Eenvoudig motormanagement systeem

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GdlR1063

Eenvoudig motormanagement systeem

Bericht door GdlR1063 » 06 dec 2012, 23:55

Ik ben op zoek naar een eenvoudig basis motormanagement systeem.

Het doel wat ik ermee voor ogen heb is het vervangen van mijn huidig onderbreker gestuurd ontstekingssysteem voor een ECU gestuurd systeem. Ik wil aan de hand van het motor toerental en de onderdruk (zit geen turbo op) in het spruitstuk (met behulp van een MAP sensor) een DIC bobine aansturen. Er hoeven geen injectoren, lambda sondes, benzinehoeveelheden etc. geregeld te worden. Daarnaast wil ik de vrijheid hebben het kenveld handmatig bij te regelen.

Het systeem moet op een V6 komen met een odd-fire patroon. De constructie is dusdanig dat ik niet kan werken met een wasted spark maar de bougies sequentieel aan moet kunnen sturen.

Ik heb al op internet gekeken maar de systemen die ik tegenkom zijn veel te uitgebreid voor wat ik zoek. Ik zoek een basic systeem.
Kent iemand een relatief eenvoudig systeem dat voor mij bruikbaar is en dat de bougies sequentieel kan aansturen?
:please:
Laatst gewijzigd door GdlR1063 op 07 dec 2012, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Oscar29

Re: Eenvoudig motormanagement systeem

Bericht door Oscar29 » 07 dec 2012, 00:25

Megasquirt, al dan niet zelf gebouwd.

Emiel

Re: Eenvoudig motormanagement systeem

Bericht door Emiel » 07 dec 2012, 07:59

Emerald.

Ik gebruik deze in de Lotus en het instellen en afstellen is bijzonder simpel ondanks de 1001 mogelijkheden.

MAP, Turbodruk, zelf AFR laten in leren tijdens het rijden, bij acceleratie extra benzine toevoegen, bij koude motor extra laten inspuiten per toeren tal, zelf gasklep positie momenten instellen, zelf de toerentallen kunnen kiezen waarop je wil mappen, zachte toeren begrenzer en harde toeren begrenzer, closed loop dmv bijv een wideband lambda, benzine laten inspuiten bij gas dicht, 1001 mogelijkheden.

Meerdere ecu's kunnen dat, maar deze is vrij simpel in opzet. Dat is wel prettig.

De software kan gratis gedownload worden en er zit meestal 1 map bij als voorbeeld. Zonder aansluiting kun je toch door de software heen om te kijken of het wat is.

Plaats reactie