130i Cup 2007 (incl 'onze' André)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Kan me dat goed voorstellen.
Eerste race van de E30 325 cup. 45 deelnemers, aantal schades: 0,0
Waarom?
Zijn eigen auto's (knakenbakken is in de meeste gevallen niet eens het geval!)
Er staat niets op het spel. Een beker en een kus van Ria Waterreus.
Nadelen: 0,0 publiek, weinig kans op sponsoring en geen spectakel, maar wel clean racen. Enige wat leuk is, is meedoen.
Tja, ik zou niet weten wat ik liever doe als ik het geld had cq. bij elkaar kon sprokkelen. Denk toch de 130i cup.
Eerste race van de E30 325 cup. 45 deelnemers, aantal schades: 0,0
Waarom?
Zijn eigen auto's (knakenbakken is in de meeste gevallen niet eens het geval!)
Er staat niets op het spel. Een beker en een kus van Ria Waterreus.
Nadelen: 0,0 publiek, weinig kans op sponsoring en geen spectakel, maar wel clean racen. Enige wat leuk is, is meedoen.
Tja, ik zou niet weten wat ik liever doe als ik het geld had cq. bij elkaar kon sprokkelen. Denk toch de 130i cup.
-
- Berichten: 9480
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Dankzij die actie van v.d. Ende zijn er een hoop rijders pissed off, je hebt nu dus weer kans dat bij de volgende race 1 van die rijders wraak wil. Grote kans dat het zo over en weer zal blijven golven, tot er echt eens slachtoffers vallen.
Zoiets kan alleen worden gestopt als de organisatie ingrijpt. Schop zo'n v.d. Ende voor 4 races aan de kant. Maar daar hebben ze de ballen toch niet voor.
Succes André, zwaar balen.
Zoiets kan alleen worden gestopt als de organisatie ingrijpt. Schop zo'n v.d. Ende voor 4 races aan de kant. Maar daar hebben ze de ballen toch niet voor.
Succes André, zwaar balen.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Zo, wat een klapper, en wat een domme actie om achteruit weer midden het veld in te rijden. Shit, Andre. Ik hoop voor je dat het van nu af aan netjes gaat in de 130i cup. Kan me goed voorstellen dat je er zo geen zin meer in hebt. Die materiele schade is K, maar dat overleef je tenminste. Als ik hoor hoe het er aan toegaat op de baan vraag ik me af of de cup zonder veranderingen het einde van het seizoen haalt zonder invaliden of doden. Geen enkele sport is dat waard imho.
Maar eens zien wat er verandert. I.i.g. met het herstel, en nog veel plezier met racen!
Maar eens zien wat er verandert. I.i.g. met het herstel, en nog veel plezier met racen!
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Van www.bmw130icup.nl
"André de Vries gaat de geschiedenisboeken in als de eerste racewinnaar in de BMW Drivers Trophy, het klassement voor rijders met beperkte middelen en/of weinig race-ervaring. Hij bleef de pas 16-jarige Mickey Bertram en Bernhard van Oranje Nassau voor."
Nou, daar schiet je nogal veel mee op. Zijn verrekt dure punten zo
"André de Vries gaat de geschiedenisboeken in als de eerste racewinnaar in de BMW Drivers Trophy, het klassement voor rijders met beperkte middelen en/of weinig race-ervaring. Hij bleef de pas 16-jarige Mickey Bertram en Bernhard van Oranje Nassau voor."
Nou, daar schiet je nogal veel mee op. Zijn verrekt dure punten zo

-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 06 mar 2006, 12:25
- Locatie: Bussum
Denk niet dat Vd Ende 'm bewust in z'n achteruit heeft gezet... De achteruit zit bij een BMW naast de 1, en ik kan me voorstellen dat als je door het gras hobbelt en je wilt 'm vast in de 1 zetten om weer snel weg te kunnen je 'm per ongeluk in de achteruit harkt.
Neemt natuurlijk niet weg dat hij NOOIT achteruit de baan had mogen oprollen, dat was simpelweg niet nodig geweest. Gewoon remmen tot je stilstaat en dan kijken wanneer er ruimte is om weg te komen.
Sterkte Andre, hoop dat je de klasse nog een kans wilt geven want ik denk echt dat je een mooie toevoeging bent in het veld!
Neemt natuurlijk niet weg dat hij NOOIT achteruit de baan had mogen oprollen, dat was simpelweg niet nodig geweest. Gewoon remmen tot je stilstaat en dan kijken wanneer er ruimte is om weg te komen.
Sterkte Andre, hoop dat je de klasse nog een kans wilt geven want ik denk echt dat je een mooie toevoeging bent in het veld!
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Dennis Cavallino schreef:Kan me dat goed voorstellen.
Eerste race van de E30 325 cup. 45 deelnemers, aantal schades: 0,0
Waarom?
Zijn eigen auto's (knakenbakken is in de meeste gevallen niet eens het geval!)
Er staat niets op het spel. Een beker en een kus van Ria Waterreus.
Nadelen: 0,0 publiek, weinig kans op sponsoring en geen spectakel, maar wel clean racen. Enige wat leuk is, is meedoen.
Tja, ik zou niet weten wat ik liever doe als ik het geld had cq. bij elkaar kon sprokkelen. Denk toch de 130i cup.
jawel hoor!
1 voorscherm en voorbumper. Ik kan niet zo goed tegen dat afblokken als iemand sneller is!!!
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Denk niet dat er veel gaat veranderen in deze klasse.
Het is 100% een feestje van de grote dealers in Nederland, die ongeacht de kosten winnaar willen worden.
De privateers zijn slechts opvulling.
Het ongeluk van het prinsje was gisteren op het NOS journaal te zien.
Daarin gaf het circuit aan dat dit soort ongelukken erbij horen en dat het nog veel vaker gaat gebeuren. Waarmee ze dus eigenlijk aangeven dat ze dit soort crashes graag zien als publieksentertainer, anders geef je zoiets niet bloot in de pers.
Moet overigens wel toegeven dat het racen er erg gaaf uitziet, niemand spaart het materiaal, dus er zijn ook heel fraaie risico's/acties te zien.
Het is 100% een feestje van de grote dealers in Nederland, die ongeacht de kosten winnaar willen worden.
De privateers zijn slechts opvulling.
Het ongeluk van het prinsje was gisteren op het NOS journaal te zien.
Daarin gaf het circuit aan dat dit soort ongelukken erbij horen en dat het nog veel vaker gaat gebeuren. Waarmee ze dus eigenlijk aangeven dat ze dit soort crashes graag zien als publieksentertainer, anders geef je zoiets niet bloot in de pers.
Moet overigens wel toegeven dat het racen er erg gaaf uitziet, niemand spaart het materiaal, dus er zijn ook heel fraaie risico's/acties te zien.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Heb vanmiddag Andre nog even gesproken, hij is redelijk aangedaan van de situatie en neemt Ricardo van der Ende het behoorlijk kwalijk dat die zo onverantwoord de baan achteruit weer is opgereden. Met aankomende auto's, waaronder Andre, die op dat moment rond de 140 km/h er voor hadden.
Op de openbare weg staat zoiets praktisch gelijk aan poging tot doodslag bij wijze van spreke.
Andre heeft ook fysiek aardig wat klachten. Op deze manier, het spelen met andermans leven is er geen sprake meer van racen maar van autoboksen.
Hoop dat van der Ende even heel goed tot bezinning komt in het ziekenhuis ! Mijn respect is ie in ieder geval kwijt.
Op de openbare weg staat zoiets praktisch gelijk aan poging tot doodslag bij wijze van spreke.
Andre heeft ook fysiek aardig wat klachten. Op deze manier, het spelen met andermans leven is er geen sprake meer van racen maar van autoboksen.
Hoop dat van der Ende even heel goed tot bezinning komt in het ziekenhuis ! Mijn respect is ie in ieder geval kwijt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik heb nu pas goed in herhaling kunnen zien vanuit een andere hoek hoe hard André op vd Ende klapte, doordat ie nog een tikkie kreeg. En hoe je idd de achteruitrijlichten van Ricardo ziet. Modderfok heej, echt niet leuk meer.
Ik moet zeggen dat ik het nu beter heb kunnen zien dan eerst. Ik snap werkelijkwaar NIETS van die actie van vd Ende. Had die auto daar lekker laten staan ipv in zijn achteruit pleuren met die kromme banaan. Echt een megadomme actie. (nogmaals: voorafgaand aan deze race was hij mijn favoriet).
Maar ja, achteraf gelul vanaf de zijlijn...
Ik blijf erbij dat zo'n kromme auto al direct van de baan gehaald had moeten worden. Jan Joris Verheul deed dat misschien nog als beste, of was daar wat anders mee aan de hand?
Ik moet zeggen dat ik het nu beter heb kunnen zien dan eerst. Ik snap werkelijkwaar NIETS van die actie van vd Ende. Had die auto daar lekker laten staan ipv in zijn achteruit pleuren met die kromme banaan. Echt een megadomme actie. (nogmaals: voorafgaand aan deze race was hij mijn favoriet).
Maar ja, achteraf gelul vanaf de zijlijn...
Ik blijf erbij dat zo'n kromme auto al direct van de baan gehaald had moeten worden. Jan Joris Verheul deed dat misschien nog als beste, of was daar wat anders mee aan de hand?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:480:313]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... arzan2.jpg[/img]
[img:480:313]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... arzan3.jpg[/img]
[img:480:315]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... arzan4.jpg[/img]
[img:480:313]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... arzan3.jpg[/img]
[img:480:315]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... arzan4.jpg[/img]
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
[img:480:350]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... evries.jpg[/img]
André de Vries presteerde goed met de negende startpositie. De coureur uit Oranjewoud was maar een fractie langzamer dan Donald Molenaar en sneller dan Bertus Sanders, Duncan Huisman en Jan Lammers. Dat is een resultaat dat gezien mag worden. De Vries was tevens de snelste deelnemer aan de BMW Drivers Trophy, het klassement voor minder ervaren deelnemers en rijders met beperkte (financiële) middelen. De beide jonkies Mickey Bertram en Nick Bleekemolen volgden. Overige deelnemers aan de BMW Drivers Trophy zijn de beide prinsen, Rintje Ritsma, Henry van Os en Hans Rutte.
André de Vries presteerde goed met de negende startpositie. De coureur uit Oranjewoud was maar een fractie langzamer dan Donald Molenaar en sneller dan Bertus Sanders, Duncan Huisman en Jan Lammers. Dat is een resultaat dat gezien mag worden. De Vries was tevens de snelste deelnemer aan de BMW Drivers Trophy, het klassement voor minder ervaren deelnemers en rijders met beperkte (financiële) middelen. De beide jonkies Mickey Bertram en Nick Bleekemolen volgden. Overige deelnemers aan de BMW Drivers Trophy zijn de beide prinsen, Rintje Ritsma, Henry van Os en Hans Rutte.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast