Autovisie 2012 Supertest
- Hielke
Autovisie 2012 Supertest
Ere wie ere toehoort. Ik ben dan al een paar jaar geen abonnee meer van de Autovisie, maar van de paar losse bladen die ik koop is het kerstnummer met de Supertest een verplicht nummer. Schitterend format. Peter Kox als rondetijdrijder, rondetijden en sectorsnelheden, een bijgevoegde DVD met precies de goede beelden. Nooit meer iets aan veranderen aub Autovisie.
Ook vele DF relevante (wel kijken niet kopen) auto's in de test. Toyota GT86, BMW 135i, Lotus Elise, Nissan GT-R.
Misschien moeten we nog even met de discussie wachten tot de abonnee's vandaag hun post ook gekregen hebben. Ik vind de uitkomsten in ieder geval behoorlijk verrassend.
Ook vele DF relevante (wel kijken niet kopen) auto's in de test. Toyota GT86, BMW 135i, Lotus Elise, Nissan GT-R.
Misschien moeten we nog even met de discussie wachten tot de abonnee's vandaag hun post ook gekregen hebben. Ik vind de uitkomsten in ieder geval behoorlijk verrassend.
- Mark 320iS
Re: Autovisie 2012 Supertest
De abonnees hadden hem gisteren al 
Ik vind het ook altijd wel een leuke test, maar die van EVO is leuker. De test in autovisie vind ik altijd wat klinisch, daarnaast vind ik het jammer dat de auto's alleen op het circuit gereden worden. De test in EVO is wat meer verhalend en dat vind ik leuker om te lezen.
De uitkomsten zijn wel redelijk verassend ja.

Ik vind het ook altijd wel een leuke test, maar die van EVO is leuker. De test in autovisie vind ik altijd wat klinisch, daarnaast vind ik het jammer dat de auto's alleen op het circuit gereden worden. De test in EVO is wat meer verhalend en dat vind ik leuker om te lezen.
De uitkomsten zijn wel redelijk verassend ja.
- RVV
Even een kleine waarschuwing vooraf, gelieve geen ingescande artikelen plaatsen uit Autovisie. Dit ivm het auteursrecht wat berust bij de Telegraaf/Autovisie.
- Tristan
Ga van het weekend lezen.
Kox is een echte GT-rijder, dus strakke lijnen, niet teveel risico en helemaal geen drifter.
Met dat in het achterhoofd kan je goed begrijpen waarom hij zijn keuzes maakt, namelijk vaak heel logisch gezien zijn stijl van rijden.
Kox is een echte GT-rijder, dus strakke lijnen, niet teveel risico en helemaal geen drifter.
Met dat in het achterhoofd kan je goed begrijpen waarom hij zijn keuzes maakt, namelijk vaak heel logisch gezien zijn stijl van rijden.
-
Kijk, dat trekt mij over de streep. Op naar de winkelHielke schreef:Ere wie ere toehoort. Ik ben dan al een paar jaar geen abonnee meer van de Autovisie, maar van de paar losse bladen die ik koop is het kerstnummer met de Supertest een verplicht nummer. Schitterend format. Peter Kox als rondetijdrijder, rondetijden en sectorsnelheden, een bijgevoegde DVD met precies de goede beelden. Nooit meer iets aan veranderen aub Autovisie.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik dacht er precies hetzelfde overRuben schreef:Kijk, dat trekt mij over de streep. Op naar de winkelHielke schreef:Ere wie ere toehoort. Ik ben dan al een paar jaar geen abonnee meer van de Autovisie, maar van de paar losse bladen die ik koop is het kerstnummer met de Supertest een verplicht nummer. Schitterend format. Peter Kox als rondetijdrijder, rondetijden en sectorsnelheden, een bijgevoegde DVD met precies de goede beelden. Nooit meer iets aan veranderen aub Autovisie.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ah hier staat ie. Leuke DVD erbij. Allemaal leuk. Ik had de GTR zonder te lezen op 1. 991 had ik hoger verwacht en de M6 ook dus.
-
Tristan schreef:Ga van het weekend lezen.
Exact wat ik ook al dacht Tristan. Soms bij 't benauwde af als ik 'm zag corrigeren, schrikachtig zelfs!
Dat vond ik wat vreemd voor 'n LM /24h nogwat winnaar. Ik zie 'n Lammers/Verstappen of zelfs Andre daar in mijn idee veel relaxeder mee omgaan; een straatauto over Zandvoort knallen...
- Hielke
Hij mag dan geen drifter zijn, maar laten we eerlijk zijn, een rondetijdrijder heeft net zoveel met drifts als een koe met een warme prak andijvie stamppot. Zit je in een drift dan heb je iets verkeerd gedaan en kost het je tijd.
Wat is die Nissan GT-R toch een verschrikkelijk goede trackcar zeg. Heb er nog nooit mee gereden en daarom zijn die onboards ook zo perfect. Die ragfijne balans in combinatie met dat gruwelijk mooie geluid en de Godzilla snelheden. En daarbij ook nog de presence van die kar. Potverdorie zeg, hebben die lui van Nissan toch wel erg goed gedaan.
Wat is die Nissan GT-R toch een verschrikkelijk goede trackcar zeg. Heb er nog nooit mee gereden en daarom zijn die onboards ook zo perfect. Die ragfijne balans in combinatie met dat gruwelijk mooie geluid en de Godzilla snelheden. En daarbij ook nog de presence van die kar. Potverdorie zeg, hebben die lui van Nissan toch wel erg goed gedaan.
- Snipe
Mooie test. Ik zie ook liever de tests van Evo (en van Car overigens ook), maar die smijten er ongetwijfeld een pak geld tegenaan waar je een half jaar lang Autovisies van kunt produceren. Het enige wat ik jammer vind is de grote nadruk op rondetijden; een snelle rondetijd staat niet automatisch garant voor maximaal rijplezier.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Maar beoordelen van maximaal rijplezier is niet bepaald objectief. De een wil zo dwars mogelijk, de ander een zo stabiel mogelijke auto. Beoordeling op basis van rondetijden door een zeer ervaren coureur is al een stuk objectiever, alhoewel die qua rijstijl vast ook een voorkeur heeft.Snipe schreef:Mooie test. Ik zie ook liever de tests van Evo (en van Car overigens ook), maar die smijten er ongetwijfeld een pak geld tegenaan waar je een half jaar lang Autovisies van kunt produceren. Het enige wat ik jammer vind is de grote nadruk op rondetijden; een snelle rondetijd staat niet automatisch garant voor maximaal rijplezier.
Kortom, het is nooit goed

Ik ben iig. benieuwd naar de test

- Downforce Hans
Ik ga hem ook maar even kopen, wel lekker voor op de vakantie.
- Hielke
Het is veel meer dan alleen de vermelde rondetijd. Je hebt de toprijder, de sectorsnelheden, de onboards van de reactie en emotie van de rijder, de beelden van de gesteldheid van het asfalt (vaak vochtig in dit geval). Ik als occasional trackrijder voel me er maximaal bij betrokken. Natuurlijk ook omdat ik het circuit ken.Snipe schreef:Mooie test. Ik zie ook liever de tests van Evo (en van Car overigens ook), maar die smijten er ongetwijfeld een pak geld tegenaan waar je een half jaar lang Autovisies van kunt produceren. Het enige wat ik jammer vind is de grote nadruk op rondetijden; een snelle rondetijd staat niet automatisch garant voor maximaal rijplezier.
Testen met multimedia van Car of Evo benaderen dat gevoel veel minder.
-
Wat klinkt die Boxster lekker en wat glijdt ie heerlijk over het asfalt 

- Snipe
Je hebt gelijk, ik moet me wat beter uitdrukken. Ik bedoelde de grote nadruk op het circuit. Vorig jaar of twee jaar terug was er een vergelijkbare test van Car, alleen hadden ze daar het hele spul ook nog over de Route Napoleon gesleurd. Dat vond ik dan weer een briljante test.Hielke schreef:Het is veel meer dan alleen de vermelde rondetijd. Je hebt de toprijder, de sectorsnelheden, de onboards van de reactie en emotie van de rijder, de beelden van de gesteldheid van het asfalt (vaak vochtig in dit geval). Ik als occasional trackrijder voel me er maximaal bij betrokken. Natuurlijk ook omdat ik het circuit ken.
Testen met multimedia van Car of Evo benaderen dat gevoel veel minder.
-
Nou, ik ken Zandvoort wel een beetje, dus ik vind het prima om ze over Zandvoort heen te zien jagen
Alleen de bochtnamen er nog bij rechtsonder in beeld en ze hadden het perfect gedaan.

Alleen de bochtnamen er nog bij rechtsonder in beeld en ze hadden het perfect gedaan.
- Tristan
Gaat mij niet altijd om de rondetijden. Ook of je met een auto dwars kan gaan, hoeveel lol heb je ermee, etc. Dus rondetijden zijn een leuke referentie maar zeker niet allesbepalend. Kox is een nette lijn rijder, dus als ik zijn reviews lees, neem ik dat in gedachte.Hielke schreef:Hij mag dan geen drifter zijn, maar laten we eerlijk zijn, een rondetijdrijder heeft net zoveel met drifts als een koe met een warme prak andijvie stamppot. Zit je in een drift dan heb je iets verkeerd gedaan en kost het je tijd..
- Downforce Hans
Ik denk dat je je vergist als je denkt dat kox niet kan driften.............
- Tristan
Dat zeg ik ook niet. Maar ik weet dat hij ergens ooit eens gezegd heeft dat het niet echt zijn ding is.Downforce Hans schreef:Ik denk dat je je vergist als je denkt dat kox niet kan driften.............
-
Ik heb een hele dag met een GTR op circuit gereden. En met Kevin mee over de openbare weg.
Fantastische auto voor het circuit. De 4 wiel aandrijving bied onderstuur en overstuur. Je kan er zelfs lijnen mee rijden. Zou ik hem kopen voor de Openbare weg. Nee. Je hebt echt een circuit nodig om fun uit deze auto te halen.
Dus wat is een circuit test waard. De auto moet op straat ook de nodige fun factor bieden en met hele brede banden en 4 wiel aandrijving met ditto grip wordt het heel snel een trein op de rails voor de openbare weg.
Ga je echter weer naar het circuit dan worden de zaken weer anders.
GT86 is met 200pk op breed circuit weer helemaal niks als je puur voor rondetijden gaat. Die moet je uitlaten op achteraf smalle bochtige wegjes.
GT86 kan op circuit wel leuk zijn als je met 20 man in cup verband aan het sturen bent. Dan komt het close racen element erbij.
Er zijn dus vele verschillende zaken die een auto een bepaalde fun factor geven. Voor ieder is dat anders.
Kox is inderdaad geen drifter. Heeft ie zelf gezegd.
Dit soort autovisie testen zijn gewoon leuk lees voer.
Fantastische auto voor het circuit. De 4 wiel aandrijving bied onderstuur en overstuur. Je kan er zelfs lijnen mee rijden. Zou ik hem kopen voor de Openbare weg. Nee. Je hebt echt een circuit nodig om fun uit deze auto te halen.
Dus wat is een circuit test waard. De auto moet op straat ook de nodige fun factor bieden en met hele brede banden en 4 wiel aandrijving met ditto grip wordt het heel snel een trein op de rails voor de openbare weg.
Ga je echter weer naar het circuit dan worden de zaken weer anders.
GT86 is met 200pk op breed circuit weer helemaal niks als je puur voor rondetijden gaat. Die moet je uitlaten op achteraf smalle bochtige wegjes.
GT86 kan op circuit wel leuk zijn als je met 20 man in cup verband aan het sturen bent. Dan komt het close racen element erbij.
Er zijn dus vele verschillende zaken die een auto een bepaalde fun factor geven. Voor ieder is dat anders.
Kox is inderdaad geen drifter. Heeft ie zelf gezegd.
Dit soort autovisie testen zijn gewoon leuk lees voer.
- RVV
Goeie post 

- Sperdy
Grappig, ik zou bijna zeggen hilarisch, die opmerkingen hier over Peter Kox. Dit en dat, het is maar zijn voorkeur, smaak. Volgende keer hebben ze Sebastiaan Vettel en roepen we hierzo: wel aardig maar het is maar zijn smaak, kan alleen maar rondjes rijden in een F1, straatauto is andere koek, kijk 'm eens bang kijken bij een driftje op Zandvoort.. haha. Hilarisch gewoon. Hilarisch.
- Sperdy
Goeie post Sperdy 

- Downforce Hans
Nou Sperty.........ik vind het echt een goeie post van je..........(ben ik niet zo gewend van je) 

-
Als je de filmpjes bekijkt lijkt dat in mijn ogen wel zo.Hij rijdt in mijn ogen niet op de limiet zoals ik andere wel eens zie doen. Hij praat ook tussendoor soms even met de bijrijder(Jaco Bijlsma) en bovenal zijn 't nog steeds maar mensen, ook Peter Kox natuurlijk.
Schumi reed eens in 'n 550 of 575 cabrio (of was 't een Maserati cabrio ?) een soort marketing/propaganda rondje op 'n circuit en dat ding brak uit, hij was 'm echt serieus bijna kwijt. Zijn tegenwoordigheid van geest en rappe reactie maakten dat er niks gebeurde, maar 't feit dat zelfs Schumi dat kan overkomen.
Een Tiff Needell is geen Kox, the Stig is ook geen Kox. Het zou me niks verbazen als die beide in dezelfde straatauto's de vloer met Kox aanvegen. En Kox in 'n LMP met hun natuurlijk.
Bepaalde disciplines liggen de ene rijder beter dan de andere. Je ziet bij Kox dat ie niet voluit gaat, weinig op 't randje. Dat zie ik bij Duitse en Engelse mags wel eens anders.
Neemt niet weg dat ie in z'n discipline de top is. Die LMP/GT dingen.
Hilarisch is de manier van 'adoratie' van in dit geval Kox: Er is geen betere, iedereen moet zich weerhouden van commentaar hier want anders...!(Ik ken wel 20 betere rijders en geen één in de F1)
Bij voetbal praten we toch ook over hoe slecht Sneijder nu weer was en dat Huntelaar buitenspel stond die sukkel:)
En als Verstappen weer eens uitviel in de grindbak dan was 't me toch 'n prutser voor 90% van de Nederlanders(dit is één van de 20 coureurs)
Schumi reed eens in 'n 550 of 575 cabrio (of was 't een Maserati cabrio ?) een soort marketing/propaganda rondje op 'n circuit en dat ding brak uit, hij was 'm echt serieus bijna kwijt. Zijn tegenwoordigheid van geest en rappe reactie maakten dat er niks gebeurde, maar 't feit dat zelfs Schumi dat kan overkomen.
Een Tiff Needell is geen Kox, the Stig is ook geen Kox. Het zou me niks verbazen als die beide in dezelfde straatauto's de vloer met Kox aanvegen. En Kox in 'n LMP met hun natuurlijk.
Bepaalde disciplines liggen de ene rijder beter dan de andere. Je ziet bij Kox dat ie niet voluit gaat, weinig op 't randje. Dat zie ik bij Duitse en Engelse mags wel eens anders.
Neemt niet weg dat ie in z'n discipline de top is. Die LMP/GT dingen.
Hilarisch is de manier van 'adoratie' van in dit geval Kox: Er is geen betere, iedereen moet zich weerhouden van commentaar hier want anders...!(Ik ken wel 20 betere rijders en geen één in de F1)
Bij voetbal praten we toch ook over hoe slecht Sneijder nu weer was en dat Huntelaar buitenspel stond die sukkel:)
En als Verstappen weer eens uitviel in de grindbak dan was 't me toch 'n prutser voor 90% van de Nederlanders(dit is één van de 20 coureurs)
Laatst gewijzigd door Robin op 21 dec 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.