http://nos.nl/artikel/454417-bloomberg- ... elijk.html
Die wapenorganisatie loopt op een schandelijke manier weg van de crisis waarin de VS verkeert.
Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden
- dvh
-
- HansD
Re: Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden
Zat ik er toch niet ver vanaf met mijn cynische commentaar op de 1e paginaWJ schreef:http://www.nu.nl/buitenland/2989151/pro ... lobby.html
verdedigde het hoofd van de NRA, Wayne LaPierre, het Amerikaanse wapensysteem. ''Een 'badguy' met een wapen, moet bestreden worden door een 'good guy' met een wapen", verklaarde LaPierre.
Hij claimde dat de levens van de schoolkinderen in Newtown mogelijk gered hadden kunnen worden als er gewapende beveiliging was bij de school en riep het congres op ervoor te zorgen dat elke Amerikaanse school die beveiliging krijgt. Ook bekritiseerde LaPierre president Barack Obama omdat hij geen toestemming geeft voor verhoogde, bewapende beveiliging op scholen.
Tsja, als je de grootste en invloedrijkste lobbygroep in de USA bent met maar een doel is het een logische reactie. Die wapentjes moeten tenslotte wel verkocht blijven worden.Het was een gun free zone en daarom was dit mogelijk. Des te meer reden om overal en altijd een wapen te mogen dragen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Verbaast me nog dat die NRA debiel niet riep dat die kleuters een gun zouden moeten hebben, om zichzelf te beschermen. Gewoon een .22 in hun broodtrommeltje...
- RVV
Wouter81 schreef:Verbaast me nog dat die NRA debiel niet riep dat die kleuters een gun zouden moeten hebben, om zichzelf te beschermen. Gewoon een .22 in hun broodtrommeltje...
hhahaa voordat ik je reactie las dacht ik exact hetzelfde.
-
Inderdaad.. en zonder gewapende "badguys" geen gewapende "beveiliging".HansD schreef:Die wapentjes moeten tenslotte wel verkocht blijven worden.
Just to coin another phrase: "Peace sells but who's buying?"