Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
HansD

Re: Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden

Bericht door HansD » 15 dec 2012, 16:53

maar in Grunn denken ze vast weer anders erover........ :kotsen:
In Grunn zijn op dit moment wat andere emotionele issues die spelen wat nogal een gevolg heeft voor het gedrag op het forum. Dat hou ik maar even in mijn achterhoofd.
Uitroeiing van moslimextremistische terroristen (vrouwen en kinderen?)
Ja want daar worden alleen maar moslimterroristen (volgens de definitie van de USA?) gedood. Als het toevallig een kind is is het collateral damage of een toekomstige terrorist.
ff een behoorlijke offtopic zijstap maar welke rechtbank heeft die 'terroristen' veroordeeld tot de doodstraf en weet het betreffende land daar ook iets van?

Wat mij betreft is een kind een kind en maakt het weinig uit of het gedood wordt door een kogel uit het wapen van een maffe landgenoot of een anonieme bom uit een onbemande drone.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2012, 17:20

Hielke schreef:
duifjes.com schreef:
HansD schreef:Ja maar dat zijn maar moslims en 'dus' geeft dat niet.
HansD +200 maar in Grunn denken ze vast weer anders erover........ :kotsen:

Onnozele post.

Uitroeiing van moslimextremistische terroristen (vrouwen en kinderen?) met het geval in Connecticut vergelijken.
Hahahahah moslimextremisten .......maar begrijp me niet verkeerd ik vind het erg meer dan erg wat daar gebeurt......heb zelf 2 kleine koters en moet er niet aan denken.....verderop hypocriet gedoe in de US....

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2012, 23:50

duifjes.com schreef:
Doe ff normaal, zoek eens een reactie van mij op waar ik op wat voor manier dan maar ook geweld tegen mensen ongeacht sociaal/demografische/geloofsachtergrond propageer! Zoek een een reactie van mij op waar ik afgeef op moslims! Waar ook ter wereld ze wonen. Zoek eens een post van mij op waar ik me negatief uitlaat over Afghanistan, of pro Amerikaans ben voor wat betreft de interventie in andere landen op de aardkloot. Zoek eens een pro Amerikaanse post van mij op! Ze zijn er niet. Schuif me geen ideologieën in de schoenen waar ik me nog nooit in heb kunnen vinden. En ja het Amerikaanse geweld in de landen rondom het midden oosten verafschuw ik. En ja ik geloof geen flikker van de zogenaamde oprechtheid van de Yanks dat ze de wereld willen redden van het moslim terrorisme (bedacht door de Bush clan).

Maar net zo goed is het natuurlijk afschuwelijk dat kleutertjes worden geliquideerd op een basisschool. Het een maakt het ander niet minder erg of juist erger. Maar hallo we hebben het hier over onschuldige kiddo's, vet respectloos om met zo'n toontje en met een paar knullige opmerkingen en plaatjes te komen die als een tang op een varken slaan met als enig doel te provoceren. Sick.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 dec 2012, 11:24

RVV schreef:
duifjes.com schreef:
Doe ff normaal, zoek eens een reactie van mij op waar ik op wat voor manier dan maar ook geweld tegen mensen ongeacht sociaal/demografische/geloofsachtergrond propageer! Zoek een een reactie van mij op waar ik afgeef op moslims! Waar ook ter wereld ze wonen. Zoek eens een post van mij op waar ik me negatief uitlaat over Afghanistan, of pro Amerikaans ben voor wat betreft de interventie in andere landen op de aardkloot. Zoek eens een pro Amerikaanse post van mij op! Ze zijn er niet. Schuif me geen ideologieën in de schoenen waar ik me nog nooit in heb kunnen vinden. En ja het Amerikaanse geweld in de landen rondom het midden oosten verafschuw ik. En ja ik geloof geen flikker van de zogenaamde oprechtheid van de Yanks dat ze de wereld willen redden van het moslim terrorisme (bedacht door de Bush clan).

Maar net zo goed is het natuurlijk afschuwelijk dat kleutertjes worden geliquideerd op een basisschool. Het een maakt het ander niet minder erg of juist erger. Maar hallo we hebben het hier over onschuldige kiddo's, vet respectloos om met zo'n toontje en met een paar knullige opmerkingen en plaatjes te komen die als een tang op een varken slaan met als enig doel te provoceren. Sick.

Ieder denkend mens weet dat het bewuste plaatje heel erg waar en juist is.....en het is mijn mening en volgens mij mag dat.....los vh feit nogmaals dat ik het vreselijk vind wat daar gebeurt is....maar iedereen is zo vreselijk hypocriet...... -> next

k33z

Bericht door k33z » 16 dec 2012, 12:11

Duifjes @ PC Patrick...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 dec 2012, 13:48

k33z schreef:Duifjes @ PC Patrick...
:D hahahah dat vind ik dan weer grappig

k33z

Bericht door k33z » 16 dec 2012, 14:12

Moest eigenlijk andersom zijn zie ik nu :)

Rupie

Bericht door Rupie » 16 dec 2012, 20:37

Wilde 'm vandaag eigenlijk nog niet posten. But hey, reality kicks in.

Bennie

Bericht door Bennie » 16 dec 2012, 23:32

Iedereen moet voor zichzelf weten waar hij of zij in gelooft ..

Maar om deze gebeurtenis te gebruiken om het woord van god te verspreiden is echt weerzinwekkend. Deze man vergeet heel makkelijk dat er ongetwijfeld een aantal van die kotertjes de avond ervoor nog netjes hun gebed hebben gedaan voor het slapen gaan.

:kotsen:

TLRS

Bericht door TLRS » 17 dec 2012, 08:34

Afgeven op zulke dingen is makkelijk, zeg ik uit eigen ervaring. Maar uiteindelijk is het wel zo dat als zulke dingen niet met rust gelaten kunnen worden door deze en genen dat het een andere extremisme in de hand werkt...verharding en intolerantie.

Dus hoe stom het ook klinkt, er zit naar mijn idee wel een goede gedachte achter.

Wat betreft moslimextremisten.. die zijn volgens mij best wel erg tegen economieextremisten :coffee:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 17 dec 2012, 09:25

Hij kent de feiten niet eens: in veel scholen in de USA wordt weldegelijk geopend met gebed. Sterker nog: in 7 staten in America mag je niet eens een publieke functie bekleden als je niet kerkelijk bent (!) (dit laatste is geen grapje oid, maar het staat daar gewoon in hun grondwet).

Hoe triest die schietpartij ook is, het is natuurlijk tragisch..., echter: meteen roepen er weer hordes met mensen van alles over ´gun control´. Dat lijkt misschien logisch, maar dat is het helemaal niet. In tegendeel, dat zal het probleem in de USA niet oplossen.

Waarom niet? Een voorbeeld: in Zwitserland zijn per hoofd van de bevolking meer wapens in bezit dan in een inwoner in de USA (!). Heb je daar met regelmaat schietpartijen? Nee. Maw: de oorzaak ligt in de cultuur van hun samenleving, niet in de aanwezigheid van wapens...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 dec 2012, 12:32

Dat is nogal een abstracte stelling.

Zwitserland heeft geen beroepsleger, alleen een leger wat uit reservisten bestaat en die hebben hun wapens dus thuis. Daardoor kom je al op een veel hoger aantal wapens per hoofd van bevolking.

Je moet in Zwitserland wel degelijk een vergunning hebben wil je een commercieel wapen kopen en daar hoort ook een bekwaamheidsproef bij. Wil je een wapen in het openbaar dragen dan moet je al aantonen dat je specifieke risico's loopt welke zoiets rechtvaardigen.

Neemt niet weg dat schietsport wel heel erg populair is in Zwitserland.

Verder heb je een aantal andere verschillen. In de VS kan je .308, 5.56x45 NATO patronen etc gewoon uit het rek pakken in de K-Mart, in Zwitserland bijvoorbeeld gaan ze daar wat stricter mee om en word er ook geregistreerd wie er wat koopt.

Verder is Zwitserland ook een stuk kleiner dus komt zoiets ook minder vaak voor volgens statistiek.

Wat ik alleen altijd denk bij dit soort zaken is dat het juist meestal om niet geregistreede wapens gaat. Dan kan je elke vorm van gun control hebben maar dat helpt dan niet. Alleen de impulsieve gebruiker die toch niks te verliezen heeft zal zich er niet zo veel van aantrekken.

Verder denk ik ook dat het een stukje cultuur is maar op een andere manier. Als je opgegroeid bent rond wapens dan is het hebben en gebruiken van wapens ook minder vreemd. In Nederland word afgegeven op wapenbezit omdat het grootste deel van de bevolking niet bekend is met wapens en het maar enge dingen vind, maar woon je in de VS dan is het volkomen normaal om zo'n ding te hebben. Alleen dat het normaal is om zo'n ding te hebben betekend nog niet dat je straffeloos op je medemens mag schieten. 99,9% van de eigenaren weet dat ook maar je zal net die 0,1% tegenkomen. In een land met 300+ miljoen inwoners is die 0,1% alsnog een hele grote groep.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 dec 2012, 12:44

In Nederland moet je als sportschutter wapen en munitie strikt gescheiden in afgesloten kluizen bewaren. Er wordt ook regelmatig door politie gecontroleerd of je je wel aan deze regel houdt. Volautomatische wapens zijn hier verboden. Zouden deze reges ook in de VS gelden dan had je heel wat minder moordpartijen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 dec 2012, 12:57

Volautomatische wapens zijn in de meeste staten van de VS ook verboden.

Er word nogal eens afgegeven op de verkoop van 'assault rifles' maar dat is IMHO niet altijd terecht. Bijvoorbeeld een M16 staat ook bekend als assault rifle, maar je kan zo'n ding in verschillende varianten kopen. De varianten met Auto en Burst selector zijn hier verboden (in de VS ook) maar een variant met alleen de Semi selector kan je hier in Nederland ook gewoon kopen voor gebruik op de schietbaan. Zelfde apparaat alleen een andere trekkergroep.

En een toevoeging, volautomatisch is IMHO overrated. Een professioneel opgeleide schutter (politie, leger etc) zal haast nooit op volautomatisch schieten, dat doen ze alleen in films :lol: Je raakt namelijk bijna niks en bijvoorbeeld een M16 op full auto is in ca. 2-3 seconden door zijn magazijninhoud heen. Gebruik van full auto stand is maar heel beperkt dus of zoiets verbieden veel zin heeft weet ik ook niet, misschen bij dit soort spree killings maar ik betwijfel of het helpt bij andere illegale activiteiten.

Luco

Bericht door Luco » 17 dec 2012, 13:33

Hielke schreef:In Nederland moet je als sportschutter wapen en munitie strikt gescheiden in afgesloten kluizen bewaren. Er wordt ook regelmatig door politie gecontroleerd of je je wel aan deze regel houdt. Volautomatische wapens zijn hier verboden. Zouden deze reges ook in de VS gelden dan had je heel wat minder moordpartijen.

Zal ik je even uit de droom helpen Hielke, je hebt gelijk dat er nu wel gecontroleerd wordt, maar die controle is eigenlijk pas gekomen na het schietincident in het winkelcentrum.

En die afgesloten kluis is ook een lachertje, elke kluis van 49 euro bij de gamma die je zo mee kan nemen wordt goedgekeurd :bag:

Ik heb ruim 10 jaar een wapen en een wapenvergunning gehad, ze zijn welgeteld 1 keer wezen controleren.

Bennie

Bericht door Bennie » 17 dec 2012, 13:39

Aaah, nu snap ik hem. Berti-pedia!? ^ :)

Hielke

Bericht door Hielke » 17 dec 2012, 14:26

Luco schreef: Ik heb ruim 10 jaar een wapen en een wapenvergunning gehad, ze zijn welgeteld 1 keer wezen controleren.
Dat 'schiet' niet op nee.

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2012, 14:36

Ja LOL Luco welke controleur durft nou bij jou langs te komen :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 17 dec 2012, 14:44

RVV schreef:Ja LOL Luco welke controleur durft nou bij jou langs te komen :tooth:
:tooth:
Controle is overigens wel flink aangescherpt na het schietincident, maar de eisen voor een kluis zijn nog steeds een lachertje.
Maat van mij heeft twee manshoge kluizen in zijn schuur, die je met een 20 tons kraan moet tillen, die wilden ze afkeuren omdat ze niet IN huis staan.
Zijn broer heeft zijn wapens wel IN huis, maar in zon soort stalen klerenkastje en dat vinden ze dan goed.

Echt niet te geloven.

Maar vaak zijn natuurlijk de incidenten juist met niet geregistreerde wapens (op een enkele uitzondering na).
Want als vergunninghouder wordt je geacht te weten waar je mee bezig bent en zal je bij een incident zwaarder worden gestraft dan iemand die geen vergunning heeft.

WJ

Bericht door WJ » 21 dec 2012, 17:40

http://www.nu.nl/buitenland/2989151/pro ... lobby.html

verdedigde het hoofd van de NRA, Wayne LaPierre, het Amerikaanse wapensysteem. ''Een 'badguy' met een wapen, moet bestreden worden door een 'good guy' met een wapen", verklaarde LaPierre.

Hij claimde dat de levens van de schoolkinderen in Newtown mogelijk gered hadden kunnen worden als er gewapende beveiliging was bij de school en riep het congres op ervoor te zorgen dat elke Amerikaanse school die beveiliging krijgt. Ook bekritiseerde LaPierre president Barack Obama omdat hij geen toestemming geeft voor verhoogde, bewapende beveiliging op scholen.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 dec 2012, 17:58

Lijkt Israël wel qua gedachtengang. Angst angst angst. Grow up.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2012, 22:28

idd...
geen goed idee, dan mag je overal beveiligers gaan meenemen immers de massa killer zal dan een andere locatie zoeken om een grote groep aan te vallen.
of met grover geschut komen ala bomba e.d.

je zou maar in zo'n wereld moeten leven waar continu beveiligers om je heen hangen, en dan nog...een beveiliger kan ook doordraaien of een andere gek ook die eerst normaal doet om ergens vertrouwt te geraken oid en dan zijn/haar kans afwachten.

Fernando

Bericht door Fernando » 21 dec 2012, 22:40

Een basisschool moet een plek zijn waar kinderen in ieder geval niet geconfronteerd worden met nors kijkende beveiligers bewapend met machinegeweren, wapenstokken en tasers en voor de ingang detectiepoorten etc.....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 dec 2012, 23:41

Echt, hè, wat een kortzichtigheid, lekker preken in eigen parochie dit.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 22 dec 2012, 00:08

Dit is de link naar de persconferentie:
http://www.nramedia.org/t/959706/77160599/19773/0/

Plaats reactie