Er zijn er 120 verkocht. De echte kenners zitten waarschijnlijk niet op DF.Ruben schreef:Ach ja, we vallen in herhaling! Misschien willen zich wat nieuwe GT86 rijders melden om hun kant van het verhaal te vertellen

Knot, waarom niet op geel? Hier stap je zo in en uit. Voor de Elise moet je bijna een slangenmens zijn. Kofferruimte is er ook. Mooie compacte auto, past bij het shoppen overal tussen. Nee, de achterbankruimte van een Golf of Clio heeft ie niet. Maar daarvoor krijg je een relatief lichte auto met een heel laag zwaartepunt terug. Dat lage zwaartepunt icm het gewicht, dat is de gouden formule voor de GT86. Net zoals dat de gouden formule voor een MX-5 is. Voor trackdays is een GT86 out of the box de optimale auto.
Tussen 1 serie en 1 serie zit er qua trackdays lichtjaren verschil. Andre's 130i racer trok je als een handschoen aan. Zo speels, zoveel grip, zoveel controle, geniaal. In de 1M heb ik er alleen naast gezeten, maar daarbij wel op voldoende tempo om een beeld van die auto als trackcar te krijgen. Lijnen rijdend om snelle rondetijden te zetten doet die auto het niet lekker. De massa werkt als een groot slecht doorlatend filter op het rijplezier. Maar what the fuck, zelfs een GT3 RS kan qua agiliteit out of the box al niet aan een E36 Ooperon auto tippen. De 1M doet het als GT op de openbare weg dan weer geweldig. En als driftmachine ongetwijfeld ook.
De GT86 lijkt qua specs veel op een E36 cupauto. Zelfde gewicht, zelfde pk's. Alleen een nog gunstiger zwaartepunt. Zou me daarom niet verbazen dat de GT86 minstens zo leuk op een circuit is.