CL65 AMG sondermodell: 40 jaar AMG-Benz samenwerking !

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

CL65 AMG sondermodell: 40 jaar AMG-Benz samenwerking !

Bericht door Macboy » 11 apr 2007, 20:22

Mercedes CL 65 AMG: Silber-Pfeil

Jetzt erhält diese Baureihe mit dem CL 65 AMG eine noch exklusivere Krone, die zudem mit einem Sondermodell einen weiteren Glanzpunkt erhält. Premiere feiert der CL 65 AMG auf der New York Auto Show.

Motorisch setzt der CL dabei auf den Sechsliter-Biturbo-V12 aus den Schwestermodellen S 65 und SL 65. Damit stehen dem Zweitürer 612 PS und 1.000 Nm zur Verfügung, die über eine Fünf-Gang-Automatik an die Hinterräder weitergereicht werden.

2,2 Tonnen geballte Fahrdynamik

Wird die Motorleistung gefordert, so sprintet der über 2,2 Tonnen schwere CL in 4,4 Sekunden von Null auf 100 km/h, die 200 km/h-Marke wird nach 13,3 Sekunden passiert. Bei 250 km/h regelt die Elektronik dann ab. Den Durchschnittsverbrauch gibt Mercedes mit 14,8 Liter an.

Damit der CL auch fahrdynamisch die Contenance behält, trägt das Coupé das Active Body Control-Fahrwerk, 20 Zoll-Räder sowie Reifen der Dimension 255/35 vorn und 275/35 hinten. Verzögert wird mit einer Hochleistungsbremsanlage mit Scheibendurchmessern von 390 und 365 Millimetern.. Die Optik prägen Karosserieanbauteile im AMG-Look. So trägt der CL eine tiefgezogene Frontschürze, Seitenschwellerverkleidungen, eine Vierrohrauspuffanlage und eine Diffusor am Heck.

40 zum Vierzigsten

Und weil AMG sein 40 jähriges Jubiläum feiert, legt Mercedes vom CL 65 AMG gleich noch ein Sondermodell auf. Die Besonderheiten der auf 40 Fahrzeuge limitierten Serie sind eine Lackierung in Alubeam - wirkt wie flüsssiges Metall - sowie eine zweifarbige Nappa-Volllederausstattung im Rautendesign und Carbonapplikationen.

ai ai ai :)

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _14372.hbs

[img:450:300]http://static1.freenet.de/feed/ams_foto ... 3ace70.jpg[/img]

[img:450:300]http://static1.freenet.de/feed/ams_foto ... ca2b8e.jpg[/img]

[img:450:300]http://static1.freenet.de/feed/ams_foto ... 0000c4.jpg[/img]

[img:450:300]http://static1.freenet.de/feed/ams_foto ... d80da8.jpg[/img]

[img:450:300]http://static1.freenet.de/feed/ams_foto ... 2b440b.jpg[/img]

[img:450:300]http://static1.freenet.de/feed/ams_foto ... 6763b6.jpg[/img]

Wat een vette kleur :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 apr 2007, 20:31

Sailing home................................2.2 ton.....................wat een über schlachtshif

Daar is de M3 echt heilig bij..................................... :shock:

Joop

Bericht door Joop » 11 apr 2007, 20:46

Weer zo'n AMG versie die zo gruwelijk veel vermogen en koppel heeft dat ie dit te nooit en te nimmer op het asfalt wegkrijgt (zelfs in de 3e versnelling nog wielspin), bochten nemen is helemaal een drama.

Alleen snel in een rechte lijn wat heb je daar nou an?

Hebben we het over boten als we het over de M3 hebben, dan hebben we het nu over olietankers als het om AMG's gaat

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 apr 2007, 20:47

Boeit niet, 't ding is echt bruut

Rein

Bericht door Rein » 11 apr 2007, 20:51

Zo! Das een uber-cruiser! 2.2 ton :shock: dan kan ie idd wel 612pk & 1000Nm gebruiken ja

Wat blijft carbon toch een geweldige omlijsting :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 apr 2007, 21:13

Dat ding heeft een Amerikaanse uitstraling van hier tot New York...........................strassenkreuzer................., plak er Caddilac op en je gelooft het ook ( of elk ander Amerikaans merk)

Macboy

Bericht door Macboy » 11 apr 2007, 22:30

Dat ding is op het circuit net zo snel als een M5. AMG modellen zijn over het algemeen op een circuit sneller geworden dan M-modellen.

Daar gáát het alleen niet om, maar zeg dan niet dat het een rechtuitbrander is.

ilija

Elmar

Bericht door Elmar » 11 apr 2007, 22:39

Ja Joop, hoe vaak ben jij met je beemer op het circuit te bekennen?

k33z

Bericht door k33z » 11 apr 2007, 22:49

Joop schreef:Weer zo'n AMG versie die zo gruwelijk veel vermogen en koppel heeft dat ie dit te nooit en te nimmer op het asfalt wegkrijgt (zelfs in de 3e versnelling nog wielspin), bochten nemen is helemaal een drama.

Alleen snel in een rechte lijn wat heb je daar nou an?

Hebben we het over boten als we het over de M3 hebben, dan hebben we het nu over olietankers als het om AMG's gaat
DF papagaaimodus mag wel weer uit.

Is gewoon een schitterend ding waar hij voor bedoeld is. Als je een lichte circuitauto wilt koop je een Lotus.

Tom

Bericht door Tom » 11 apr 2007, 23:02

AMG is echt geen rechtuitbrander. Beetje jammer die opmerking.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times
8:28 - Previous Model BMW M5 400 hp[citation needed]
8:32 - Porsche Boxster S (Sport Auto 12/99)
8:35 - BMW M3 E36 Coupe, 321 hp[citation needed]
8:36 - Opel Astra OPC, 240 PS/1355 kg, Manuel Reuter (mfr., Oct 2005), sport compact record holder
8:37 - Mercedes C32 AMG[citation needed]
8:38 - Honda NSX (sport auto, 08/97)
8:39 - Honda S2000 (sport auto 01/00)
8:40 - Chevrolet Corvette C5 automatic, 344 PS/1505 kg (sport auto 07/97)
8:42 - Audi S4 265 hp[citation needed]
8:42 - Lotus Exige, sport tires (Sport Auto 11/00)
Zie verder geen AMG's in dat lijstje staan maar de SL(K)55 modellen gaan ook erg rap zover ik weet.

Ze zijn al wat stapjes verder dan een Mercedes 190D 0-100 in 23 sec. zonder wegligging ;)

Joop

Bericht door Joop » 11 apr 2007, 23:42

Dat zijn dan wel bijna allemaal de kleinste uitvoeringen van Mercedes. Ga nou niet zeggen dat een CL een wendbaar karretje is, anders had die wel hoger in de lijst gestaan.

@Kees: geen DF-papegaaimodus: gewoon mijn mening. Heb dat ding bij Top Gear gezien, prachtige autobahncruizer en leuk bij vlot inhalen misschien maar verder veel te veel vermogen om er fatsoenlijk iets mee te kunnen. Ze moeten er niet voor niets een automaat in stoppen en vervolgens het blok terugtunen om ervoor te zorgen dat de versnellingsbak het niet begeeft. Krankzinnigheid noemt men dat.

@Elmar: geen circuit nodig om lol met m'n dreier te hebben op bochtige land-, dijk- en bergweggetjes, ben nou eenmaal geen snelwegrijder. Dat die CL (in standaard vorm) daar nou net voor geschikt is, kan ik natuurlijk niets aan doen hè. Het blijft een reisauto voor de lange afstand en ik wil graag geloven dat je daar na 1000km aan een stuk (voor zover je dat haalt op één of twee tanken benzine) nog steeds fris uitstapt. Maar ga zo'n auto niet als sportauto neerzetten.

Misschien ligt het aan mij, maar ik leg de link tussen AMG en een grote Mercedessen nou niet bij sportief; het blijven über-cruizers.
Dat het bij een kleinere C nog wel goed gaat, dat geloof ik wel. Feit blijft wel dat een AMG/Mercedes altijd in de basis nog comfortabel moet blijven, anders lopen de klanten gelijk weg in tegenstelling tot bijvoorbeeld Audi/BMW.

Als laatste: Als AMG zo nodig hun 40-jarig jubileum moet vieren moeten ze maar met echte sportwagen komen als ze willen laten zien dat het ook echt sportief kan.

BTW: als jullie denken dat ik het niet zo op Mercedessen heb in het algemeen dan zitten jullie aardig op de goede weg: ik vind het gewoon helemaal niets. Kan niet anders als BMW-rijder, dan liever een Audi met FWD/AWD dan een Merc met RWD

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 23:51

Joop heeft natuurlijk harstikke gelijk, zou hem met vuur en te zwaard moeten bijstaan...

MAAAAAARRR... Bij een auto van dit kaliber maakt het geen flikker meer uit of die nou

1900 kilo
2000 kilo
2100 kilo
2200 kilo
2300 kilo
of desnoods 2400 kilo weegt

Deze auto begeeft zich in een zodanige klasse qua uitstraling, afwerking, power, prestaties en vooral niet vergeten prijs..

Dat alles wat met scherp sturen, agile etc daar onder is geschikt.

Als je dit koopt of iets vergelijkbaars, dan heb je er ook bv een.... nou wat zal ik zeggen iets als een GT3 of een Corvette ! er naast.. of niet Cor :wink:

Tom

Bericht door Tom » 12 apr 2007, 00:07

Tja BMW is misschien heilig maar kijk eens naar een SLK55 AMG, 1440kg (ja, minder dan een M3, waarvan de basis veel ouder is) en 360pk/510Nm.
Joop schreef:Dat zijn dan wel bijna allemaal de kleinste uitvoeringen van Mercedes.
En wat vind je dan van een M6? Als dat een sportieve auto is, dan snap ik niet dat je een CL AMG een olieboot kan noemen. Ze wegen inderdaad nog meer, en op circuit is een M6 sneller, maar zo'n AMG zal op een goede tweede plek eindigen.

Een SL55 AMG weegt ook over de 1800kg. Afgelopen zondag nog bij de ring staan kijken, daar was er een ook de hele dag rondjes aan het draaien en dat ging behoorlijk hard. Had niet het idee dat die kerel ondertussen z'n sigaar aan het aansteken was.

Het is geen sportauto maar ik ben bang dat Mercedes niet veel onderdoet voor de sportieve Audi/BMW's dan de meeste mensen (nog) denken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 apr 2007, 00:20

Nu ik in een SL 55 AMG heb gereden en dus weet hoe dat stuurt en afgaat, neem ik voortaan m'n hoed af voor een AMG. Eigenlijk deed ik dat al, er is weinig mis mee de laatste jaren.

Joop

Bericht door Joop » 12 apr 2007, 00:23

Tom schreef:Tja BMW is misschien heilig maar kijk eens naar een SLK55 AMG, 1440kg (ja, minder dan een M3, waarvan de basis veel ouder is) en 360pk/510Nm.
Joop schreef:Dat zijn dan wel bijna allemaal de kleinste uitvoeringen van Mercedes.
En wat vind je dan van een M6? Als dat een sportieve auto is, dan snap ik niet dat je een CL AMG een olieboot kan noemen. Ze wegen inderdaad nog meer, en op circuit is een M6 sneller, maar zo'n AMG zal op een goede tweede plek eindigen.

Een SL55 AMG weegt ook over de 1800kg. Afgelopen zondag nog bij de ring staan kijken, daar was er een ook de hele dag rondjes aan het draaien en dat ging behoorlijk hard. Had niet het idee dat die kerel ondertussen z'n sigaar aan het aansteken was.

Het is geen sportauto maar ik ben bang dat Mercedes niet veel onderdoet voor de sportieve Audi/BMW's dan de meeste mensen (nog) denken.
Zo'n M6 is eigenlijk precies hetzelfde, prachtige auto maar zeker geen sportwagen, sportief wel (alleen al op basis van de vormgeving in tegenstelling tot de CL wat niet meer is dan een luxe coupe, een SL is wat dat betreft een meer sportief ogende wagen). Als ik het geld ervoor had kocht ik zo'n auto ook niet, maar zou ik ook voor een 911 gaan.

Overigens heb ik ook met geen woord gerept over het feit dat een AMG voor een RS of M onderdoet (daar heb ik inmiddels al te veel testverslagen voor gezien en gelezen), maar feit blijft dat de Mercedes de cliëntele heel ergens anders zoekt dan Audi en BMW, waardoor de heren van AMG wellicht minder de vrije hand krijgen dan de heren van M GmbH en de motorsportafdeling van Audi.

En inderdaad wat Rico aanhaalt: de meeste Merc-rijders welke zo'n auto aanschaffen hebben veelal een snelle sportwagen ernaast: Bijvoorbeeld Cor heeft naast de S en de SL ook een Corvette, blijkbaar mist ie dan toch iets in de S en de SL wat ie in de Corvette wel terugvindt.

Feit blijft gewoon: Mercedes brengt een jubileum model uit nav 40 jaar AMG. Dat had wellicht ook met een nieuwe snelle McLaren gekund oid, SLR McLaren is wat dat betreft ook zo'n gemiste kans. Laat die jongens nou eens lekker hun gang gaan heren van Mercedes en dan komen vanzelf de mooiste auto's op de weg. AMG weet heus wel wat ze doen, net als bij McLaren, maar sinds Mercedes ook al eigenaar van McLaren is geworden 'k weet niet hoor. Een tweede McLaren F1 (met BMW V12 blok :wink: ) zal er zeker niet gauw meer komen.
Laatst gewijzigd door Joop op 12 apr 2007, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 12 apr 2007, 00:25

Tom schreef:

Ten eerste AMG's zijn altijd mooi. Daar kan M en S nog een puntje aan zuigen. Maar omdat dit Driving-fun is en geen Beauty-fun wil ik wel ingaan op Tom zijn opmerking.

BMW M en Audi S/RS zijn gewoon opgeschoven naar AMG, het gat tussen deze series is zo klein geworden en dat bedoel in eigenlijk in negatieve zin dat M en S/RS zich niet meer onderscheiden op sportief vlak.

Naar verluid is het allemaal de schuld van de Amerikanen en hun lage prijzen

Heb al moord en brand geschreeuwd in het e92 M3 draadje maar de meerderheid wuift het weg...zolang PK's blijven imponeren....is gewicht/massa ondergeschikt. Maar de weegschaal is doorgeslagen. 1800/1900 kilo voor een sportieve auto is acceptabel geworden.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 apr 2007, 00:28

Elmar schreef:Ja Joop, hoe vaak ben jij met je beemer op het circuit te bekennen?

Denk zowzio dat er maar een handjevol mensen op de ring of op een circuit te bekennen zijn met hun eigen auto...

Ik geef ieder lid hier een Porsche GT3-RS..........en zelfs dan nog zullen er maar een handjevol ermee op de ring of op een circuit rijden.
Sommige hebben gewoon meer fun met cruisen (showen) en poetsen van zo'n GT3-RS, of vinden het doodzonde om ermee over de ring te rijden.

Behalve als we het hebben over verkeersbeleid, driften, hoeken en knallen op landwegen, hard rechtuitrijden op snelwegen of driften op een leeg industrieterrein dan blijkt iedereen het hoogste woord te hebben... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 12 apr 2007, 00:30

Genereus aanbod Rebel... doe maar zo'n knal oranje :wink:

Joop

Bericht door Joop » 12 apr 2007, 00:47

Rebel schreef:
Elmar schreef:Ja Joop, hoe vaak ben jij met je beemer op het circuit te bekennen?

Denk zowzio dat er maar een handjevol mensen op de ring of op een circuit te bekennen zijn met hun eigen auto...

Ik geef ieder lid hier een Porsche GT3-RS..........en zelfs dan nog zullen er maar een handjevol ermee op de ring of op een circuit rijden.
Sommige hebben gewoon meer fun met cruisen (showen) en poetsen van zo'n GT3-RS, of vinden het doodzonde om ermee over de ring te rijden.

Behalve als we het hebben over verkeersbeleid, driften, hoeken en knallen op landwegen, hard rechtuitrijden op snelwegen of driften op een leeg industrieterrein dan blijkt iedereen het hoogste woord te hebben... :wink:
De keren dat ik op de Ring gereden heb kun je op één hand tellen, zeer vermakelijk allemaal, maar het gaat me al zeker niet om de snelste rondetijd. Ten eerste heb ik de auto er niet voor, ten tweede omdat ik daar ook niet naar op zoek ben en ten derde ben ik mans genoeg om toe te geven dat het talent (wellicht) achter blijft bij de meeste van de regelmatige Ringbezoekers.
Ik hou van lekker stevig doorrijden zolang het maar verantwoord blijft (misschien is zo'n CL wel iets voor mij :lol: ). Hoeken, driften of knallen of wat er ook allemaal verteld wordt, zal allemaal wel, vind het best aardig om eens een keer de kont van de wagen opzij te zetten op een verlaten zandweggetje, maar dit zul je van mij hier nooit te horen krijgen. Tenzij het iets zegt over de auto waarin gereden wordt.

Als dat aanbod staat, wil ik best eens de Ring rond in een 911. Steenslag heb ik nu ook al op de auto, laatste keer poetsen van een auto kan ik me al bijna niet meer herrineren, en het showen van auto's doe je maar in een showroom, op de weg moet je ermee rijden (en dan niet flaneren op een boulevard please).
Laatst gewijzigd door Joop op 12 apr 2007, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 12 apr 2007, 00:49

Rico v Velzen schreef: BMW M en Audi S/RS zijn gewoon opgeschoven naar AMG, het gat tussen deze series is zo klein geworden en dat bedoel in eigenlijk in negatieve zin dat M en S/RS zich niet meer onderscheiden op sportief vlak.
Het gat is niet eens zo groot geweest.

[img:500:500]http://www.automobile-sportive.com/guid ... erture.jpg[/img]

[img:400:300]http://i16.ebayimg.com/01/i/000/94/c8/1131_1.JPG[/img]

De 190e 2.5-16 Evo was een serieuze concurrent voor de E30 M3.

De C36 en C43 waren wat minder dan de E36, maar ondanks dat wel ondergewaardeerd.

De C32 (2001-2004) had 354 pk op 1535kg. Durf er wel een E46 M3 langs te zetten hoor. Circuittijden verschillen niet veel.

Joop

Bericht door Joop » 12 apr 2007, 00:50

was dit niet de door Cosworth getunede Mercedes??

Tom

Bericht door Tom » 12 apr 2007, 01:03

Zou goed kunnen, weet ik zo niet, maar die auto is wel dikke prima :)
Er worden ook ontzettend veel auto's door Lotus aangepakt zonder dat men het weet. Ze hebben er zelfs een aparte afdeling voor.

Ik sta er wel vaak van te kijken hoe zwart/wit men soms denkt. Je bent producten uit dezelfde prijsklasse aan het vergelijken die in testen aan elkaar gewaagd zijn, en dan is het ene goed en het ander zou je niet willen. Goed, product A is misschien iets beter, maar dan is product B niet gelijk bagger.

En dat bedoel ik niet persoonlijk, je ziet het bij alles terug.. ook bij camera's (Canon vs Nikon), computers (Windows vs Apple), etc.
Ik heb nu een Canon camera omdat ie op een bepaald gebied iets beter bij mijn wensen (waarvoor ik em gebruik) aansluit, maar als ik morgen met een Nikon moet werken ook prima hoor.. verschillen zijn niet zo groot. Zelfde met Windows/Apple. Zal ff wennen zijn en heb ook een voorkeur, maar beide zijn erg goed en volwassen.

Audi heeft ook een beetje zo'n onderstuur imago (veilig/saai/etc.). Terwijl ik toch diverse tests gelezen heb (nee, niet alleen de autoweek of andere prutsblaadjes) waarin ze zeggen dat de nieuwe RS4 wel een lekkere stuurmansauto is. Dan nog heb ik liever een M, maar ik zou een leuke Audi dan niet zien als een onderstuurd hok waar je niks mee kan. Vind het altijd wel jammer als mensen wel ineens zo denken. Ze zetten die auto's niet voor niets in die testen naast elkaar, betekend toch dat ze aan elkaar gewaagd zijn.

Ik zal ook niet beweren dat een AMG een stuurmansauto is, een M wint op dat gebied, maar AMG doet weinig onder voor de concurrentie en krijgt er weinig credits voor, terwijl BMW soms teveel en bij voorbaat al credits krijgt. Audi hangt er een beetje tussenin. Geeft ook aan hoe belangrijk imago is (en daar ben ik net zo goed gevoelig voor :)).

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 12 apr 2007, 07:53

Als ik vergelijkingstest lees zie ik vrijwel altijd het AMG product winnen. Laatst nog de E63 over de M5. Waarom? Omdat het totaal plaatje klopt. Natuurlijk is de M sportiever en scherper, maar het schijnt dat AMG beter inziet dat een dergelijke auto ook gewoon moet kunnen rijden.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 12 apr 2007, 08:30

Joop schreef:was dit niet de door Cosworth getunede Mercedes??
Ja.. :twisted:

Tristan

Bericht door Tristan » 12 apr 2007, 09:46

Zo'n CL is gewoon top op de openbare weg. Even inhalen? Zo gepiept. Snel en zeeën van comfort. Daar is 'ie voor bedoelt.

Plaats reactie