BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%
 
Totaal aantal stemmen: 99

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 02 jan 2013, 12:52

Macboy schreef:Erg fraai filmpje. Auto heeft sper nodig om perfect te zijn. Verder een echte M.

http://www.bimmertoday.de/2012/12/26/bm ... s-gedlich/
Heeft ie een sper nodig? Zou je niet zeggen na dat filmpje :lol:

Supermachine voor de centen. Niet moeilijk doen, gewoon bestellen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M135i

Bericht door Snipe » 02 jan 2013, 13:15

Hielke schreef:Heeft ie een sper nodig? Zou je niet zeggen na dat filmpje :lol:
Tja, wat is nodig? Hij geeft je nu tamelijk on-BMW-achtig het gevoel dat de elektronica over je schouder mee blijft kijken. Autovisie merkte ook op dat het systeem dat nu gebruikt wordt niet toereikend is om het vermogen goed op de weg (nou ja, het circuit) te krijgen. Maar dwars kun je er wel mee.

Verder wel mee eens hoor: topding voor het geld.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW M135i

Bericht door Joy » 02 jan 2013, 13:52

Die elektronische sperwerking werkt prima om zo nu en dan al te veel doorslaan van een wiel te corrigeren. Feit is wel dat ie constant de remblokken tegen de schijf aan het zetten is om dat wiel af te remmen. Bij langdurig driften krijg je slijtage tot en met.

Ik vraag me af wat zo een systeem doet met een sperdiff-ombouw. Het heeft dan minder draaiverschil om af te remmen maar echt uitschakelen kun je het niet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40176
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW M135i

Bericht door Knot » 02 jan 2013, 14:01

Remblokken slijtage valt wel mee toch, ik leg best vaak lange burnouts, dat is continu de rem er langdurig op.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 02 jan 2013, 14:35

Zo'n remmende sperr is natuurlijk een gimmick van de eerste orde, als je de sperr nodig hebt voor behoud van maximale tractie én behoud van snelheid! Zo'n remmend sperr is voor snelheid ruk. Een soort driftje lukt wel, maar om een in de drift te houden is een soort van aan-/uit effect. Zoals de rijder zegt, het is een hele klus. Bij terreinauto's is zo'n elec. sperr nog wel functioneel, omdat het daar alleen om traktie gaat. (lijkt me). Maar bij sportieve auto's is het een verkoopdingetje van BMW van de eerste orde. Als je wilt sperren, dan een meganische natuurlijk.

@Joy, zo'n el. sperr lijkt me softwarematig zo uit te zetten. niet?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M135i

Bericht door Petrolhead Tom » 02 jan 2013, 14:37

Joy schreef:Die elektronische sperwerking werkt prima om zo nu en dan al te veel doorslaan van een wiel te corrigeren. Feit is wel dat ie constant de remblokken tegen de schijf aan het zetten is om dat wiel af te remmen. Bij langdurig driften krijg je slijtage tot en met.

Ik vraag me af wat zo een systeem doet met een sperdiff-ombouw. Het heeft dan minder draaiverschil om af te remmen maar echt uitschakelen kun je het niet.
Goede vraag. Zou het niet zo kunnen zijn dat er binnenkort een chipboer komt die het elektronische sper kan uitschakelen?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 jan 2013, 15:02

André had toch en/en in de 135i? Een torque-sensing diff zoals een Quaife zou volgens mij juist gebaat zijn bij wat weerstand van de remmen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40176
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW M135i

Bericht door Knot » 02 jan 2013, 15:16

Ik weet alleen dat hij die auto heeeel kort gehad heeft.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 02 jan 2013, 15:20

99% van de kopers van een M135i zullen er nooit mee driften. 85% bestelt een automaat.

Voor die groep die wel wil driften zet je er een sper op natuurlijk.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 02 jan 2013, 15:51

MartijnGizmo schreef:André had toch en/en in de 135i? Een torque-sensing diff zoals een Quaife zou volgens mij juist gebaat zijn bij wat weerstand van de remmen.
Torquestearing bij RWD? Lukt zelfs André ook niet :D
Ik heb 3 jaar 135i gereden.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 jan 2013, 16:10

Lezen Spermi, lezen...

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 02 jan 2013, 16:11

Had dat ding nu 'n automaat of handbak? Daar werd toch niet over gerept of wat?

Repost, maar wel interessant. Das was ein M135i braucht:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 02 jan 2013, 17:32

MartijnGizmo schreef:Lezen Spermi, lezen...
Schrijven Gizzie, schrijven :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 jan 2013, 17:45

Je hebt gelijk, ik had er niet vanuit moeten gaan dat je iets inhoudelijks te melden had.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 02 jan 2013, 18:34

Robin schreef:Had dat ding nu 'n automaat of handbak? Daar werd toch niet over gerept of wat?
Dat is dus het irritante. Filmpje werd aangekondigd vanwege test met handbak. Die prutsers melden er niks over en laten het niet eens zien of horen dus stelletje idioten denk ik dan. Maar goed sommige auto journalisten zijn net BMW-verkopers: hebben geen idee wat ze aan het doen zijn ...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 02 jan 2013, 19:20

MartijnGizmo schreef:Je hebt gelijk, ik had er niet vanuit moeten gaan dat je iets inhoudelijks te melden had.
Jij wel? Suggeren 135i met torkstuur?? woohaa :lollerdelol: :hot:
We rijden niet allemaal Mini hierzo :kikker:

Ha Ilja, ja eensch. Ik zat ook te wachten op wat handbakinfo, maar die kwam niet. Maar ach, ding rijdt gewoon keigoed. Uiterlijk tja .. Ik zou wachten op de coupe versie van dit ding niet? en andere lichten voor. Kan alleen maar beter worden.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M135i

Bericht door Petrolhead Tom » 02 jan 2013, 19:23

Ok. Ik zal het proberen. Zoek de verschillen Sperdy: Torque-sensing of Torque-Steering.

Zet hem op!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 jan 2013, 20:13

Dat dus ^^

Een Quaife van wat preload voorzien door middel van rem-ingrepen helpt bijvoorbeeld ook bij wegrijden in de sneeuw erg goed. Op het circuit of bij driften heb je natuurlijk niet dat 1 wiel helemaal geen weerstand heeft, behalve wanneer je een kerb meepakt oid...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 02 jan 2013, 22:38

O torksens :-) heb ik soms met Erika Terpstra ... :blink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M135i

Bericht door Joop » 03 jan 2013, 21:47

Ziet er uit dat BMW bij de M135i hetzelfde truukje uithaalt met het motorgeluid in de cabine net als bij de M5:

http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=786318

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M135i

Bericht door Joop » 03 jan 2013, 23:06

btw: nog een vergelijkje tussen de M135i en de identiek vermogende Subaru WRX STI 340R:





De M135i heeft alleen geen 'DCT' zoals de tester wel beweerd... :hmmm:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8735
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M135i

Bericht door MParallel » 04 jan 2013, 00:02

MartijnGizmo schreef:André had toch en/en in de 135i? Een torque-sensing diff zoals een Quaife zou volgens mij juist gebaat zijn bij wat weerstand van de remmen.
Torsen diff is ook niet ideaal voor de "echte" racer/drifter. Die werkt onder bepaalde omstandigheden gewoon als open diff.

Volgens mij is een goede oude 1.5 of 2-weg platensper nog altijd het fijnst. Of dat M-diff van de E46 M3 met variabele sperwerking tot 100%.

Een eDiff wat een wiel remt is natuurlijk geen sper. Dat is een wiel remmen om het verschil in rotatiesnelheid tussen beide terug cq weg te nemen, ipv het andere wiel te 'accelereren'.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 04 jan 2013, 10:59

Joop inderdaad belachelijk. Maar was al wel bekend hier uiteraard. Heeft hij ook niet nodig.

Hier namelijk de unplugged versie zonder die sound generator:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WyxGyhIobjM&sns=em[/youtube]

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 04 jan 2013, 12:01

Ik zie het probleem niet met die sound generator. Uitlaten worden al sinds jaar en dag op geluid getuned. Tov van zo'n electronisch truukje veel duurder en omslachtiger.

En als het lekker klinkt dan klinkt het lekker.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M135i

Bericht door Joop » 04 jan 2013, 13:48

Weet niet of het belachelijk is Ilija, de cabine's worden steeds beter tegen het geluid geïsoleerd, dus eigenlijk komt er al weinig geluid binnen; als het op deze wijze versterkt kan worden voor een sportievere sound zie ik het probleem eigenlijk ook niet...

...het is alleen dat er nergens met een woord over gerept is (heb het in dit draadje nog niet eerder gelezen geloof ik...).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bing [Bot], Bjeffindividual, Thomas H en 3 gasten