http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 97758.html220 PS treiben den VW Polo R WRC auf 243 km/h
Dafür lassen die Eckdaten des VW Polo R WRC einem schon das Wasser im Mund zusammenlaufen. Der 1,3 Tonnen schwere VW Polo R WRC wird von einem Zweiliter-Vierzylinder-Turbobenziner befeuert. Der 2.0 TSI leistet im Polo 220 PS und stellt ein maximales Drehmoment von 350 Nm zur Verfügung. Anders als die Rallyeversion verfügt der Polo R WRC nur über Vorderradantrieb. Geschaltet wird per manuellem Sechsganggetriebe.
Den Spurt von Null auf 100 km/h soll der VW Polo R WRC in 6,4 Sekunden absolvieren. Die Höchstgeschwindigkeit wird mit 243 km/h angegeben. Der Durchschnittsverbrauch soll bei 7,5 Liter auf 100 Kilometer liegen.
VW Polo R WRC mit Rallye-Dekor
Mit der weißen Grundlackierung, dem blau-grauen Streifendekor und den Stoßfängern im WRC-Design soll der VW Polo R WRC die Brücke zum Rallye-Auto schlagen. Auch beim Serienmodell sorgen eine tief herunter gezogene Frontschürze mit großen Lufteinlässen, ein Dachkantenspoiler sowie ein Diffusor im unteren Heckbereich für eine optimierte Aerodynamik. Mit an Bord sind auch serienmäßig Bi-Xenon-Scheinwerfer.
Der Polo R WRC rollt auf 18 Zoll großen Leichtmetallrädern. Ein spezielles Sportfahrwerk senkt die Karosserie ab und reduziert die Seitenneigung in schnell durchfahrenen Kurven. Die 16-Zoll-Scheibenbremsen wurden mit Blau lackierten Bremssätteln kombiniert.
Den Innenraum des Polo R WRC werten Alcantara-Sportsitze im WRC-Design , ein Radionavigationssystem und ein Multifunktions-Sportlenkrad mit WRC-Spange auf.
VW Polo R WRC
- GTRene
VW Polo R WRC
de VW Polo R WRC, best een leuk karretje...

- GTRene
Re: VW Polo R WRC
heeft de bovenstaande nog FWD, onderstaande heeft AWD en zo'n 100 afgeknepen pk's meer

http://www.auto-motor-und-sport.de/rall ... 97742.htmlDer WRC-Polo basiert auf einem Serienmodell und leistet aus seinem 1,6-Liter-Turbobenziner 315 PS. Das maximale Drehmoment wird mit 425 Nm angegeben. Bei einem Basisgewicht von 1.200 Kilogramm soll der VW Polo WRC in 3,9 Sekunden von Null auf 100 km/h beschleunigen. Die Höchstgeschwindigkeit liegt je nach Übersetzung bei bis zu 200 km/h. Die Federwege messen ca. 180 mm bei Asphalt, ca. 275 mm bei der Schotterabstimmung. Die Felgengrößen liegen bei 8 x 18 Zoll für Asphalt und 7 x 15 Zoll für Schotter.
VW Polo WRC mit Allradantrieb
Geschaltet wird mit einem sequenziellen Sechsganggetriebe. Ein permanenter Allradantrieb mit starrem Durchtrieb zwischen Vorder- und Hinterachse, sowie Lamellensperrdifferenziale an Vorder- und Hinterachse sichern die Traktion.
- wjn
Die echte WRC is ook niet te betalen, iets van € 150.000,=.
Zonder BPM/BTW uiteraard.
Jammer dat er geen AWD op deze "replica" zit.
- GTRene
vind ik ook jammer, als de straatversie afstammeling nou met AWD werd aangeboden kon je hem mooi tunen en kon je er een leuk karretje van maken.
denk als je met bv 300pk alleen op de voorwielen je niet echt leuk kan rijden.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
150.000,- ? Ik hoorde 'n veelvoud van dat bedrag, wel 3/4 tonb toch voor zo'n Fabrieks WRC ding?wjn schreef:Die echte WRC is ook niet te betalen, iets van € 150.000,=.
Ja ben gek op de Polo qua modelletje vandaar mijn voorliefde voor 'n M135i waarschijnlijk en de WRC is king in WRC land qua looks.
Dit 'replica'apparaat is wel geinig , maar z'n (fwd) specs zeggen me net zoveel als Stephen Hawking.

- Luco
Gaat prima met een sper erin.GTRene schreef:vind ik ook jammer, als de straatversie afstammeling nou met AWD werd aangeboden kon je hem mooi tunen en kon je er een leuk karretje van maken.
En als het de bekende 2.0 tfsi is kan je zonder interne aanpassingen zo naar de 350 pk.
- GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 10 dec 2012, 17:41, 3 keer totaal gewijzigd.
-
En die 911 GT Cup uit nieuwsitem hierboven is 180k. Nogal 'n verschil.wjn schreef:Die echte WRC is ook niet te betalen, iets van € 150.000,=.
-
Anytime de Polo WRC, anytime. 150k of 300k. Veel specialer.Tom schreef:En die 911 GT Cup uit nieuwsitem hierboven is 180k. Nogal 'n verschil.wjn schreef:Die echte WRC is ook niet te betalen, iets van € 150.000,=.
- JoostSchouten
Minimaal 450.000,- zal meer in de buurt komen ja.Robin schreef:150.000,- ? Ik hoorde 'n veelvoud van dat bedrag, wel 3/4 tonb toch voor zo'n Fabrieks WRC ding?wjn schreef:Die echte WRC is ook niet te betalen, iets van € 150.000,=.
Een 5 jaar oude Focus WRC staat nu bijv. te koop voor 250.000,-: http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=65890
- GTRene
wat een bedragen 

- GTRene
voorbeeld, oke zware bak waarschijnlijk en geen awd, doch wel speciaal gemaakt>>
http://www.racecarsdirect.com/listing/4 ... llygt.html

in luxe je rally rijden
http://www.racecarsdirect.com/listing/4 ... llygt.html
toch best bijzonderAston Martin RallyGT, one of ONLY 4 built by Prodrive as the ultimate luxury rally car. Based on the 4.3L V8 Vantage. LHD, 6-speed gearbox, 440bhp, Extec dampers, air-con. and everything you would expect from a Prodrive buit car.
Car is also eligible for GT and AMOC racing and is currently in race trim. It has been prepped for the season and has had all fluids changed and new brakes fitted.
Car has been lightly used, shows 15,000km and has had no damage.
It is ready to go although it does not have an MSA logbook due to their new ruling about 3.5L + cars logbooked after 2008.
It is eligible for GT class rallying and racing in europe etc, and will be eligible for the new GT class in WRC 2013.
Car is very competetive for rallying and racing and has had many wins.
Looks fantastic, sounds even better.
A rare and exciting car. Good investment.
£65,000 + vat.
Spares available by negotiation.

in luxe je rally rijden

-
Een niets zeggende auto die straat versie met FWD wat een teleurstelling.
Ongelooflijk dat fabrikanten er niet meer mee doen.
Kan me de Evo 5 RS nog voor stellen koste destijds 85000 gulden. Super auto. Enige wat miste was dat je middendiff niet vrij liep met aantrekken handrem. Lekkere mechanische diffs. Leen doet het goed nooit weer verkopen. Alleen verkopen als een andere fabrikant met iets gelijkwaardigs komt.
Ik kan me niet voorstellen dat ze bij VW niet een leuke wide body polo WRC 4wd met mechanische diffs te koop kunnen zetten voor 65.000 euro. Ze hebben dan zo bi zo al 1 verkocht.
De fwd nep wrc kan wat mij betreft mooi in de showrooms blijven staan.
Kan me de Evo 5 RS nog voor stellen koste destijds 85000 gulden. Super auto. Enige wat miste was dat je middendiff niet vrij liep met aantrekken handrem. Lekkere mechanische diffs. Leen doet het goed nooit weer verkopen. Alleen verkopen als een andere fabrikant met iets gelijkwaardigs komt.
Ik kan me niet voorstellen dat ze bij VW niet een leuke wide body polo WRC 4wd met mechanische diffs te koop kunnen zetten voor 65.000 euro. Ze hebben dan zo bi zo al 1 verkocht.
-
This is more like it. En het hoeft echt geen 300.000 plus te kosten. Onzin.
Evo 5 en 6 konden destijds ook voor leuk geld gemaakt worden. Ik hoop dat subaru met een kleiner wendbaar wide body straat versie komt van de STI 4wd.
Voor VW is die FWD wederom een gemiste kans op een cult auto het had zo mooi kunnen zijn.
Evo 5 en 6 konden destijds ook voor leuk geld gemaakt worden. Ik hoop dat subaru met een kleiner wendbaar wide body straat versie komt van de STI 4wd.
Voor VW is die FWD wederom een gemiste kans op een cult auto het had zo mooi kunnen zijn.
- GTRene
of bouw er zelf 1>>
http://www.motorld.com/23271/polish-vw- ... -in-action
http://motorld.com/23270/polish-volkswa ... eak-wvideo
http://www.motorld.com/23271/polish-vw- ... -in-action
prachtig glijwerkIn preparation for the 2012 FIA European Hill-Climb Champion season, Polish racer Paul Dytko and his team have taken it upon themselves to build their own Volkswagen Polo rally car.
Not to be confused with Volkswagen Motorsport's Polo R WRC, Dytko's machine has been custom built for the mountain rallies throughout Europe. It features a 405 PS (298 kW / 400 bhp) turbo engine and the AWD Polo can hit 100 km/h in around four seconds.
Still the cost of such an endeavor is huge and team Dytko continues their search for sponsors so they can already upgrade the Polo to a full steel tube chassis.
Team Dytko's dream is to one day race at Pikes Peak.

http://motorld.com/23270/polish-volkswa ... eak-wvideo
- wjn
Als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Heb het ook van horen zeggen.
Maar € 150.000 ex BTW/BPM is al een aardig bedrag.
(Een straatauto in NL zou dan richting de 3ton kosten, schat ik zo.)
Raar dat ze ook hier geloven dat duurder beter is ??
Maar € 150.000 ex BTW/BPM is al een aardig bedrag.
(Een straatauto in NL zou dan richting de 3ton kosten, schat ik zo.)
Raar dat ze ook hier geloven dat duurder beter is ??
-
Dytko polo zit mitsubishi evo techniek in. Motor aandrijflijn etc.
- Kevin20v
In de duitse wandelgangen gaan geruchten dat er een "WRC" straat versie gaat komen van de polo met een 2.0l TSI motor met 4motion. Er zullen maar een beperkt aantal stuks gemaakt gaan worden. Het gaat dan niet om de auto die eerder al gepost werd.
Verder komt er nog een Polo "R" die wel FWD krijgt met waarschijnlijk de nieuwe 1.6 TSI motor die eigenlijk in de Golf 7 gti zou moeten liggen maar waar toch een 2.0TSI in komt.
Verder komt er nog een Polo "R" die wel FWD krijgt met waarschijnlijk de nieuwe 1.6 TSI motor die eigenlijk in de Golf 7 gti zou moeten liggen maar waar toch een 2.0TSI in komt.
-
Dat begint er op te lijken. Heb je meer info? Of is 't eigenlijk 'n A1 Quattro in 'n mooi en betaalbaar jasje?Kevin20v schreef:In de duitse wandelgangen gaan geruchten dat er een "WRC" straat versie gaat komen van de polo met een 2.0l TSI motor met 4motion. Er zullen maar een beperkt aantal stuks gemaakt gaan worden.
Dat 4 motion is niet bepaald 't mooist awd systeem, maar de basis is er.
In het onder Golf segment ben ik sinds de nieuwe Polo 'fan' van het ding. Vind 'm mooier dan 'n vergelijkbare Golf. Ook in basisuitvoering lekker dikke wielkasten /vierkant stoer dingetje. Geen futuristisch design, gewoon 'n eerlijke degelijke auto. Zo'n 4 motion turbo ding is gewoon lache dan.
- Petrolhead Tom
Waarom verpats je die 1M niet en bouw je een EVO op? Dan ben je er toch? En houd je geld over.Andre schreef:Een niets zeggende auto die straat versie met FWD wat een teleurstelling.
-
Ja! Idee. waarom verpats je niet al je 12 1Ms man.
En haal je alle Gr B rallykanonnen. S1, T16, RS200 , S4.
Hou je geld en plastidip over.
En haal je alle Gr B rallykanonnen. S1, T16, RS200 , S4.
Hou je geld en plastidip over.

- Kevin20v
Meer info heb ik helaas nog niet, het zou in het geval van de WRC gaan om een gelimiteerde oplage van 2500 stuks. Ik ga er vanuit dat de basis gelijk zal zijn aan de A1 Quattro voor een stuk minder geld.Robin schreef:Dat begint er op te lijken. Heb je meer info? Of is 't eigenlijk 'n A1 Quattro in 'n mooi en betaalbaar jasje?Kevin20v schreef:In de duitse wandelgangen gaan geruchten dat er een "WRC" straat versie gaat komen van de polo met een 2.0l TSI motor met 4motion. Er zullen maar een beperkt aantal stuks gemaakt gaan worden.
Dat 4 motion is niet bepaald 't mooist awd systeem, maar de basis is er.
In het onder Golf segment ben ik sinds de nieuwe Polo 'fan' van het ding. Vind 'm mooier dan 'n vergelijkbare Golf. Ook in basisuitvoering lekker dikke wielkasten /vierkant stoer dingetje. Geen futuristisch design, gewoon 'n eerlijke degelijke auto. Zo'n 4 motion turbo ding is gewoon lache dan.
Ik rijd nu een jaartje in een normale Polo van dit type maar ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt, in gebruik, verbruik en onderhoud echt een oerdegelijk auto! Voor hetzelfde geld koop je een polo hè

- Petrolhead Tom
Je kunt wel blijven miepen dat een Fabrikant een AWD straat variant van een rally auto moeten maken maar ik zie dat de komende tijd niet gebeuren. Die Polo AWD variant zal ook wel zo'n laf FWD biassed systeem krijgen. Dat schiet niet op. Terugkijken op de EVO 6 en nog verder terug kun je blijven doen maar waarom dan niet zo'n ding opbouwen naar je eigen wens? Dat moet je toch redden voor rond de 45k? Ben je direct klaar en hoef je niet meer te wachten tot een race engineer eindelijk zijn zin krijgt bij een fabrikant en een rally special mag bouwen voor de straat, met een prijskaartje van 100k.
-
Tom, ik denk(en ik ben ook rallyauto gek, meer dan eigenlijk wat dan ook) er gewoon weer eens wat EVO/Sti achtigs moet komen van VW/Ford/Mini/Citroen/Peugeot. Gebaseerd op 'n NIEUWE auto dus 'niks' ombouwerij. Beetje de looks van de straatversie extra breed(zoals WRC) ook 300pk , superchassis(dus geen Quattro/Haldex armoe en ellende ) en dan 60-90 mille. Limited production rambak.
Nu is er ééntje maar de WRX Sti, vanaf 68k. Ding doet niet eens mee in 't WRC....Het moet nog compacter. 1350kg max ofzo.
Nu is er ééntje maar de WRX Sti, vanaf 68k. Ding doet niet eens mee in 't WRC....Het moet nog compacter. 1350kg max ofzo.
- Petrolhead Tom
Maar waarom per se nieuw als je voor de helft van het geld je droomauto op kunt bouwen? Die is dan onderhouds ook nieuw. Je kunt miepen tot je een ons weegt die rally special komt echt niet. En als hij al komt dan rij je er rondjes omheen met je oude Lancer Evo.Robin schreef:Tom, ik denk(en ik ben ook rallyauto gek, meer dan eigenlijk wat dan ook) er gewoon weer eens wat EVO/Sti achtigs moet komen van VW/Ford/Mini/Citroen/Peugeot. Gebaseerd op 'n NIEUWE auto dus 'niks' ombouwerij. Beetje de looks van de straatversie extra breed(zoals WRC) ook 300pk , superchassis(dus geen Quattro/Haldex armoe en ellende ) en dan 60-90 mille. Limited production rambak.