De lol in autorijden hervonden.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De lol in autorijden hervonden.
Wat heeft euro disney met een 1M te maken?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29400
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De lol in autorijden hervonden.
Net zoveel als audi met "voorsprong door techniek"Andre schreef:Wat heeft euro disney met een 1M te maken?

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De lol in autorijden hervonden.
Sow, heb je ook een 1M met 'n "stress"-pakket?Andre schreef:Wat heeft euro disney met een 1M te maken?
Kijk anders even op de vorige pagina.....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De lol in autorijden hervonden.
Luco schreef:Net zoveel als audi met "voorsprong door techniek"Andre schreef:Wat heeft euro disney met een 1M te maken?


-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28654
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De lol in autorijden hervonden.
blijft een geweldige auto die M1 dik uiterlijk en helaas nog niet zelf mee kunnen rijden maar wat ik er van begrijp ook top om te rijden 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28654
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De lol in autorijden hervonden.
Luco schreef:Net zoveel als audi met "voorsprong door techniek"Andre schreef:Wat heeft euro disney met een 1M te maken?



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De lol in autorijden hervonden.
mooi bommetje.
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
'Vorsprung durch Gasgeben' las ik op 1erforum.de:)
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De lol in autorijden hervonden.
Wát een dikke sjaak is het toch..
Blijven de velgen grijs Robin?

Blijven de velgen grijs Robin?
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Dat is 'Bremsstaub Grau'Peric schreef:Wát een dikke sjaak is het toch..![]()
Blijven de velgen grijs Robin?

- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Dit zou ik misschien nog wel willen: Lux angel eyes in 5000k. Is 'n modje van niks , de ledstreep wenkbrauw is witblauw en de angeleyes standaard wat geelwit. Dat ondervang je met die witblauwe Luxen.
Deze UK kar van 'n zekere Chris Buer had met alléén 'n DMS chip 402BHP en 660Nm(stock 360+/550Nm), later met de N55 midpipe en 'n andere intercooler 431BHP en 720Nm........maar dat is weer teruggedraaid naar 670 ofzo.

Ook wel geinig dat die dynos/rollenbanken voor standaard 1Ms vs standaard E92 M3s een wielpk verschil geven van rond de 20/25pk...dus effectief op de straat.
Terwijl 340pk en 420pk nogal uitmekaar ligt.
Koppel is bij de 1M vaak 50/60% hoger dan E92 M3.Vanaf 1500-5000
Deze UK kar van 'n zekere Chris Buer had met alléén 'n DMS chip 402BHP en 660Nm(stock 360+/550Nm), later met de N55 midpipe en 'n andere intercooler 431BHP en 720Nm........maar dat is weer teruggedraaid naar 670 ofzo.
Ook wel geinig dat die dynos/rollenbanken voor standaard 1Ms vs standaard E92 M3s een wielpk verschil geven van rond de 20/25pk...dus effectief op de straat.
Terwijl 340pk en 420pk nogal uitmekaar ligt.
Koppel is bij de 1M vaak 50/60% hoger dan E92 M3.Vanaf 1500-5000
-
Online
- Berichten: 6769
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: De lol in autorijden hervonden.
Jeeutje, 720Nm in zo'n auto?Deze UK kar van 'n zekere Chris Buer had met alléén 'n DMS chip 402BHP en 660Nm(stock 360+/550Nm), later met de N55 midpipe en 'n andere intercooler 431BHP en 720Nm........maar dat is weer teruggedraaid naar 670 ofzo.

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De lol in autorijden hervonden.
431pk en 720Nm in een Einser. Driften ohne Ende.
Vond 500Nm al behoorlijk op de achterwielen bij mijn 123d.

Vond 500Nm al behoorlijk op de achterwielen bij mijn 123d.
Laatst gewijzigd door Tristan op 21 dec 2012, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Volgens mij zei Enzo Ferrari eens: "Horsepower sells cars but torque wins races."
Nu zal daar natuurlijk buiten andere factoren van de auto in kwestie wel 'n kerntje van waarheid inzitten, niet doelende op 500kg wegende 2.4 liter V8 in 'n F1 met 700pk en 350? Nm tov een F40 LM met 720pk en 1050kg en 700+Nm .
Nu zal daar natuurlijk buiten andere factoren van de auto in kwestie wel 'n kerntje van waarheid inzitten, niet doelende op 500kg wegende 2.4 liter V8 in 'n F1 met 700pk en 350? Nm tov een F40 LM met 720pk en 1050kg en 700+Nm .
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De lol in autorijden hervonden.
Tjeemig.........is dit draadje nog steeds gaande 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De lol in autorijden hervonden.
Dat zegt niks. Aerodynamics are for people who can't build engines, kraamde hij ook uit...Robin schreef:Volgens mij zei Enzo Ferrari eens: "Horsepower sells cars but torque wins races."
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Klopt ook. Zijn wel twee verschillende uitspraken natuurlijk. Ik lees 't nu alsof alles wat hij uitkraamde dan maar niks is. Met beide uitspraken kan ik (in die tijdgeest) wel wat.Snipe schreef:Dat zegt niks. Aerodynamics are for people who can't build engines, kraamde hij ook uit...Robin schreef:Volgens mij zei Enzo Ferrari eens: "Horsepower sells cars but torque wins races."
Daar ging 't hier ook niet om. De 1M heeft nogal wat draaimoment en dat betekent mede door andere factoren van het bakkie dikke fun.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: De lol in autorijden hervonden.
Die quote is van Caroll Shelby volgens mij... Al geeft Google geen uitsluitsel, want verreweg de meeste hits zijn van forumdiscussies net als hier. Als je de motoren die Shelby gebruikte vergelijkt met die van Ferrari ligt het wel meer voor de hand dat Shelby dit gezegd heeft.......Robin schreef:Volgens mij zei Enzo Ferrari eens: "Horsepower sells cars but torque wins races."
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
@ jaydee, kan ook.
Over 'there is no subsitute for cubic inches' kun je ook twisten nu het turbotijdperk weer eens aan 't aanbreken is voor de tweede keer. Als kind/puber maakte ik eind 70's begin '80s het eerste tijdperk mee.
Ik ben nogal Gr B en rallywagenfan waarbij de turbo's toen hun intrede deden. Niks was te gek.
Grootste fan was ik van de Delta S4 qua model en stance , maar ik wist dat de 205 T16 ook heer en meester was. Later kwam de Ford RS200. Prachtauto ook.
Als je die beide karren (Delta S4 en RS200) mixed qua looks en je gaat 'n 20/25 jaar vooruit in de tijd zou je wel eens qua straatauto en alleen de looks, op 'n 1M uit kunnen komen:)
Fascinerende kar qua rijden, explosief , enorm strak op de weg en wanneer niet dan lsd, en 'n stance van heb ik jou daar. Laatste keer dat ik zo op 'n auto kickte toen ik 'm net had was de E46 M3 en daarvoor de Impreza GTT...
Over 'there is no subsitute for cubic inches' kun je ook twisten nu het turbotijdperk weer eens aan 't aanbreken is voor de tweede keer. Als kind/puber maakte ik eind 70's begin '80s het eerste tijdperk mee.
Ik ben nogal Gr B en rallywagenfan waarbij de turbo's toen hun intrede deden. Niks was te gek.
Grootste fan was ik van de Delta S4 qua model en stance , maar ik wist dat de 205 T16 ook heer en meester was. Later kwam de Ford RS200. Prachtauto ook.
Als je die beide karren (Delta S4 en RS200) mixed qua looks en je gaat 'n 20/25 jaar vooruit in de tijd zou je wel eens qua straatauto en alleen de looks, op 'n 1M uit kunnen komen:)
Fascinerende kar qua rijden, explosief , enorm strak op de weg en wanneer niet dan lsd, en 'n stance van heb ik jou daar. Laatste keer dat ik zo op 'n auto kickte toen ik 'm net had was de E46 M3 en daarvoor de Impreza GTT...

-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: De lol in autorijden hervonden.
En welke oneliners bedacht jij tien jaar terug die (nog) de moeite zijn hier te bezigenSnipe schreef:Dat zegt niks. Aerodynamics are for people who can't build engines, kraamde hij ook uit...

Daar ben ik niet direct van overtuigd. Koppel per inhoud geeft een goed idee van de efficiëntie van een blok.jaydee schreef:Die quote is van Caroll Shelby volgens mij... Al geeft Google geen uitsluitsel, want verreweg de meeste hits zijn van forumdiscussies net als hier. Als je de motoren die Shelby gebruikte vergelijkt met die van Ferrari ligt het wel meer voor de hand dat Shelby dit gezegd heeft.......
-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Bij deellast bij 2600rpm/130km heeft elke standaard 1M een 'drone'(dreun) die ergens in de uitlaat van het ding zit. Moeilijk traceerbaar eigenlijk. Nu is er een OEM mod/ foefje wat vele 1M rijders al hebben gedaan:
Een midpipe van 'n 135i N55 monteren. Deze heb ik dus besteld en komt er in de loop van januari onder. Uurtje werk. Met behoud van garantie want oem. Drone wordt minder en van buiten wat wilder qua sound.
En op de koop toe op de rolenbank 22WHP ivm meer freeflow en wat Nms. Vooral bovenin zou je 't merken aldus André. Denk krukas omgerekend aan 'n 380pk/570Nm minimaal.(360whp /510 Nm had Andre dacht ik?)
Kortom, je zou met die pijp nu minimaal dezelfde rollenbank/WHP moeten hebben als 'n E9x M3 (meer zelfs) , met natuurlijk een tikkie meer koppel:)
Een midpipe van 'n 135i N55 monteren. Deze heb ik dus besteld en komt er in de loop van januari onder. Uurtje werk. Met behoud van garantie want oem. Drone wordt minder en van buiten wat wilder qua sound.
En op de koop toe op de rolenbank 22WHP ivm meer freeflow en wat Nms. Vooral bovenin zou je 't merken aldus André. Denk krukas omgerekend aan 'n 380pk/570Nm minimaal.(360whp /510 Nm had Andre dacht ik?)
Kortom, je zou met die pijp nu minimaal dezelfde rollenbank/WHP moeten hebben als 'n E9x M3 (meer zelfs) , met natuurlijk een tikkie meer koppel:)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De lol in autorijden hervonden.
dus die midpijp heeft meer fow dan de standaard 1M midpijp?
strange...doch if so dan wel leuk
strange...doch if so dan wel leuk

-
- Berichten: 55323
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Klopt. in de1M pijp zitten van die eivormige minikats(?) en dat heeft de straight N55 135i pijp niet...GTRene schreef:dus die midpijp heeft meer fow dan de standaard 1M midpijp?
strange...doch if so dan wel leuk
- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De lol in autorijden hervonden.
Wat ik me dan altijd weer afvraag waarom die mannen uit Beieren daar dan niet mee komen...
...wel een leuke bijkomstigheid trouwens.
...wel een leuke bijkomstigheid trouwens.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Fabian, TomTomm, TurboClouseau, Will F. en 9 gasten