Autovisie 2012 Supertest
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Autovisie 2012 Supertest
Ik zou wel eens Loeb/Latvala/Hirvonen/Sordo dit soort auto's wilen zien testen ipv Kox dus.
Niks ten nadele van Kox maar ten faveure van die 4 gekken:)
(Iets met wagenbeheersing ofzo...)
Niks ten nadele van Kox maar ten faveure van die 4 gekken:)
(Iets met wagenbeheersing ofzo...)
-
Ik vind dit wel mooi:
Zag net ook de tabel met snelheden op de verschillende stukken, mooi ook om te zien dat de Toyota ondanks het beperkte vermogen mee kan komen richting Scheivlak. Alleen jammer dat bij de beelden de snelheid niet synchroon lijkt mee te lopen.
Ik vind de tekst heerlijk aansluiten bij de beelden, echte toegevoegde waarde.De besturing met variable overbrenging laat net genoeg informatie door om superprecies en met vertrouwen tekeer te kunnen gaan. Aanvankelijk is er een klein beetje, vertrouwenwekkend, onderstuur. Eenvoudig om te buigen naar overstuur of een neutrale wegligging door gas te lossen of juist wat extra kracht toe te dienen. Omdat de relatief zachte onderstelafstemming vrij veel rol en duikbewegingen toelaat, dienen pedalen en stuur wel met beleid te worden bediend. Dit om het niet geringe gewicht van de auto de kans te geven zich te zetten.
Zag net ook de tabel met snelheden op de verschillende stukken, mooi ook om te zien dat de Toyota ondanks het beperkte vermogen mee kan komen richting Scheivlak. Alleen jammer dat bij de beelden de snelheid niet synchroon lijkt mee te lopen.
-
-
En daar hebben we 's werelds beste rijder imo.
Wel 'n kutmerk.
http://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g
Vive Paturain
Repost, maar zie die spectaculairdere rijstijl van 'm dan:
Wel 'n kutmerk.

http://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g
Vive Paturain

Repost, maar zie die spectaculairdere rijstijl van 'm dan:
-
OnlineHielke
Wat me in de onboards ook opvalt is de ralatieve logheid (vooral bij insturen) van de hothatches. De Mégane RS doet er misschien nog wel het langst over om na initieel insturen de neus naar de apex te krijgen. Kan natuurlijk aan afgeragde voorbanden liggen maar het komt op deze manier weinig dynamisch over. De Leon TFSI Van der Velden met 270 pk en Michelin Semi's deed met passagier ernaast ook vrij makkelijk een 2.09 terwijl de remmerij lang niet bijterig genoeg was. Ik zie de voorsprong van die om de 1350 kg wegende hothatches nog niet.
Aan de andere kant straalt de lichtvoetigheid er bij de GT86 duidelijk vanaf. Die 2.11 met slechts 200 atmosferische pk's is daar het logische resultaat van. Tussen de FWD hothatches en de Toysub zou ik zonder enige aarzeling voor die laatste gaan.
Wat verder opvalt is dat de 2.08 van de 135i in niet bepaald droge omstandigheden gezet is. Op een echt droge baan was ie misschien wel 2 seconden sneller geweest.
Aan de andere kant straalt de lichtvoetigheid er bij de GT86 duidelijk vanaf. Die 2.11 met slechts 200 atmosferische pk's is daar het logische resultaat van. Tussen de FWD hothatches en de Toysub zou ik zonder enige aarzeling voor die laatste gaan.
Wat verder opvalt is dat de 2.08 van de 135i in niet bepaald droge omstandigheden gezet is. Op een echt droge baan was ie misschien wel 2 seconden sneller geweest.
-
OnlineLuco
En gewoon zijn citroen handschoentjes aan in die porsche 

Ik ben wel geïnteresseerd in de videobeelden. Die van de supertest 2011 staan overigens allemaal op YouTube. Hier een met de 1M:
Het bekende BMW verhaal. Onderstuur op turn-in/noseheavy en niet in balans voor naar achter
Het bekende BMW verhaal. Onderstuur op turn-in/noseheavy en niet in balans voor naar achter
-
OnlineHielke
Nou, dat is hier niet bekend hoor

En het is ook niet waar trouwens. Je haalt waarschijnlijk BMW en het merk met de ringen waarbij de motor voor de voorwielen hangt door elkaar. Komt wel vaker voor bij diegenen die zich vooral op duitse auto's focussen.

En het is ook niet waar trouwens. Je haalt waarschijnlijk BMW en het merk met de ringen waarbij de motor voor de voorwielen hangt door elkaar. Komt wel vaker voor bij diegenen die zich vooral op duitse auto's focussen.
-
LOL inderdaad. Op dat moment had Kox nog 'n contract met Reiter Engineering Lamborghini dacht ik. Dus prees ie de AWD Lambo de hemel in die door bijv Tiff(ex F1) toch op 'n circuit werd gekraakt vanwege z'n onderstuur. En die de 1M de hemel in prees...
Beide zou je in 'n 600pk WC Eend moeten laten rijden:)
Ergo:ZELF rijden en 'n oordeel vellen daarna. Is de beste manier

Laatst gewijzigd door Robin op 22 dec 2012, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- MX5T
Dit is inderdaad wat spectaculairder dan het rondje met de M1 op Folembray
http://www.youtube.com/watch?v=QD2wqAU-XZ0
Over een paar jaar rijden wij allemaal GT86. Mark my wordsHielke schreef: En het is ook niet waar trouwens. Je haalt waarschijnlijk BMW en het merk met de ringen waarbij de motor voor de voorwielen hangt door elkaar. Komt wel vaker voor bij diegenen die zich vooral op duitse auto's focussen.

-
OnlineHielke
Kox partijdig noemen en zelf een M135i bestellen zonder er een meter in gereden te hebben, oh oh oh Robinho toch.Robin schreef:LOL inderdaad. Op dat moment had Kox nog 'n contract met Reiter Engineering Lamborghini dacht ik. Dus prees ie de AWD Lambo de hemel in die door bijv Tiff(ex F1) toch op 'n circuit werd gekraakt vanwege z'n onderstuur. En die de 1M de hemel in prees...

-
Haha. Vandaar mijn keus.Hielke schreef:Kox partijdig noemen en zelf een M135i bestellen zonder er een meter in gereden te hebben, oh oh oh Robinho toch.Robin schreef:LOL inderdaad. Op dat moment had Kox nog 'n contract met Reiter Engineering Lamborghini dacht ik. Dus prees ie de AWD Lambo de hemel in die door bijv Tiff(ex F1) toch op 'n circuit werd gekraakt vanwege z'n onderstuur. En die de 1M de hemel in prees...
Ergo:ZELF rijden en 'n oordeel vellen daarna. Is de beste manier![]()

-
Twelfe daar kon je wel eens gelijk aan krijgen.
Werkelijk een super auto voor duits of belgisch geld.
Als er af fabriek een klein turbootje op komt vvor meer nm onderin denk ik er serieus over na.
Werkelijk een super auto voor duits of belgisch geld.
Als er af fabriek een klein turbootje op komt vvor meer nm onderin denk ik er serieus over na.
-
OnlineHielke
De turbo-pakketjes komen eraan geloof ik.
Zal de garantieboer wel niet leuk vinden.
Heb je deze al gezien? Vanaf 6.35. Randy Pobst op een droog circuit. Ongelofelijk hoe mooi die kont te zetten is. Even versneld insturen en hoppa, daar gaat ie. Heeft hij geen turbo voor nodig. Heb jij dus helemaal geen turbo voor nodig
Zal de garantieboer wel niet leuk vinden.
Heb je deze al gezien? Vanaf 6.35. Randy Pobst op een droog circuit. Ongelofelijk hoe mooi die kont te zetten is. Even versneld insturen en hoppa, daar gaat ie. Heeft hij geen turbo voor nodig. Heb jij dus helemaal geen turbo voor nodig

- Kasteel
Was verbaasd over zijn oordeel over de 991, staat toch een beetje haaks op de meeste andere tests. Vanavond maar eens ff de dvd bekijken.
- Cpee
Dit zou geweldig zijn:
http://www.autoweek.nl/nieuws/21127/sub ... -over-ring
http://www.autoweek.nl/nieuws/21127/sub ... -over-ring
- Dennis Cavallino
Helemaal eens met de 1e reactie daar.Ringmazda schreef:Dit is inderdaad wat spectaculairder dan het rondje met de M1 op Folembray