Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden
- Fernando
Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden
Bij een schietpartij op een basisschool in de Amerikaanse staat Connecticut zijn vandaag tientallen doden gevallen, onder wie veel kinderen. Tv-zender CBS meldt dat het om 27 doden zou gaan. Onder de doden zouden ook zeker 10 kinderen zijn.
Laatst gewijzigd door Fernando op 14 dec 2012, 19:20, 3 keer totaal gewijzigd.
- Pescatore
- Gijzer
- WhiteRallye
Gijs te Kaat schreef:Dan heeft hij met iets meer waarschijnlijkheid niet de mogelijkheid om aan vol automatische wapens te komen...volvoc30 schreef:Vreselijk lees het ook net. Dit keer wel erg veel slachtoffers. Ik bedenkt me dan steeds van, wat als er zo'n gek bij mij op school zit. freaky
Met een beetje moeite kun je in NL overal aankomen, zelfs aan automatische vuurwapens.
Verder echt in en intriest dit, te ziek voor woorden...
- Gijzer
Dat weet ik en daarom zeg ik ook: "Met iets meer waarschijnlijkheid".WhiteRallye schreef:Gijs te Kaat schreef:Dan heeft hij met iets meer waarschijnlijkheid niet de mogelijkheid om aan vol automatische wapens te komen...volvoc30 schreef:Vreselijk lees het ook net. Dit keer wel erg veel slachtoffers. Ik bedenkt me dan steeds van, wat als er zo'n gek bij mij op school zit. freaky
Met een beetje moeite kun je in NL overal aankomen, zelfs aan automatische vuurwapens.
Verder echt in en intriest dit, te ziek voor woorden...

-
écht heel triest dit. Maar vergeet niet dat wij soortgelijke drama's hebben gehad in Veghel en in mindere mate met Murad D.
Desalniettemin moet ik altijd bij dit soort vreselijke gebeurtenissen denken'' alleen maar in Amerika'' daar het land al meerdere van deze ellendige gebeurtenissen de revu heeft zien passeren.
Het is daar een grondwettelijk recht om een wapen te bezitten.
Desalniettemin moet ik altijd bij dit soort vreselijke gebeurtenissen denken'' alleen maar in Amerika'' daar het land al meerdere van deze ellendige gebeurtenissen de revu heeft zien passeren.
Het is daar een grondwettelijk recht om een wapen te bezitten.

- Pescatore
Hier gaan weer miljoenenclaims uit voortkomen (en terecht):
Het zekere voor het onzekere nemen lijkt me op zulke momenten gewoon het beste.
Wat voor lamzak ben je als bestuur zijnde dat er niet eens alarm geslagen?Inmiddels begint kritiek los te komen op de politie en het bestuur van de universiteit. Er zat een gat van ruim twee uur tussen de eerste melding van een schietincident, om 07.15 uur, waarbij in een studentenflat twee doden vielen, en het bloedbad in leslokalen van de wiskundefaculteit.
De universiteit sloeg geen algemeen alarm tot om 09.45 uur de tweede aanval begon, zelfs niet toen duidelijk was dat de schutter nog niet was gearresteerd.

- Bert ///M3
Jullie moeten "power of the media" ook niet vergeten. Daar word het breed uitgemeten in het nieuws, maar als ene Murat D hier zijn leraar overhoop schiet dan horen ze er daar niks van. Waarschijnlijk net zo min als wij iets horen wanneer er in China of Zuid Afrika iemand zijn halve klas uitmoord.
Ondanks die gekke Bush is de VS wel een land waar ik best zou kunnen wonen, in het dagelijks leven merk je daar allemaal maar weinig van.
Ondanks die gekke Bush is de VS wel een land waar ik best zou kunnen wonen, in het dagelijks leven merk je daar allemaal maar weinig van.
- Roman
Heb sinds 2/3 weken een Amerikaan hier via wat vrienden ontmoet. Goeie kerel, echt lache.
Ging gisteren met ons mee de pistes op. Toen wist hij nog niet wat er gebeurt was in Virginia Tech. Hij kreeg een telefoontje waarin het hem verteld werd. Het leek hem nog al aan te grijpen, toen ik erom vroeg bleek dat hij hier een paar maanded is om Spaans te leren maar eigenlijk op Virigina Tech zit. Zijn woon/slaap ruimte was in het blok pal naast waar de eerste moorden gepleegt waren.
Is de 2e keer dit jaar al dat pistoolschoten gelost zijn op die universiteit. Eerste dag van het leerjaar heb een of andere gek (geen student) een agent doodgeschoten op campus en hebben ze hem de hele campus achterna gezeten om hem uiteindelijk in de bossen naast de uni te pakken te krijgen.
Flinke kutzooi soms daarzo aan de andere kant van de Atlantic.
Ging gisteren met ons mee de pistes op. Toen wist hij nog niet wat er gebeurt was in Virginia Tech. Hij kreeg een telefoontje waarin het hem verteld werd. Het leek hem nog al aan te grijpen, toen ik erom vroeg bleek dat hij hier een paar maanded is om Spaans te leren maar eigenlijk op Virigina Tech zit. Zijn woon/slaap ruimte was in het blok pal naast waar de eerste moorden gepleegt waren.
Is de 2e keer dit jaar al dat pistoolschoten gelost zijn op die universiteit. Eerste dag van het leerjaar heb een of andere gek (geen student) een agent doodgeschoten op campus en hebben ze hem de hele campus achterna gezeten om hem uiteindelijk in de bossen naast de uni te pakken te krijgen.
Flinke kutzooi soms daarzo aan de andere kant van de Atlantic.

-
- JP
Re: Breaking News: Minstens 30 doden op Amerikaanse Universi
Niet alweer......
Meerdere doden bij schietpartij op basisschool in VS'
AMSTERDAM - Bij een schietpartij op een basisschool in de Amerikaanse stad Newtown zijn meerdere doden en gewonden gevallen.
Dat meldt CBS News. De schutter is neergeschoten door de politie volgens de lokale media. Er wordt gesproken over meer dan zevenentwintig doden. Onder de doden zouden ook kinderen zijn.
De lokale politie is aanwezig bij het schoolgebouw en wordt bijgestaan door tientallen politieagenten van de staat Connecticut.
Het schoolgebouw van de Sandy Hook Elementary School is ontruimd. De scholieren hebben onder begeleiding van de politie de school verlaten.
- Petrolhead Tom
- Fernando
Re: Breaking News: Minstens 30 doden op Amerikaanse Universi
Maar nu dus een basisschool, waar gaat het heen..... 

- Robin Hartog
Re: Bloedbad op basisschool VS: mogelijk 27 doden
Te bizar voor woorden.. 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Top hoor, die wapenlobby en -wetgeving in de V.S. Weer een week ferme taal van de regerig, de dader zal het bezuren (mocht die nog leven), wat krokodillentranen erbij en ze gaan gewoon weer op de oude voet verder.
- InjectTheVenom
Ik kreeg het bericht vandaag door van een bijzonder goede kennis die er een luttele 3 mijl vandaan woont... triest gebeuren weer en olie op het vuur van de anti-wapen lobby.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Godverdomme zeg... ziek ziek ziek.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Een hele kleuterklas uitgemoord lees ik
onvoorstelbaar. Heb zelf een kleuter die ik elke werkdag naar school breng. Word er koud van...

-
OnlineHansD
Dat begrijp je verkeerd Bram. Het was een gun free zone en daarom was dit mogelijk. Des te meer reden om overal en altijd een wapen te mogen dragen.Bram schreef:Top hoor, die wapenlobby en -wetgeving in de V.S. Weer een week ferme taal van de regerig, de dader zal het bezuren (mocht die nog leven), wat krokodillentranen erbij en ze gaan gewoon weer op de oude voet verder.
Ontopic: heel erg dit maar het komt regelmatig voor en ik verwacht dat het nog wel vaker voor zal gaan komen. Je gaat er bijna aan wennen. Zoals Bram zegt, er wordt een weekje collectief hysterisch over gedaan (net zoals hier met die grensrechter en nu het pesten) en verder gebeurt er niets.
-
Hadden ze maar niets moeten zeggen over financial lease!