Volgens mij zijn de standaard velgen van een Clio RS III 17 inch, steek 5x108 en ET-waarde 68.
Neem je nou velgen met een ET-waarde 42, komt dan de boel te ver naar buiten en kan 't gaan aanlopen, of is 't slecht voor de wegligging en/of wiellagers?
Andere ET-waarde onder een Clio RS III
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Bert ///M3
Re: Andere ET-waarde onder een Clio RS III
Je wielen komen 26mm verder naar buiten mits de velgbreedte gelijk is.
Je krijgt meer spoorbreedte maar het kan inderdaad nadelige gevolgen hebben voor wiellagers en je wegligging, zoals schuin trekken onder remmen als je een spanningsverschil L/R hebt, sturen word wat zwaarder etc.
Je krijgt meer spoorbreedte maar het kan inderdaad nadelige gevolgen hebben voor wiellagers en je wegligging, zoals schuin trekken onder remmen als je een spanningsverschil L/R hebt, sturen word wat zwaarder etc.
-
OnlineOpa
Bedankt Bert!
De standaard velgen zijn 7,5J en de de velgen met een ET-waarde 42 zijn 7J breed....scheelt een heel klein beetje.
Denk dat ik ze gewoon even moet proberen.
Het zijn velgen met winterbanden.

De standaard velgen zijn 7,5J en de de velgen met een ET-waarde 42 zijn 7J breed....scheelt een heel klein beetje.
Denk dat ik ze gewoon even moet proberen.
Het zijn velgen met winterbanden.
-
OnlineOpa
Klopt 't dat 7,5J velgen 12,5mm. breder zijn dan 7J velgen?
Betekent dat dan dat 7J ET42 velgen ongeveer 2cm. meer naar buiten komen dan 7,5J ET68 velgen?
Betekent dat dan dat 7J ET42 velgen ongeveer 2cm. meer naar buiten komen dan 7,5J ET68 velgen?
- ///Martin
Klopt helemaal.Opa schreef:Klopt 't dat 7,5J velgen 12,5mm. breder zijn dan 7J velgen?