BMW 4 Serie
-
Re: BMW 4 Serie
Prachtig gelijnde auto.
Je kan hem geloof ik ook gebruiken om van Rotterdam naar Dover te varen.
Je kan hem geloof ik ook gebruiken om van Rotterdam naar Dover te varen.
- Sperdy
Tuurlijk is die 4 serie een boot André. Haal iedere sportiviteit maar gelijk uit je hoofd.
Maar wat geeft het? Dan is het dus een cruiseship. Ook goed. Heerlijk zoeven van A naar B. Cruisecontrol op 110kmh. Lekker naar je B&O setje luisteren. Massage-seats. Reetketelverwarming. Supernavi met de hele rambam er op. Tuurlijk, daarvoor kun je ook sjoppen bij de concurrenten, nou, ook goed. Voor dit soort auto's gelden alleen de looks, het merk en de patserigheid van het interieur. Sturen? Lekker belangrijk .. doh
en
Maar wat geeft het? Dan is het dus een cruiseship. Ook goed. Heerlijk zoeven van A naar B. Cruisecontrol op 110kmh. Lekker naar je B&O setje luisteren. Massage-seats. Reetketelverwarming. Supernavi met de hele rambam er op. Tuurlijk, daarvoor kun je ook sjoppen bij de concurrenten, nou, ook goed. Voor dit soort auto's gelden alleen de looks, het merk en de patserigheid van het interieur. Sturen? Lekker belangrijk .. doh

en

-
Ben al zo benieuwd naar de mensen die dit afzeiken en vervolgens de nieuwe M3 de hemel inprijzen..
Mooie bak, voorkant en vooral achterkant vind ik minder. Maar ik vind op den duur alles mooi wat BMW maakt..
Cheers,
Adwo

Mooie bak, voorkant en vooral achterkant vind ik minder. Maar ik vind op den duur alles mooi wat BMW maakt..

Cheers,
Adwo
- Joop
Over boten gesproken...
...de 4 in vergelijk met de 6, aangezien de 6er ook al even aangehaald is en de nieuwe vier een kleine zes zou zijn:

...de 4 in vergelijk met de 6, aangezien de 6er ook al even aangehaald is en de nieuwe vier een kleine zes zou zijn:
- Joop
En nog een 'eerlijker' vergelijkje tussen de twee concept modellen van de 4er en de 6er:

-
Doe mij de 6 serie dan maar!
Wat mooiere rustigere neus!
Wat mooiere rustigere neus!
- dvh
Ik heb vrij weinig met grote coupé's.
Op zich is het ontwerp mooi. Maar de grote doorlopende open balk die een diffuser lijkt te zijn in zowel de voor- en achterbumper vind ik niet fraai. Koplampen en grill tov de 6-serie is dan wel weer erg geslaagd.
Het interieur doet me denken aan een paardenstal. De gevlochten ledere zadels. Gevlochten haarnetjes die als bekerhouder fungeren is redelijk wansmaak. En dat gevlochten motiefje vind je dan ook door heel de auto terug.
Het ruwe hout/leder achtige materiaal doet ook allemaal erg organisch aan waar de auto er van buiten behoorlijk modern en futuristisch uitziet.
Totaal geen combinatie.
Het argument hierop zal zijn dat dit interieur waarschijnlijk individual zal zijn, en het dat ook lekker moet blijven zodat een standaard 4-serie met een normaal saai zwart degelijk interieur geleverd kan worden. Scheelt ook weer wat euro's.
Op zich is het ontwerp mooi. Maar de grote doorlopende open balk die een diffuser lijkt te zijn in zowel de voor- en achterbumper vind ik niet fraai. Koplampen en grill tov de 6-serie is dan wel weer erg geslaagd.
Het interieur doet me denken aan een paardenstal. De gevlochten ledere zadels. Gevlochten haarnetjes die als bekerhouder fungeren is redelijk wansmaak. En dat gevlochten motiefje vind je dan ook door heel de auto terug.
Het ruwe hout/leder achtige materiaal doet ook allemaal erg organisch aan waar de auto er van buiten behoorlijk modern en futuristisch uitziet.
Totaal geen combinatie.
Het argument hierop zal zijn dat dit interieur waarschijnlijk individual zal zijn, en het dat ook lekker moet blijven zodat een standaard 4-serie met een normaal saai zwart degelijk interieur geleverd kan worden. Scheelt ook weer wat euro's.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Spijker en kop David, ook gelijk mijn idee vwb het oubollige interieur tov het zeer moderne exterieur........no match indeed............
Toch vind ik het van voren weer een breedbekkikker, IMHO komt dat omdat de lijn tussen koplampen en grille bijna horizontaal doorloopt..........het ware wellicht ( maar goed das dus IMHO) beter geweest de grille een heel klein beetje te liften, was ook een mooie verwijzing naar de jaren 70er karren geweest waarbij dit ook het geval was, de neus wordt dan iets prominenter, nu is het zo`n platgeslagen ding..........
Toch vind ik het van voren weer een breedbekkikker, IMHO komt dat omdat de lijn tussen koplampen en grille bijna horizontaal doorloopt..........het ware wellicht ( maar goed das dus IMHO) beter geweest de grille een heel klein beetje te liften, was ook een mooie verwijzing naar de jaren 70er karren geweest waarbij dit ook het geval was, de neus wordt dan iets prominenter, nu is het zo`n platgeslagen ding..........
- Niels
- Auto: Prius+
Geweldige kar imho
De productie versie zal wat minder brutaal op diverse details en dat is prima. By far het beste ontwerp van de laatste tijd!

- GTRene
de 4 lijkt iets stoerder?
de neus van de 6 vind ik iets te ver doorsteken van opzij gezien...
wel fraaie belijningen van beide karren.
de neus van de 6 vind ik iets te ver doorsteken van opzij gezien...
wel fraaie belijningen van beide karren.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi vergelijk, maar in alles zie ik die 4er als veel meer uitgewogen, voral de neus en de daklijn vind ik bij de 6er en GC niet zo fraai.
- Hielke
Klopt. Er zit meer kracht en balans in de schitterende lijnen van de 4.Robin schreef:Mooi vergelijk, maar in alles zie ik die 4er als veel meer uitgewogen, voral de neus en de daklijn vind ik bij de 6er en GC niet zo fraai.
-
Heel goed verhaal. Interieur/paardestal.+1 LOLdvh schreef:Ik heb vrij weinig met grote coupé's.
Totaal geen combinatie.
Dat interieur hoort in 'n Maserati, niet in 'n 3/4er imo.
-
Tja, kijk naar hoe lang 'n 6er achter z'n portier is...Is eigenlijk gewoon 'n sedan met 'n vergeten achterdeur zegmaar. De enige huidige mooie BMW vind ik 'n F10 5 serie. Dire klopt voor 99%(koplampunits in vierkant etc komen met de facelift 7-2013)

Gejat van f30post...
Gejat van f30post...

- GTRene
de 6 heeft een haaiekop..zie die ogen/koplampen 

-
GTRene schreef:de 6 heeft een haaiekop..zie die ogen/koplampen
Haaiekop? Net als met de GC vind ik dat juist níet want de lampen staan verkeerd om , dit itt de ouwe 6er die had echt 'n sharknose natuurlijk. De enige huidige BMW met 'n ietwat sharknose is de F30 3 serie en de 4er straks. De 6er is meer snoek/barracuda achtig vind ik.
- Macboy
Robin in die Ferrari kan je niet met 4 personen zitten. Nogal wiedes dat de achterbanden bij de BMW dus verder verwijderd zijn wat is dat nou weer voor een onzinnige vergelijking ?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die ruimte achter het portier geldt voor zowel 6er als 4er IMO, sterker, maak er 4 portieren van en je hebt gelijk de Grand Coupe voor beide.............
De grille komt nu wel steeds meer rechtop te staan, ik krijg een beetje een vermoeden dat we de komende jaren bij de opvolgende series een sharke nose revival gaan beleven...........
De grille komt nu wel steeds meer rechtop te staan, ik krijg een beetje een vermoeden dat we de komende jaren bij de opvolgende series een sharke nose revival gaan beleven...........
-
De vergelijking heb ik niet bedacht maar vind 'm wel leuk.Macboy schreef:Robin in die Ferrari kan je niet met 4 personen zitten. Nogal wiedes dat de achterbanden bij de BMW dus verder verwijderd zijn wat is dat nou weer voor een onzinnige vergelijking ?
Een echte COUPE (betekent verkort) hoeft dus niet zo langgerekt. En als 't 4 zits is kan er net zo goed een achterdeur in geplaatst. En profil vind ik de 6er daardoor ook niet zo fraai als 'n 4er etc.Met achterdeur kom je uit op de GC die nog weer langer is en en profil ook wat flaws heeft.
Maar 'n 6er is functioneel door z'n zitplaatsen, maar dat maakt 'm niet meteen mooier dan 'n 5er ergo 'n F10 5 er vind ik veel mooier dan 'n 6er.
Nu maar hopen dat de 4er niet die enorme luchthappers voor er niet zo in zitten en dat achter dat gat /diffusor whatever wordt gedicht.
Kijk ook eens even hoe vreselijk Kunst een F12 is tov een 6er, ook al is 't 'n M6...
- romo
Kortom, de gedrongen coupe wordt een 2er...............................hopelijk that is
-
- romo
- JP
Ah.......miss bumbum !!