Agenten blijven ongelukken veroorzaken
- Geert.
DRIEBERGEN -
Agenten waren in 2012 betrokken bij 9538 aanrijdingen. Dat blijkt uit een inventarisatie die de politie maakte op verzoek van het AD. Het aantal aanrijdingen was ongeveer 100 minder dan het jaar ervoor.
Sinds 2011 moeten alle agenten deelnemen aan verplichte rijtrainingen. Dat heeft het aantal ongelukken en aanrijdingen nog niet spectaculair doen dalen, erkent de politietop. „Er is wel sprake van een daling, maar die is nog niet zo groot als we nastreven”, zegt een woordvoerder. „Het is een flinke investering”, zegt hij in de krant. „Het gewenste resultaat is er nog niet, maar we gaan het absoluut merken.”
Politievakbond ACP zegt dat er weinig tijd is voor de opleidingen. „Minder agenten krijgen steeds meer taken. Roosters staan onder druk. Dan schieten de trainingen erbij in. Ook de schiettrainingen”, wordt vice-voorzitter Wiep van der Pal geciteerd.
Volgens de krant is bij het grootste deel van de aanrijdingen waarbij agenten betrokken zijn, sprake van lichte materiële schade. In 1800 gevallen lag de schuld niet bij de politiemedewerker. Volgens de woordvoerder van de politie is het aantal ongevallen te verklaren doordat agenten veel op de weg zijn. „Onze voertuigen worden intensief gebruikt, bij achtervolgingen en onder alle weersomstandigheden. De aantallen komen erop neer dat er per voertuig een keer per jaar schade wordt gemaakt.”
DRIEBERGEN -
Agenten waren in 2012 betrokken bij 9538 aanrijdingen. Dat blijkt uit een inventarisatie die de politie maakte op verzoek van het AD. Het aantal aanrijdingen was ongeveer 100 minder dan het jaar ervoor.
Sinds 2011 moeten alle agenten deelnemen aan verplichte rijtrainingen. Dat heeft het aantal ongelukken en aanrijdingen nog niet spectaculair doen dalen, erkent de politietop. „Er is wel sprake van een daling, maar die is nog niet zo groot als we nastreven”, zegt een woordvoerder. „Het is een flinke investering”, zegt hij in de krant. „Het gewenste resultaat is er nog niet, maar we gaan het absoluut merken.”
Politievakbond ACP zegt dat er weinig tijd is voor de opleidingen. „Minder agenten krijgen steeds meer taken. Roosters staan onder druk. Dan schieten de trainingen erbij in. Ook de schiettrainingen”, wordt vice-voorzitter Wiep van der Pal geciteerd.
Volgens de krant is bij het grootste deel van de aanrijdingen waarbij agenten betrokken zijn, sprake van lichte materiële schade. In 1800 gevallen lag de schuld niet bij de politiemedewerker. Volgens de woordvoerder van de politie is het aantal ongevallen te verklaren doordat agenten veel op de weg zijn. „Onze voertuigen worden intensief gebruikt, bij achtervolgingen en onder alle weersomstandigheden. De aantallen komen erop neer dat er per voertuig een keer per jaar schade wordt gemaakt.”
- Geert.
Re: Agenten blijven ongelukken veroorzaken
Peter ik zie hier een hele nieuwe doelgroep voor trackdays 

- Luco

Schieten kunnen ze ook niet echt

- wim breman
Alleen met laserguns richten achter een boom lukt wel, komt ook omdat het oppervlak groter is.
- Geert.
wim breman schreef:Alleen met laserguns richten achter een boom lukt wel, komt ook omdat het oppervlak groter is.

Kunnen ze ook direct oefenen op een trackday

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik ken iemand die bij een Opel dealer heeft gewerkt en toentertijd ook een hoop politiewagens in onderhoud hadden. Een goudmijn was het, er ging geen dag voorbij of er stond geen politiewagen in de garage. En nee, lang niet altijd voor een beurtje of een lullige schade. Meer dan regelmatig serieuze schade waarbij je afvraagt hoe ze het voor elkaar gekregen hebben.
-
Hoe zou het zitten met vrouwelijke agenten?
-
OnlineWJ
Alle agenten zijn toch vrouwelijk? :p
- Petrolhead Tom
Hier in Enschede ook. De opel dealer had er zelfs een vaste monteur voor in dienst die niets anders deed dan auto's klaar maken om naar de spuiter te gaan en opnieuw te bestickeren. Af en toe had hij tijd om een nieuwe licht en geluid kermis aan te brengen maar meestal was het schades fiksen.Richardt. schreef:Ik ken iemand die bij een Opel dealer heeft gewerkt en toentertijd ook een hoop politiewagens in onderhoud hadden. Een goudmijn was het, er ging geen dag voorbij of er stond geen politiewagen in de garage. En nee, lang niet altijd voor een beurtje of een lullige schade. Meer dan regelmatig serieuze schade waarbij je afvraagt hoe ze het voor elkaar gekregen hebben.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Bij BODW en Wegmisbruikers werd dan tijdens /na een achtervolging verteld dat de agenten een speciale omleiding hadden gevolg voor high pursuit en intercepting situwasies. Ik heb daar altijd mijn twijfels over gehad, maar André van de Toorn zal nu wel even melden hoe 't zit:)
- daNpy
Dat zijn de KLPD-ers, de gewone agenten hebben dat niet.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mijn dank voor uw snelle antwoord heer Van der Toorn.daNpy schreef:Dat zijn de KLPD-ers, de gewone agenten hebben dat niet.
Nu ik erover nadenk inderdaad.
- daNpy
Graag gedaan jongeman!
Hou je aan de snelheid he!
Hou je aan de snelheid he!

- Roy RS
niet om het een of ander, agenten zitten de hele dag in de auto en komen meer dan regelmatig in situaties waarin de meeste chauffeurs niet komen. (niet alleen achtervolgingen en dergelijk, maar ook best eens tussen paaltjes, over fietspaden/voetpaden enz enz waardoor je véél meer kans op schade hebt!
1 schade per auto per jaar vind ik nog niet zo'n gigantisch aantal eigenlijk...
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Heb je wel gelijk in Roy.
Maar ben wel benieuwd wat een beetje transport bedrijf doet die dag in dag uit grote vrachtwagens de binnenstad instuurt. Ik weet de cijfers niet, maar iets in mij zegt dat de schades daar lager liggen dan 1 per auto per jaar.
Maar ben wel benieuwd wat een beetje transport bedrijf doet die dag in dag uit grote vrachtwagens de binnenstad instuurt. Ik weet de cijfers niet, maar iets in mij zegt dat de schades daar lager liggen dan 1 per auto per jaar.
- Luco
In de stad heb je misschien gelijk, maar 50% van de agenten zitten ook in de buitengebieden, en zo vaak zitten ze nou ook weer niet op de weg hoor, want ze roepen allemaal dat ze zoveel administratie hebben en dus te weinig op straat komen.Roy RS schreef:niet om het een of ander, agenten zitten de hele dag in de auto en komen meer dan regelmatig in situaties waarin de meeste chauffeurs niet komen. (niet alleen achtervolgingen en dergelijk, maar ook best eens tussen paaltjes, over fietspaden/voetpaden enz enz waardoor je véél meer kans op schade hebt!
Je kan er eigenlijk pas wat van zeggen als je weet hoeveel km er per jaar gereden wordt per auto..
-
Het is toch "we gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee". Maar dan elke dag zeg maar.
- Petrolhead Tom
Ik vind het ook niet veel. Helemaal als ik zie hoe die lui hier door Enschede rijden.Roy RS schreef:niet om het een of ander, agenten zitten de hele dag in de auto en komen meer dan regelmatig in situaties waarin de meeste chauffeurs niet komen. (niet alleen achtervolgingen en dergelijk, maar ook best eens tussen paaltjes, over fietspaden/voetpaden enz enz waardoor je véél meer kans op schade hebt!

Waakzaam en dienstbaar. Het zal wel.

- JP
Andere hulpverleners die ook met hogere snelheid zich door het verkeer bewegen (en veelal met zwaardere voertuigen dan die Golfjes) , kunnen dit wel zonder veelvuldig te crashen. Zou daar het opleidingsniveau soms hoger liggen?
- Roy RS
crashen en schade hebben zit een groot verschil in...ik deel de mening van velen, maar je kunt mijn niet vertellen dat ze allemaal slecht zijn en als mongolen (zonder lollig fotootje) rijden. Het gros is vast en zeker dienstbaar en werkt naar hun beste kunnen.
Ik heb niet zo vaak last van vervelende of vreemde agenten. Zelfs bij aanhoudingen met exotischer materiaal dan gemiddeld geen last van gehad...er zitten wat rotte appels tussen die het verpesten voor de rest, maar dat hoor je bij meer minderheden
Ik heb niet zo vaak last van vervelende of vreemde agenten. Zelfs bij aanhoudingen met exotischer materiaal dan gemiddeld geen last van gehad...er zitten wat rotte appels tussen die het verpesten voor de rest, maar dat hoor je bij meer minderheden

- Niels v D
Ik heb ook bij een opeldealer gewerkt. Stond toch regelmatig sprakeloos bij zo' n auto te kijken.. "Hoe hebben ze dat nou voor elkaar gekregen? "Richardt. schreef:Ik ken iemand die bij een Opel dealer heeft gewerkt en toentertijd ook een hoop politiewagens in onderhoud hadden. Een goudmijn was het, er ging geen dag voorbij of er stond geen politiewagen in de garage. En nee, lang niet altijd voor een beurtje of een lullige schade. Meer dan regelmatig serieuze schade waarbij je afvraagt hoe ze het voor elkaar gekregen hebben.

Draagarmen en koppelingen zijn eigenlijk nooit een lang leven beschoren.
- MartijnGizmo
Luco schreef:Je kan er eigenlijk pas wat van zeggen als je weet hoeveel km er per jaar gereden wordt per auto..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu precies zit tov het aantal voertuigen/kilometer en hoe zich dat verhoudt tov bijvoorbeeld ambulane/brandweer of bijv. busjes van UPS/TNT...JP schreef:Andere hulpverleners die ook met hogere snelheid zich door het verkeer bewegen (en veelal met zwaardere voertuigen dan die Golfjes) , kunnen dit wel zonder veelvuldig te crashen. Zou daar het opleidingsniveau soms hoger liggen?
- wjn
Moeten wij eens mee aankomen bij de verzekering, 1 schade per auto per jaar...Roy RS schreef:1 schade per auto per jaar vind ik nog niet zo'n gigantisch aantal eigenlijk...
Het zal wel meer te maken hebben dat het toch wel betaald wordt en er niet onderzocht wordt wat er nu precies gebeurt is.
- Petrolhead Tom
Neem dan ook het aantal verschillende bestuurders mee. Menig koeriersbedrijf heeft een personeelsverloop waar je helemaal eng van wordt.MartijnGizmo schreef:Luco schreef:Je kan er eigenlijk pas wat van zeggen als je weet hoeveel km er per jaar gereden wordt per auto..Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu precies zit tov het aantal voertuigen/kilometer en hoe zich dat verhoudt tov bijvoorbeeld ambulane/brandweer of bijv. busjes van UPS/TNT...JP schreef:Andere hulpverleners die ook met hogere snelheid zich door het verkeer bewegen (en veelal met zwaardere voertuigen dan die Golfjes) , kunnen dit wel zonder veelvuldig te crashen. Zou daar het opleidingsniveau soms hoger liggen?
-
Tja, en zo doen ze eigenlijk nooit iets goed. Ze kunnen niet rijden, ze kunnen niet schieten, ze hebben geen kloten, etc...
Ben best eens benieuwd hoe Nederland ervoor staat als ze vanaf morgen tot en met 31 december 2013 even helemaal niets doen. Niet op het verkeer letten, geen boeven vangen en vooral niet aanwezig zijn op voetbalwedstrijden. Mijn gok is dat er weinig van Nederland over is.
Ben best eens benieuwd hoe Nederland ervoor staat als ze vanaf morgen tot en met 31 december 2013 even helemaal niets doen. Niet op het verkeer letten, geen boeven vangen en vooral niet aanwezig zijn op voetbalwedstrijden. Mijn gok is dat er weinig van Nederland over is.