Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
40k voor een Elise. Heb je dat wel eens van dichtbij bekeken? 

- Arthur
- Auto: Nr.51
- RVV
Snipe schreef: én een kofferbak hebben waar je hele huisraad in past én het circuit op kunnen én nog duizend dingen kunnen doen?
.
Gaat prima samen hoor met een onpraktische auto, Meubelbak Knakerbröd past er gewoon in..

- Bijlagen
-
- zandvoortbmw.jpg (55.11 KiB) 2536 keer bekeken
-
- Ikea Mover.jpg (180.99 KiB) 2536 keer bekeken
- RVV
Overigens HOEFT een gezin met een zooi kids niet de beperkende factor te zijn voor een onpraktrische auto. Ik had me jarenlang zelf al die beperking opgelegd.. een 2 zitter is onmogelijk als 2e auto.. ondertussen gaat het al weer 2 jaar dikke prima!
- Petrolhead Tom
Waarom niet? Wat komt erbij aan BPM 7k? Heb je hem vijf K goedkoper als de list price en kun je hem dagelijks inzetten.Knot schreef:Als track racer voor 30k is het ideaal idd, maar dan neverdenooitnie op geel zetten.
- Snipe
Ja, maar nieuw met tweedehands vergelijken... Dan kun je wel bezig blijven. Als je even geduld hebt kun je zo'n GT86 ook gebruikt oppikken. Voor de prijs van een Aygo kun je een gebruikte Polo kopen, voor de prijs van een Polo heb je een gebruikte Golf GTI, voor de prijs van een Golf GTI heb je een gebruikte Elise, voor de prijs van een Elise heb je een tweedehands Cayman, voor het geld van een Cayman heb je een gebruikte 911 en uiteindelijk is het onzinnig dat we dan niet allemaal in een 750i, 911 of Ferrari rijden.Ruben schreef:Ps: ik heb niks met nieuwe auto's. Dus voor 20k heb ik een prachtige Clio RS met de kop eraf en voor 40k een buitengewoon mooie Elise (met meer dan 134pk als je daar behoefte aan zou hebben).
- Petrolhead Tom
Klopt. Slotje dan maar?Snipe schreef:Ja, maar nieuw met tweedehands vergelijken... Dan kun je wel bezig blijven. Als je even geduld hebt kun je zo'n GT86 ook gebruikt oppikken. Voor de prijs van een Aygo kun je een gebruikte Polo kopen, voor de prijs van een Polo heb je een gebruikte Golf GTI, voor de prijs van een Golf GTI heb je een gebruikte Elise, voor de prijs van een Elise heb je een tweedehands Cayman, voor het geld van een Cayman heb je een gebruikte 911 en uiteindelijk is het onzinnig dat we dan niet allemaal in een 750i, 911 of Ferrari rijden.Ruben schreef:Ps: ik heb niks met nieuwe auto's. Dus voor 20k heb ik een prachtige Clio RS met de kop eraf en voor 40k een buitengewoon mooie Elise (met meer dan 134pk als je daar behoefte aan zou hebben).

-
Vooral dat laatste ja.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Jep. Voor 34-35 heb je een nieuwe Duitser op NL kenteken staan. Dus gewoon naar de Duitse dealer.Petrolhead Tom schreef:Waarom niet? Wat komt erbij aan BPM 7k? Heb je hem vijf K goedkoper als de list price en kun je hem dagelijks inzetten.Knot schreef:Als track racer voor 30k is het ideaal idd, maar dan neverdenooitnie op geel zetten.
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Gisteren is op mn werk de parelmoerwitte BRZ binnen gekomen 
Morgen is even rijden voor de zoveelste keer

Morgen is even rijden voor de zoveelste keer

- Dennis Cavallino
Nou ja... ik was er eergisteren! Zul je altijd zien. 

- Macboy
Snipe een paar briljante opmerkingen in je laatste posts
Over de GT86: ontwikkeld met de eis dat de slicks achterin moeten kunnen dus hoe praktischer willen we het hebben ?
@ Twelve: Ruben heeft een dikke Lotus Elise gereden van 40k dus denk dat hij het wel weet

Over de GT86: ontwikkeld met de eis dat de slicks achterin moeten kunnen dus hoe praktischer willen we het hebben ?
@ Twelve: Ruben heeft een dikke Lotus Elise gereden van 40k dus denk dat hij het wel weet

-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Komt ie ook nie ff een bakkie doen heDennis Cavallino schreef:Nou ja... ik was er eergisteren! Zul je altijd zien.
- Dennis Cavallino

-
Tussen al die saaie burgerlijke 14 en 20% leasers en aygo s is het toch heerlijk dat er GT86 of BRZ is.
Ik kan weinig negatiefs vinden. Alleen de prijs in nederland is wat aan de hoge kant.
Ook is de GT86 bij de Race of Champions kon ook niet anders.

Ik kan weinig negatiefs vinden. Alleen de prijs in nederland is wat aan de hoge kant.
Ook is de GT86 bij de Race of Champions kon ook niet anders.
-
Ja precies, lineair of een klein beetje progressief richting rooie lijn.Richardt. schreef:Maar wil je echt snel dan moet je dus alle toeren die er zijn eruit sleuren. Bij "normaal" sportief gebruik is een motorblok waarbij je niet altijd de laatste toeren eruit moet trekken wat fijner vind ik.
Wat ik me nog wel afvraag is waarom ze in de 3SGE Beams blacktop (Lexus/Altezza RS200) wel 210pk hebben. Zou het emissie/geluidsnormen geneuzel zijn?
- Dennis Cavallino
Huh, dat is toch een heel ander blok in een veel zwaardere auto? Appel en peren.
@André: ik ben benieuwd naar het volledige verhaal. De discussie hier ging naast de prijs vooral ook over het gebrek aan koppel en pk's, maar ik ben benieuwd hoe dat er na zo'n test voor jou uitspringt. Nog steeds heb ik het vermoeden dat veel mensen niet hebben gezien hoe compact/klein de GT 86 is in vergelijking met auto's waarmee hem wil vergelijken.
Het zou ook mooi zijn als je een prijstechnische qua uitstraling gelijkwaardige auto zou testen zoals de Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo. Die weliswaar een slag groter is, maar die ik in het vorige model (toen met V6) erg begeerlijk vond. Ik ben benieuwd hoe de GT 86 dan eindigt. Uiteraard ga ik dat zelf ook proberen, maar ik heb er nu geen haast meer mee, dat had ik vorig jaar wel toen ik hem op mijn shortlist had staan tot de prijs bekend werd (en de shortlist niet veel later toch in de prullenbak kon).
@André: ik ben benieuwd naar het volledige verhaal. De discussie hier ging naast de prijs vooral ook over het gebrek aan koppel en pk's, maar ik ben benieuwd hoe dat er na zo'n test voor jou uitspringt. Nog steeds heb ik het vermoeden dat veel mensen niet hebben gezien hoe compact/klein de GT 86 is in vergelijking met auto's waarmee hem wil vergelijken.
Het zou ook mooi zijn als je een prijstechnische qua uitstraling gelijkwaardige auto zou testen zoals de Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo. Die weliswaar een slag groter is, maar die ik in het vorige model (toen met V6) erg begeerlijk vond. Ik ben benieuwd hoe de GT 86 dan eindigt. Uiteraard ga ik dat zelf ook proberen, maar ik heb er nu geen haast meer mee, dat had ik vorig jaar wel toen ik hem op mijn shortlist had staan tot de prijs bekend werd (en de shortlist niet veel later toch in de prullenbak kon).
-
Los van de auto, het is een Toyota blok (ism Yamaha) met dezelfde inhoud. En als ik wikipedia mag geloven heeft het dezelfde boring en slag. Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat een 4 in lijn misschien beter gebruik kan maken van in- en uitlaatharmonie geneuzel..?Dennis Cavallino schreef:Huh, dat is toch een heel ander blok in een veel zwaardere auto? Appel en peren.
- mrbbs
Vorige week heb ik met een vooraanstaand Belgisch online magazine een test gedaan van de BRZ/GT86/Genesis 2.0T... ik kan er nog niet veel over vertellen omdat het artikel nog moet worden gereleased maar laten we zeggen dat er bij Hyundai nog veel werk is...
Verslag zal hoogstwaarschijnlijk ook op DF te lezen vallen.
Verslag zal hoogstwaarschijnlijk ook op DF te lezen vallen.
Dennis Cavallino schreef:Huh, dat is toch een heel ander blok in een veel zwaardere auto? Appel en peren.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Misschien 200 toeren meer? Ander nokkenprofiel? Hogere compressie? Grotere kleppen? Anders vormgegeven cilinderkop? Minder strenge emissie eisen? Minder compromis m.b.t. verbruik?TLRS schreef:Los van de auto, het is een Toyota blok (ism Yamaha) met dezelfde inhoud. En als ik wikipedia mag geloven heeft het dezelfde boring en slag. Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat een 4 in lijn misschien beter gebruik kan maken van in- en uitlaatharmonie geneuzel..?Dennis Cavallino schreef:Huh, dat is toch een heel ander blok in een veel zwaardere auto? Appel en peren.
Appels, peren en gerommel in de marge...

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Die 3SGE uit de RS200 zit al aardig aan z'n max met 200pk. De 'normalere' versie heeft ook maar 175pk.
-
Volgens mij 200pk voor de redtop en 210 voor de blacktop? Verder dan dat mis ik je punt even?

Het ging me om de keuze die ze kennelijk gemaakt hebben. De invulling geloof ik wel..Youp schreef:Misschien 200 toeren meer? Ander nokkenprofiel? Hogere compressie? Grotere kleppen? Anders vormgegeven cilinderkop? Minder strenge emissie eisen? Minder compromis m.b.t. verbruik?
Appels, peren en gerommel in de marge...

- VLA
Nice, vind hem mooier aan de buitenkant dan de originele GT86, op de grote achterspoiler na dan. Die zou ik er gelijk afhalen. En 330pk met behulp van compressor en turbo
:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oqyTJNxS ... jg&index=4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oqyTJNxS ... jg&index=4[/youtube]