.Hoezo? Mijn ervaring is juist andersom. FL staat er gewoon altijd een bedrag open dat elke maand minder wordt. Wil je er eerder vanaf, dan los je gewoon dat bedrag in en klaar
Dat is vaak gewoon het grootste probleem. De keuze voor FL is omdat de cash er niet is voor aankoop, dus ook niet om in te lossen. Vooral de varianten met restwaardes waar je de auto na een bepaalde periode voor moet terugkopen zijn erg sneaky. Bijna niemand lukt dit, dus gebruiken ze de restwaarde weer om in te ruilen. Dealer blij, want die heeft daardoor al op voorhand aan jou de volgende auto verkocht, fiancieringsmaatschappij blij want die blijft weer voorzien van maandelijkse inlossingen.
Operational lease doe je voor 2/3/4/5 jaar.. is inderdaad een soort van huurovereenkomst maar wel all in. Je weet precies waar je aan toe bent. Na 2/3/4/5 jaar (afhankelijk van de periode die je kiest) ben je van de verplichting af.
Overigens heb ik geen ervaring met beide varianten. Maar als ik zou leasen dan zeker operational lease.