Consumenten vuurwerk ter discussie
- JP
Re: Consumenten vuurwerk ter discussie
In het AZM was het vanmorgen vóór de officiele "start" van 10uur al topdruk met vuurwerkslachtoffers !!
- InjectTheVenom
Ik mis een optie, meer controle op het samenscholingsverbod. Heb vandaag weer een stel "leukerds" op een "leuke" manier vuurwerk zien afsteken om het even in zachte termen uit te drukken maar geen controleurs te bekennen 

- Fernando
Heb in ieder geval een leuk aandenken aan deze oud&nieuw in de vorm van een brandplek op m'n motorkap... 

-
Ik zou het bijna toejuichen...JP schreef:In het AZM was het vanmorgen vóór de officiele "start" van 10uur al topdruk met vuurwerkslachtoffers !!
- GTRene
als je ook hoort wat hier allemaal al is afgegaan, knallen echt niet normaal zo hard...
en dat allemaal gewoon voor dat het überhaupt mocht.
begint meestal al een maand of 2 voor nieuwjaarsnacht...dan is het af en toe, vaak in de weekenden.
vannacht waren ze ook bezig, bepaalde buurten is het meer, veelal illegaal spul en ze zijn gerust een hele tijd bezig, je zou denken de politie kan er zo naar toe rijden immers zolang gaan ze door, tis niet wat je ook regelmatig hebt een voorbijganger die 1 of 2 harde knallers gooit.
en vanmorgen pff rond een uur of 7 begon het al, dat waren echte zware 'bommen' goed voor je rust
Ik snap ook niet dat je bv in Belgie het hele jaar?? vuurwerk kan/mag kopen?
wat nou EU wat nou samen werken? zal wel iets met financiële belangen ofzo te maken hebben?
magoed, ik denk/hoop dat met een jaar of 3 consumenten vuurwerk tot het verleden gaat behoren en dat ze bv daarvoor inplaats iets anders regelen.
begint meestal al een maand of 2 voor nieuwjaarsnacht...dan is het af en toe, vaak in de weekenden.
vannacht waren ze ook bezig, bepaalde buurten is het meer, veelal illegaal spul en ze zijn gerust een hele tijd bezig, je zou denken de politie kan er zo naar toe rijden immers zolang gaan ze door, tis niet wat je ook regelmatig hebt een voorbijganger die 1 of 2 harde knallers gooit.
en vanmorgen pff rond een uur of 7 begon het al, dat waren echte zware 'bommen' goed voor je rust

wat nou EU wat nou samen werken? zal wel iets met financiële belangen ofzo te maken hebben?
magoed, ik denk/hoop dat met een jaar of 3 consumenten vuurwerk tot het verleden gaat behoren en dat ze bv daarvoor inplaats iets anders regelen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het enige wat ik niet begrijp is waarom het de hele oudejaarsdag afgestoken mag worden.
Dat heeft totaal geen nut, anders dan overlast.
Dat heeft totaal geen nut, anders dan overlast.
- InjectTheVenom
Ik heb hier dit jaar eigenlijk voor het eerst pas iets van voortijdige vuurwerk overlast gemerkt... wat betreft die verkoop in België vraag ik me af hoe voorzichtig ze daar met vuurwerk omgaan.
GTRene schreef:als je ook hoort wat hier allemaal al is afgegaan, knallen echt niet normaal zo hard...
en vanmorgen pff rond een uur of 7 begon het al, dat waren echte zware 'bommen' goed voor je rust![]()
- GTRene
@Smiley, geloof idd vanaf 10u smorgens tot 02u snachts.
voorheen lag dat dacht ik anders, doch kan ik me niet meer voor de geest halen, to long ago for me dat ik nog vuurwerk afstak
voorheen lag dat dacht ik anders, doch kan ik me niet meer voor de geest halen, to long ago for me dat ik nog vuurwerk afstak

- Macboy
Op zich is de EU wel opgericht om dit soort vuurwerk verschillen aan te pakken.
Denk dat ze het misschien te druk hebben met andere klusjes ...
Denk dat ze het misschien te druk hebben met andere klusjes ...
- Bert ///M3
Ach kids en vuurwerk het is van alle tijden. Deed er vroeger net zo hard aan mee de laatste dagen van het jaar. Woon zelf ook in een buurt met veel kids en natuurlijk is het dan de laatste 2 dagen raak. Maar kan er niet wakker van liggen.
Alleen voor huisdieren vind ik het zielig maar dat je buiten zo af en toe wat klappen hoort daar kan ik me niet druk over maken.
Ik verbaas me trouwens wel over hoeveel geld die zooi tegenwoordig kost. Ik stap net even de vuurwerkwinkel binnen omdat vriendinlief toch even kijken wou, maar als ik de prijzen op de pakketten zie etc dan denk ik er zit wel een steek los als je voor 200-300 euro zo de lucht in schiet.
Alleen voor huisdieren vind ik het zielig maar dat je buiten zo af en toe wat klappen hoort daar kan ik me niet druk over maken.
Ik verbaas me trouwens wel over hoeveel geld die zooi tegenwoordig kost. Ik stap net even de vuurwerkwinkel binnen omdat vriendinlief toch even kijken wou, maar als ik de prijzen op de pakketten zie etc dan denk ik er zit wel een steek los als je voor 200-300 euro zo de lucht in schiet.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat zo iemand hetzelfde denkt als hij ziet wat een trackdag kost.
Als het je ding niet is, is het in je ogen al snel te duur.
Als het je ding niet is, is het in je ogen al snel te duur.
- PD power
Nou ik ben het nu al weer zat, iedereen laat ook gewoon z'n teringzooi liggen.
We steken zelf niks af, maar kunnen morgen er wel een halve dag vooruit trekken om de zooi op te ruimen.
We steken zelf niks af, maar kunnen morgen er wel een halve dag vooruit trekken om de zooi op te ruimen.
- dvh
Ik heb al een pakketje opgestookt met de kids. Dikke fun.
Gewoon in de achtertuin overigens.
Gewoon in de achtertuin overigens.
- PD power
- GTRene
gatver...

- Richard430
Het hoeft niet persé illegaal vuurwerk te zijn dat slachtoffers maakt natuurlijk. Mijn vader stak een sierpot aan, die onmiddelijk af ging. Gevolg: Hij gaat tegenwoordig door het leven als Tony Montana..
Kon dwars door zijn wang heen kijken, gelukkig nog goed afgelopen en geen oog geraakt oid.

- InjectTheVenom
Die van ons gaat notabene voor het raam kijken wat er te doen isBert ///M3 schreef:Alleen voor huisdieren vind ik het zielig maar dat je buiten zo af en toe wat klappen hoort daar kan ik me niet druk over maken.

- jos_br
Ben als de dood voor vuurwerk, blijf ook altijd binnen. Wat een ander doet moet die vooral zelf weten.
Jos.
Jos.
- PD power
-
Ik houd er ook niet van. Vooral omdat je er altijd weer mafkezen tussen hebt die er niet normaal mee omgaan.jos_br schreef:Ben als de dood voor vuurwerk, blijf ook altijd binnen. Wat een ander doet moet die vooral zelf weten.
Jos.
-
Gister vlak na 24:00 ook even de straat op. Ben "redelijk" nuchter en snap dan ook niet veel van al dat overdreven heppie de peppie gedoe van mensen die normaal gesproken vragen naar je bonuskaart maar goed we zijn allemaal lekker gek ofzo een half uurtje lang.
Anyway dat vuurwerk maakt wel een ongelofelijke teringherrie, vond het niet erg prettig. Siervuurwerk vind ik wel gaaf. Zou cool zijn als de gemeente een vuurwerkshow geeft op een plein oid. Zal wel niet zo snel gebeuren maar mijn zegen hebben ze.
Anyway dat vuurwerk maakt wel een ongelofelijke teringherrie, vond het niet erg prettig. Siervuurwerk vind ik wel gaaf. Zou cool zijn als de gemeente een vuurwerkshow geeft op een plein oid. Zal wel niet zo snel gebeuren maar mijn zegen hebben ze.
- Luco
Ben benieuwd hoeveel idioten er nu weer met een hand minder verder moeten.
- Hielke
Zo, dat is niet best. Klein momentje van onoplettendheid en je bent voor je leven verminkt. Ik was vroeger gek op vuurwerk. WW2 was er in vergelijking niks bij. Heb voor de gein nog wat vlinderbommen liggen. Maar ze liggen er nog steeds. Filmpjes hierboven werken ontnuchterend. Ook dat filmpje met die vlinder/Big Boy in een wasmachine. Dat zijn krachten van de handgranaat die ik in mijn diensttijd wel eens placht zo ver mogelijk weg te werpen.PD power schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/6501792 ... _weg_.html
- dvh
25 naast mn huis hebben ze ondanks de betonnen wegafzettingen het toch voor elkaar weten te krijgen een auto op te stoken.
Genoeg mooi siervuurwerk hier. Er zaten potjes tussen van duizenden euro's.
Genoeg mooi siervuurwerk hier. Er zaten potjes tussen van duizenden euro's.
- Ar
- Auto: Prius
Het regende hier gelukkig.