Tom
Re: Martijn's Clio RS ph2, nu: Renault Twingo RS Cup
Geweldige auto!
- MartijnGizmo
- WJ
Cool!
Ook ooit nog eens een proefrit in gemaakt, reed erg leuk.
Ook ooit nog eens een proefrit in gemaakt, reed erg leuk.
- frank de jonge
Gaaf zo'n sporty Twingo. Gaat het ook nog flink vooruit?
- Macboy
Stoer ding zeg !!!
Veel plezier ermee !
Veel plezier ermee !
- martll
Bedankt allemaal.
Ja hoor is een zeer vlot wagentje.
Ook al moet hij het meer van het onderstel, stijfheid, bochtenwerk en wegligging hebben en moet je af en toe flink toeren jagen om de snelle jongens bij te houden. Wat ik zelf heel fijn vind is dat de body niet echt overhelt in bochten en gewoon strak stuurt. Helemaal nu met die Madeno Racing veren icm het Cup onderstel is het niet echt comfortabel te noemen, net als dat de bak eigenlijk een 6e versnelling mist, maar ach dat neem je maar voor lief.
De motor met 133pk en 160 Nm voelt een stuk vlotter aan gevoelsmatig en kan het vermogen zeer goed op de voorwielen kwijt.

Ja hoor is een zeer vlot wagentje.
Ook al moet hij het meer van het onderstel, stijfheid, bochtenwerk en wegligging hebben en moet je af en toe flink toeren jagen om de snelle jongens bij te houden. Wat ik zelf heel fijn vind is dat de body niet echt overhelt in bochten en gewoon strak stuurt. Helemaal nu met die Madeno Racing veren icm het Cup onderstel is het niet echt comfortabel te noemen, net als dat de bak eigenlijk een 6e versnelling mist, maar ach dat neem je maar voor lief.

De motor met 133pk en 160 Nm voelt een stuk vlotter aan gevoelsmatig en kan het vermogen zeer goed op de voorwielen kwijt.
-
Leuk autotje!!
hoe bevalt hij ten opzichte van de rs? zijn de pk's die je mist echt merkbaar?
hoe bevalt hij ten opzichte van de rs? zijn de pk's die je mist echt merkbaar?
- martll
Neem aan dat je de Clio RS bedoelt?
De hoeveelheid vermogen van de Clio RS was natuurlijk een stuk meer (+-40pk), en dat merk je ook wel. Al had ik soms het gevoel dat de Clio zijn vermogen gewoon niet op de weg kon krijgen. Had vaak tractieproblemen. Niet alleen bij het optrekken wheelspin maar ook als je vroeg op het gas ging in de bochten.
Extra vermogen is natuurlijk altijd fijn, maar op zich merk ik het niet dat ik het mis. Bochten hard nemen en nog harder eruit knallen daarvoor is het.
En tja met beide auto's ga je even een paar versnellingen terug voor een tunnel en kom je er met +180 uit.
De hoeveelheid vermogen van de Clio RS was natuurlijk een stuk meer (+-40pk), en dat merk je ook wel. Al had ik soms het gevoel dat de Clio zijn vermogen gewoon niet op de weg kon krijgen. Had vaak tractieproblemen. Niet alleen bij het optrekken wheelspin maar ook als je vroeg op het gas ging in de bochten.
Extra vermogen is natuurlijk altijd fijn, maar op zich merk ik het niet dat ik het mis. Bochten hard nemen en nog harder eruit knallen daarvoor is het.

En tja met beide auto's ga je even een paar versnellingen terug voor een tunnel en kom je er met +180 uit.

-
Ik herken het verhaal van het vermogen, ik merk pas bij de 2e/3e vernselling het aantal pk's. vanaf 4e/5e word het al wat minder. En idd vroeg op het gas in de bochten is niet hel ideaal, wel om las je op snelheid ligt vol de bocht uit te knallen en dan door te gaan. Voor hard de bochten in kun je beter een 4wd hebben.
- Roy RS
Gaaf karretje, jammer dat ie Twingo heeft, als je dat in de bar tegen iemand zegt en je bent met de fiets, dan krijg je nooit uitgelegd hoe leuk het ding eigenlijk is....
maar je koopt hem natuurlijk voor de driving fun en niet voor dronken studenten!
Er staat er hier in de buurt 1 en ik betrap mezelf er elke keer weer op dat ik er erg lang naar blijf kijken...voor een twingo
maar je koopt hem natuurlijk voor de driving fun en niet voor dronken studenten!
Er staat er hier in de buurt 1 en ik betrap mezelf er elke keer weer op dat ik er erg lang naar blijf kijken...voor een twingo
- martll
Meeste autoliefhebbers weten wel wat het is, maar onderschatten het.
En tja, in de kroeg kom ik niet zo vaak, anders had ik ook nooit deze auto kunnen betalen.
En tja, in de kroeg kom ik niet zo vaak, anders had ik ook nooit deze auto kunnen betalen.