Show your garage!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Show your garage!

Bericht door Petrolhead Tom » 22 okt 2012, 08:51

Mooi hoor!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2012, 09:04

Nice. Niet veel kleiner dan de mijne (6.00x2.85) en ook een zolder, dus aardig vergelijkbaar al kan ik gelukkig wel staan op 't zoldertje (dat ooit kamer wordt als we de muur doorbreken naar 't huis). Bij mij past m'n Jeep erin. Daar ben ik nu mee bezig en in principe heb ik genoeg werkruimte over. Ik heb mijn werkbank ook achterin tegen de muur. Dat is gewoon de meest handige indeling en ik vind 't dus slim dat jij hem ook over de hele breedte hebt geplaatst.

De fietsen en tuingereedschap staan bij mij ook in een aparte schuur, dat is wel ideaal. Je hebt iedere cm nodig in dit soort garages. :drieling:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 22 okt 2012, 09:11

Heren, ik wilde het eigenlijk niet plaatsen, ik vind het niet sympathiek om mensen hier de ogen uit te steken met mijn sleutelhal! Maar jullie vragen er zelf om....aanschouw THE MANCAVE!!!

Afbeelding

yeah!!! :banging:

Edit: ik zie dat hij op de foto minder groot lijkt, maar je ziet heel moeilijk dat voor mijn auto de flipperkast, voetbaltafel, poolbiljart en natuurlijk de tap staat! Verder staat aan de linkerkant de brug. Ik zal eens wat beter foto's proberen te maken als ik tijd heb...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2012, 09:36

Dat is inderdaad niet te zien, alsof je ons voor de gek houdt. :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 okt 2012, 10:21

Volgens mij moet je de aansluiting voor de elektriciteit ook nog repareren :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2012, 11:13

lol @Roy :headbang:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 22 okt 2012, 13:20

gelukkig is dat alleen om de auto neer te zetten en wissel ik daar op zijn hoogst de wielen als ik van semi's naar wegbanden wil of andersom en de rest doe ik in een normale loods op de zaak, maar daar wil ik hem niet stallen. Dit is bewaakt terrein en dat voelt prima als ik er niet ben.

mooiste is dat ik ook gewoon een garage aan huis heb....maar daar moet de fiets van het vrouwtje staan en terrasstellen enzo...zie het als een akkoordje, "jij mag met je autootjes spelen, maar ik wil wel mijn fiets kunnen gebruiken en ik wil niet (weer) allemaal die olie over de vloer"

af en toe is het onhandig om niet te kunnen klussen aan huis of anders in de stalling, maar ja, je kunt niet alles hebben.

Peric

Bericht door Peric » 22 okt 2012, 14:46

Als dat het compromis is zou ik er geen probleem mee hebben.. :)

Ik kan gelukkig altijd wel bij m'n oom terecht. Een 1-kollommer, een 4-kollomer en evt. ook nog een 2-kolommer die ik kan gebruiken.. :)

Thuis staat de auto naast het huis. En de Compact áchter het huis, jammer genoeg niet beschut.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 10 dec 2012, 22:35

Rene Kloeze schreef:Afbeelding

Wil volgend jaar nog wel een klein fietsenschuurtje achter de garage bouwen, zodat de fietsen uit de garage kunnen en ook het tuingereedschap.

Kleine update wat betreft de garage (blijft ook een kleine hobby van me..letterlijk :D )
Het fietsen-/tuingereedschapschuurtje idee is van de baan. ik heb een iets andere oplossing bedacht die mij geld bespaard door geen fietsenschuurtje te hoeven te bouwen. Een ander voordeel is dat ik daardoor geen tuinoppervlakte hoef in te leveren!

De indeling van de garage gaat op z`n kop, omdat het niet meer nodig is dat de Lupo onder dak moet. De Golf blijft gewoon lekker buiten staan en daar komt eventueel een autohoes voor.

Ik heb van m`n werk 2 archiefkasten en een kast voor aan de muur gekregen die vrij zijn gekomen door een grote verbouwing. Deze kan ik binnenkort ophalen.

Het idee is om achteraan bij de zijdeur een ruimte te maken voor de fietsen, daar komt ook een fietsenrekje voor 5 fietsen. Die ruimte wil ik van de "werkplaats" scheiden door middel van een houten wand. Aan die wand komt dan de hangkast van m`n werk..en de rest van het plaatje wijst voor zich:

Afbeelding

Volgens mijn metingen zou de Golf -moest het écht nodig zijn- eventueel nog steeds onder dak kunnen met ingeklapte spiegeltjes en 5cm speling aan beide kanten :D

Wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 11 dec 2012, 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 10 dec 2012, 23:43

Weinig uitstapruimte dan ;)

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 11 dec 2012, 00:05

Dat klopt, maar dat is er nu ook. Als hij om wat voor reden écht binnen zou moeten staan, dan is het een kwestie van recht er voor zetten, uitstappen en dan erin duwen.

Maar sleutelwerk onder de motorkap zou op zich prima kunnen met het neusje in de garage :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 dec 2012, 09:18

René Kloeze schreef:
Maar sleutelwerk onder de motorkap zou op zich prima kunnen met het neusje in de garage :)
En dat is toch wel erg prettig. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2012, 10:05

ik weet het niet...
ik zou eerder een stuk uit de zijkant halen en wat uitbouwen naar dat pad toe, links op de foto...
dus zeg vanaf de hoek zeg 80cm daar een stuk uit de muur zagen tot zeg 80cm vanaf het eind.
garage daar breder maken en in dat gat de werkbank en wat extra ruimte :D

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 11 dec 2012, 16:55

GTRene schreef:ik weet het niet...
ik zou eerder een stuk uit de zijkant halen en wat uitbouwen naar dat pad toe, links op de foto...
dus zeg vanaf de hoek zeg 80cm daar een stuk uit de muur zagen tot zeg 80cm vanaf het eind.
garage daar breder maken en in dat gat de werkbank en wat extra ruimte :D
Uitbouwen van de garage is geen optie :)

Fabian

Bericht door Fabian » 29 jul 2013, 22:20

Vandaag maar eens de garage verder afgemaakt.

Werkbankje gekocht, oom van mn vriendin had inklapbare bandenrekken gelast en die dus maar opgehangen, haspels voor stroom en lucht opgehangen, nieuw plekje voor mn gereedschapskar. Begint erop te lijken :)

Afbeelding

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 29 jul 2013, 22:59

Nice Fabian :thumbup: . Ik zou de muren nog een likje witte verf geven. Kost niet veel en maakt het weer een stukje lichter :)

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 29 jul 2013, 23:43

Mooi plekje ja!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 29 jul 2013, 23:48

Handig, zo'n rek. Hoe dik moet de muur daarvoor zijn? :-)

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2013, 00:12

nice, opgeruimd staat netjes..
ik moet ook weer eens opruimen :mrgreen:
ik hang ook steeds meer op, scheelt vaak veel ruimte.

en wat lijkt dat toch mooi he zo'n zilver Z3 Coupe in je garage, don't ask me how I know :angel:

Sander Prinsen
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Bericht door Sander Prinsen » 30 jul 2013, 08:17

Ziet er netjes opgeruimd uit, dat bandenrek is ook erg handig zo!

Mijn garage, niet heel diep en niet heel hoog maar wel lekker wat breedte. Deuren van de auto kunnen aan beide kanten volledig open... Links achterin een werkbank, verder wat rekjes, een vrieskist en de nodige rommel. De hardtop is inmiddels weg overigens.

Afbeelding

Paskal

Bericht door Paskal » 30 jul 2013, 08:46

Ik vind het altijd verbazingwekkend om te zien hoe je met simpele middelen (laagje verf, tegelvloertje) een garage enorm op kunt knappen. Hieronder een before en after van de garage in één van mijn vorige huizen. Met een kleine 3 bij 6 meter niet al te groot, maar wel met verwarming en warm water.

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Hieronder wat foto's van de garage in het huis daarna. Ook daar heb ik de muur wit gemaakt. Fijne garage van ca 4 bij 9 meter met achterin een toilet en aan de zijkant heel veel opbergruimte in de vaste kasten. Krachtstroom, maar helaas geen warm water en verwarming en een ruimte opslokkende zwembadpomp.

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2013, 08:56

in een garage hoor je eigenlijk kasten met schuifdeuren te hebben, handiger als het krapjes wordt omdat bv er wat voor staat ala auto oid.
maar scheelt idd veel als je de boel wit saust, lekker licht en lijkt rustiger.

Paskal

Bericht door Paskal » 30 jul 2013, 09:13

Volledig eens mbt die kasten, maar die kasten met deuren zaten er al in toen ik het huis kocht en ik vond het ook wat overdreven om de degelijk gemaakte kasten weer helemaal te gaan verbouwen :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 sep 2013, 17:23

Jaloers op jullie garages :)

Mijn garage is omgebouwd tot woonruimte. Als ik knutselen wil moet ik naar de bunker in mn achtertuin haha

ErikS

Bericht door ErikS » 09 sep 2013, 08:50

Gaaf Paskal!

Loopt altijd wel aardig op, zeker dat vloertje op de eerste foto's!
(Of is dat niet zo'n kunstof vloer?)

Plaats reactie