Mijn kinderen gaan niet op voetbal
- RVV
Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal
Tom forget it pubers van 14/15/16 zijn ook niet weldenkend.. was jij toen ook niet. Twitteren is voor hun hetzelfde als praten op het schoolplein met klasgenoten.. alleen zijn ze zo stom om niet te snappen dat een tweet forever tegen ze gebruik kan worden.
Waarom vraagt zo'n school aandacht in de pers voor zo'n schorsing? Denk daar eens aan? Toen ik vroeger (regelmatig) werd geschorts ging er ook geen persbericht richting het ANP er uit met als gevolg dat je de volgende dag in de Telegraaf stond.
Ik zie dit gewoon als een linkse afleidingstruuk... laat Wilders publiek zich maar druk maken om een tweetje. Niks gebeurd zomaar nu na dit incident.. Iedereen rolt over elkaar heen met zijn eigen belangetjes.
Wat dacht je? Dat de schoolleiding niet fucking met hun handen in het haar zitten? Wie wil er volgend jaar nog naar die school toe? Dat kan zomaar 20% inschrijvingen schelen... Weet je wel hoeveel geld dat zo'n school kan kosten, minder budget voor alles... Zoals ik al schreef dit is gewoon damagecontrol met een dubbele agenda.
Waarom vraagt zo'n school aandacht in de pers voor zo'n schorsing? Denk daar eens aan? Toen ik vroeger (regelmatig) werd geschorts ging er ook geen persbericht richting het ANP er uit met als gevolg dat je de volgende dag in de Telegraaf stond.
Ik zie dit gewoon als een linkse afleidingstruuk... laat Wilders publiek zich maar druk maken om een tweetje. Niks gebeurd zomaar nu na dit incident.. Iedereen rolt over elkaar heen met zijn eigen belangetjes.
Wat dacht je? Dat de schoolleiding niet fucking met hun handen in het haar zitten? Wie wil er volgend jaar nog naar die school toe? Dat kan zomaar 20% inschrijvingen schelen... Weet je wel hoeveel geld dat zo'n school kan kosten, minder budget voor alles... Zoals ik al schreef dit is gewoon damagecontrol met een dubbele agenda.
- Tim N
HELD!!!RVV schreef:Toen ik vroeger (regelmatig) werd geschorts ging er ook geen persbericht richting het ANP er uit met als gevolg dat je de volgende dag in de Telegraaf stond.

- GTRene
hoorde trouwens net dat die jongens (de voorlopige 3) niet echt zwaar gestraft kunnen worden zo het er nu nog ligt.
voor die 2 van 15 jaar kan dat max 1 jaar en voor die van 16 max 2 jaar, ze zeiden wel dat er een nieuw strafrecht? klaar ligt voor de jeugd waarmee die van 2 jaar naar max 4 jaar kunnen gaan...het ligt er al wel maar is nog niet in werking schijnbaar.
maar dan nog, hoe pas je hun karakter aan?
in NL zal dat niet snel gaan vrees ik.
voor die 2 van 15 jaar kan dat max 1 jaar en voor die van 16 max 2 jaar, ze zeiden wel dat er een nieuw strafrecht? klaar ligt voor de jeugd waarmee die van 2 jaar naar max 4 jaar kunnen gaan...het ligt er al wel maar is nog niet in werking schijnbaar.
maar dan nog, hoe pas je hun karakter aan?
in NL zal dat niet snel gaan vrees ik.
-
OnlineLuco
En jij werd natuurlijk ook geschorst omdat je op het schoolplein stond te schreeuwen dat je blij was dat er iemand doodgeschopt was.Tim N schreef:HELD!!!RVV schreef:Toen ik vroeger (regelmatig) werd geschorts ging er ook geen persbericht richting het ANP er uit met als gevolg dat je de volgende dag in de Telegraaf stond.
Kom op Rico.
@Rene, ligt eraan, het om heeft de mogelijkheid om bij zware misdrijven aan de rechter te vragen om ze volgens volwassenen recht te veroordelen, laten we hopen dat dat gebeurd.
Bij de facebookmoord heeft moskovic dit tegengehouden.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 dec 2012, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Tim N schreef:HELD!!!RVV schreef:Toen ik vroeger (regelmatig) werd geschorts ging er ook geen persbericht richting het ANP er uit met als gevolg dat je de volgende dag in de Telegraaf stond.
Ja toen was het omdat je stoned in de klas zat en de leraar Frans een natte spons in de nek smeet

Luco snap het nou ik zeg niet dat die schorsing onterecht is van de linksdraaiende hersencel... maar dat er een belang bij is van een/iemand/partij om het naar de landelijke pers naar buiten te brengen.
En dat belang overschaduwd het echte probleem.. kijk nou eens wat wij hiero doen in dit topic... ipv dat we het hebben over het feitelijke geweld door Alochtonen in deze kwestie zitten we ons druk te maken om een tweet en een schorsing..
-
OnlineLuco
Ja wij gooiden ook traangasbommetjes onder het buro als een leraar lenzen had, maar dat staat in geen verhouding natuurlijk.RVV schreef:Tim N schreef:HELD!!!RVV schreef:Toen ik vroeger (regelmatig) werd geschorts ging er ook geen persbericht richting het ANP er uit met als gevolg dat je de volgende dag in de Telegraaf stond.
Ja toen was het omdat je stoned in de klas zat en de leraar Frans een natte spons in de nek smeet
Luco snap het nou ik zeg niet dat die schorsing onterecht is van de linksdraaiende hersencel... maar dat er een belang bij is van een/iemand/partij om het naar de landelijke pers naar buiten te brengen.
Verder was er toen geen twitter, facebook en internet.
Nee jij begint elke keer over die tweet.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 dec 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
ik had mijn post uitgebreid.
- Petrolhead Tom
Rico je hebt wel gelijk dat het uitvergroot wordt maar dat is niet zonder reden. Dit hele topic draait zo'n beetje om opvoeding. De kinderen die zulke tweets verzenden dienen ook opgevoed te worden. Dat is mijn punt. Volledig losstaand van de verschrikkelijke laffe moord.
- RVV
Maargoed zijn er extra daders opgepakt? Want ze hadden het over 5 ofzo.
Overigens zie ik het zwaar in als het op een strafzaak aankomt.
Want de mishandeling is een feit, maar de fatale trap kan nooit achterhaald worden. Ook het gegeven dat deze arme man niet gelijk onder EHBO is gesteld werkt ook alleen maar mee voor de daders.. Straks gooit een advocaat het er nog op dat die man medeschuldig is geweest aan zijn eigen dood omdat hij geen medische hulp heeft gezocht. Iedereen kan zomaar een hersenbloeding krijgen. Misschien had die man wel een onderliggend gezondheidsprobleem.. nee dat konden de die arme minderjarige dadertjes ook niet weten.. Tja... met genoeg publieke sprijtbetuiging snap elke rechter ook wel dat ze dit niet hadden gewild.. en de maatgschappij heeft ze ook al erg zwaar gestraft.. zelfs de grootste baas bij de FIFA sprak zijn afschuw uit.. deze daders zijn voor het leven getekend... Ik zeg...je die komen met een habbekrats er mee weg.. zal wel een paar dagen schoffelen worden ofzo.
Gelukkig is het voor die daders in het paradijs gebeurd.
Want de mishandeling is een feit, maar de fatale trap kan nooit achterhaald worden. Ook het gegeven dat deze arme man niet gelijk onder EHBO is gesteld werkt ook alleen maar mee voor de daders.. Straks gooit een advocaat het er nog op dat die man medeschuldig is geweest aan zijn eigen dood omdat hij geen medische hulp heeft gezocht. Iedereen kan zomaar een hersenbloeding krijgen. Misschien had die man wel een onderliggend gezondheidsprobleem.. nee dat konden de die arme minderjarige dadertjes ook niet weten.. Tja... met genoeg publieke sprijtbetuiging snap elke rechter ook wel dat ze dit niet hadden gewild.. en de maatgschappij heeft ze ook al erg zwaar gestraft.. zelfs de grootste baas bij de FIFA sprak zijn afschuw uit.. deze daders zijn voor het leven getekend... Ik zeg...je die komen met een habbekrats er mee weg.. zal wel een paar dagen schoffelen worden ofzo.
-
OnlineLuco
Ik vind het al belachelijk dat het alleen doodslag is, wat mij betreft gewoon moord als je met een paar man op iemands hoofd gaat trappen.
Verder blijken er foto's te zijn waarop alles is vastgelegd, laten we voor de rechtszaak hopen dat dit druwelijke beelden zijn en ze daardoor toch wat zwaarder gestraft worden.
Persoonlijk denk ik, er zijn foto's, er zijn getuigen, wat rechtzaak, 3 x 16 cent voor een kogel, opgeruimd staat netjes.
Verder blijken er foto's te zijn waarop alles is vastgelegd, laten we voor de rechtszaak hopen dat dit druwelijke beelden zijn en ze daardoor toch wat zwaarder gestraft worden.
Persoonlijk denk ik, er zijn foto's, er zijn getuigen, wat rechtzaak, 3 x 16 cent voor een kogel, opgeruimd staat netjes.
- Petrolhead Tom
Die kant kan het inderdaad wel opgaan. Daarom zeg ik: Is de dader van de fatale trap niet te achterhalen? Dan allemaal lekker aan het schoffelen. Niet een dag, niet een maand, niet een paar honderd uur. Maar jaren achtereen.RVV schreef:Maargoed zijn er extra daders opgepakt? Want ze hadden het over 5 ofzo.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Waar het uiteindelijk om gaat is hoe je dit soort wangedrag in de toekomst kunt voorkomen of beperken. Iedereen is wakker geschrokken, in vele andere landen wordt er een minuut stilte gehouden voor deze grensrechter. Allemaal heel goed.
Maar waar ik zo bang voor ben is dat iedereen dit over 2 weken weer is vergeten, we gewoon weer op de oude voet doorgaan en over een half jaar weer met de handen in het haar zitten omdat er weer een paar Marokkaantjes of ander tuig iemand zonder aanleiding hebben doodgetrapt.
Het wordt tijd dat er eens iets gaat gebeuren. Wat de oplossing is, dat weet ik ook niet. Maar zo doorgaan als nu, dat kan ook niet. Dan is het wachten op het volgende incident.
Ik vrees met grote vrezen dat er precies he-le-maal niets gaat gebeuren of veranderen. Van politici hebben we nog nooit een oplossing of afdoende maatregel gezien. En we dus over korte tijd weer zo'n topic hebben.
Maar waar ik zo bang voor ben is dat iedereen dit over 2 weken weer is vergeten, we gewoon weer op de oude voet doorgaan en over een half jaar weer met de handen in het haar zitten omdat er weer een paar Marokkaantjes of ander tuig iemand zonder aanleiding hebben doodgetrapt.
Het wordt tijd dat er eens iets gaat gebeuren. Wat de oplossing is, dat weet ik ook niet. Maar zo doorgaan als nu, dat kan ook niet. Dan is het wachten op het volgende incident.
Ik vrees met grote vrezen dat er precies he-le-maal niets gaat gebeuren of veranderen. Van politici hebben we nog nooit een oplossing of afdoende maatregel gezien. En we dus over korte tijd weer zo'n topic hebben.
-
*kijkt om zich heen, vertrekt uit draadje
- RVV
Dat is jammer Metin, want de discussie lijkt me niet een discussie om de rug toe te keren.
- dvh
Die jongens hebben gewoon een matpartij gehad en is dodelijk afgelopen. Zeer treurig en absoluut niet juist.
Maar, hoeveel matpartijtjes lopen door dom geluk goed af, en hoor je verder niks over.
Dit wordt nu breed uitgemeten door de media. En wellicht terrecht, dat laat ik even in het midden.
Punt is dat het gewoon elke week gebeurd.
Als je 15- 16 bent ben je maf, kick je op sensatie en is niks je te gek. Ik refereer even aan mijzelf.
Een vechtpartij is cool, en jij met je matties zijn het helemaal.
Dus het rivaliserende team, of de daarbij horende scheidsrechter zijn eikels. En degene die een rode kaart krijgt omdat hij een grote mond heeft tegen de scheids, of hem in zijn nek spuugt, die wordt in de kantine onthaald als held en krijgt een biertje v/d zaak.
Als de tegenpartij ook wat agressief is, dan wordt het knokken. Op het veld, of naast het veld. Met noppenschoenen aan gewoon schoppen, zo hard als je kan en waar je kan.
Dat gebeurd gewoon elke week ergens in ons land, zo niet op meerdere plaatsen.
En dat loopt vrijwel altijd met een sisser af.
Totdat het een keer mis gaat en dan krijg je dit.
Nu is dit probleem in de basis al niet goed.
Maar het probleem zit ligt niet zozeer aan deze jongens direct.
Uiteraard hebben zij het gedaan en zijn zij verantwoordelijk, maar er zou eens beter gekeken dienen te worden naar de coaches, de trainers, de organisatie , de ouders en hoe dat spelletje elke week gaat en hoe het publiek zich houdt aan de zijlijn.
Vaak worden deze jongens ook gevoed door mensen aan de zijlijn. Gaat er wat mis dan breekt de hel los in het publiek 'sla hem kapot' , 'schop z'n poten eronderuit' , ect. Je kent het wel.. Ik wel teminsten.
Praat het hiermee niet goed. Maar als er een schuldige aangewezen moet worden. Of een verantwoordelijke. Dan zijn het er veel meer dan alleen deze 3 jongens.
Maar, hoeveel matpartijtjes lopen door dom geluk goed af, en hoor je verder niks over.
Dit wordt nu breed uitgemeten door de media. En wellicht terrecht, dat laat ik even in het midden.
Punt is dat het gewoon elke week gebeurd.
Als je 15- 16 bent ben je maf, kick je op sensatie en is niks je te gek. Ik refereer even aan mijzelf.
Dus het rivaliserende team, of de daarbij horende scheidsrechter zijn eikels. En degene die een rode kaart krijgt omdat hij een grote mond heeft tegen de scheids, of hem in zijn nek spuugt, die wordt in de kantine onthaald als held en krijgt een biertje v/d zaak.
Als de tegenpartij ook wat agressief is, dan wordt het knokken. Op het veld, of naast het veld. Met noppenschoenen aan gewoon schoppen, zo hard als je kan en waar je kan.
Dat gebeurd gewoon elke week ergens in ons land, zo niet op meerdere plaatsen.
En dat loopt vrijwel altijd met een sisser af.
Totdat het een keer mis gaat en dan krijg je dit.
Nu is dit probleem in de basis al niet goed.
Maar het probleem zit ligt niet zozeer aan deze jongens direct.
Uiteraard hebben zij het gedaan en zijn zij verantwoordelijk, maar er zou eens beter gekeken dienen te worden naar de coaches, de trainers, de organisatie , de ouders en hoe dat spelletje elke week gaat en hoe het publiek zich houdt aan de zijlijn.
Vaak worden deze jongens ook gevoed door mensen aan de zijlijn. Gaat er wat mis dan breekt de hel los in het publiek 'sla hem kapot' , 'schop z'n poten eronderuit' , ect. Je kent het wel.. Ik wel teminsten.
Praat het hiermee niet goed. Maar als er een schuldige aangewezen moet worden. Of een verantwoordelijke. Dan zijn het er veel meer dan alleen deze 3 jongens.
-
OnlineLuco
Dan heb jij toch een heel andere opvoeding gehad dan ik als je dat cool vond.dvh schreef:
.
- dvh
Heb ik ook.
Uiteindelijk kun je nog goed terecht komen. Ligt allemaal aan jezelf en wat je ervoor over hebt.
Maar goed het gaat niet om mij.
Maar zoals ik het hier lees heeft iedereen een andere opvoeding gehad en is dit voorval vrijwel iedereen vreemd.
Vandaar dat ik de andere kant wil belichten, ik heb het anders meegemaakt.
En het probleem ligt niet enkel bij deze jongens.
En Luco, jij woont nu al een aantal jaren in de gemeente Aalburg.
Ik hoef jou niet te vertellen hoe de jeugd zich gedraagt in Wijk en Aalburg, Veen, Heusden ect.
Dat zijn nou niet bepaald de liefste jongetjes, over het algemeen gesproken.
Vroeger, dat was altijd vechten. Als je naar de kermis in Heusden ging.. man o man.. Andersom ook. Jaarmarkt in Wijk en Aalburg.. pure massale vechtpartijen.. Gewoon bizar als ik eraan terug denk.
Begrijp me goed, totaal niet mijn ding.. Ben blij dat ik er tegenwoordig compleet los van sta.
Neemt niet weg dat het gewoon altijd gebeurde..
De schuur in Eethen ? Man...
Mijn kinderen , niet op voetbal, lekker Fifa op de PS3... Doe ik ook mee... Kopje chocolademelk erbij.. Spannend zat..
Uiteindelijk kun je nog goed terecht komen. Ligt allemaal aan jezelf en wat je ervoor over hebt.
Maar zoals ik het hier lees heeft iedereen een andere opvoeding gehad en is dit voorval vrijwel iedereen vreemd.
Ik hoef jou niet te vertellen hoe de jeugd zich gedraagt in Wijk en Aalburg, Veen, Heusden ect.
Vroeger, dat was altijd vechten. Als je naar de kermis in Heusden ging.. man o man.. Andersom ook. Jaarmarkt in Wijk en Aalburg.. pure massale vechtpartijen.. Gewoon bizar als ik eraan terug denk.
Begrijp me goed, totaal niet mijn ding.. Ben blij dat ik er tegenwoordig compleet los van sta.
Mijn kinderen , niet op voetbal, lekker Fifa op de PS3... Doe ik ook mee... Kopje chocolademelk erbij.. Spannend zat..

- RVV
Snap best iets van je betoog, maar ook weer niet...Die jongens hebben gewoon een matpartij gehad en is dodelijk afgelopen. Zeer treurig en absoluut niet juist.
Maar David wat hierboven staat daar sla je de plank compleet mee mis. Een matpartij... aan een matpartij doen 2 partijen mee... dan is het man tegen man, of groep tegen groep dat is matten..
Met 3 man of meer inschoppen op iemand zijn hoofd meerdere keren die weerloos op de grond ligt, even daarvoor al rende voor zijn leven. dat is geen matten dat staat gelijk aan liquideren.
Onze hersenen zijn ontzettend kwetsbaar.. een tikje kan genoeg zijn voor onherstelbare schade, een zware hersenbloeding... niet te stoppen... extreme druk op de hersenen omdat het vocht niet wegkan.. langzamerhand drukt het vocht de hersenstam dicht... en dan ga je dood.. daar kun je je op geen enkele manier tegen verdedigen als je weerloos op de grond ligt.. Dat was geen matten..
- RVV
Met 1 ding kan ik trouwens nog steeds niet met de pet bij... die scheids, vrijwilliger van de club... waar bleven andere ouders/trainers/begeleiders/ om die paar snotapen bij het nekvel te grijpen??????
Als ik het op mezelf projecteer ik zie zoiets gebeuren.. zit er zelf midden in qua toestanden/werkzaamheden.. ik ging never nooit even kijken hoe het zou aflopen.
Als ik het op mezelf projecteer ik zie zoiets gebeuren.. zit er zelf midden in qua toestanden/werkzaamheden.. ik ging never nooit even kijken hoe het zou aflopen.
- dvh
RVV schreef:Met 1 ding kan ik trouwens nog steeds niet met de pet bij... die scheids, vrijwilliger van de club... waar bleven andere ouders/trainers/begeleiders/ om die paar snotapen bij het nekvel te grijpen??????
Nou ja, dit dus.Met 3 man of meer inschoppen op iemand zijn hoofd meerdere keren die weerloos op de grond ligt, even daarvoor al rende voor zijn leven. dat is geen matten dat staat gelijk aan liquideren.
En ja, ik heb het onjuist want 3 vs 1 is geen man o man vechtpartij.
3 gasten doen iets, waarschijnlijk genoeg mensen eromheen maar niemand grijpt in.
De daders zijn bekend.
Maar hoe zit het met de verantwoording rondom het incident ?
Niet dus.. tot zover.
Maar daar ligt ook de kern van het probleem rondom een voetbalveld, imho.
Ik was er ook niet bij. kan er daarom ook niks zinnigs over melden.
Enige punt wat ik wil maken is dat vechten rondom voetbal vaak voorkomt.
Laatst gewijzigd door dvh op 06 dec 2012, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Schuur in Eethen was dat in mijn tijd niet, dat knokken, kijk op de paasmarkt in Gorinchem, ook altijd knokken, dan ging ik niet, ik snap ook wel wat je bedoeld, maar ik vond/vind het niet normaal, dus ging ik het uit de weg.dvh schreef:Heb ik ook.
En dat jij goed terecht bent gekomen geloof ik best, maar voor hetzelfde geld had je je niet los kunnen maken van die gasten en had het kwaad tot erger geworden, vandaar dat ik het niet normaal vind.
En ik was echt niet een lieverdje, heb ook dingen gedaan in mijn jeugd waar ik me nu diep voor schaam.
Zo heeft iedereen wel iets vermoed ik.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Na onderzoek kan de aanklacht nog uitgebreid/verzwaard worden.Luco schreef:Ik vind het al belachelijk dat het alleen doodslag is, wat mij betreft gewoon moord als je met een paar man op iemands hoofd gaat trappen.
Daders dood schieten lijkt me vrij achterlijk, doen ze in de V.S. ook en dat haalt weinig uit.
- RVV
.En ik was echt niet een lieverdje, heb ook dingen gedaan in mijn jeugd waar ik me nu diep voor schaam
Ja die Lucootje, die keek ook door het raampje van een BMW 7 serie, zag 260 op de teller staan en ging toen helemaal uit zijn dak

Is ook de trigger van dit topic. Ben zelf niet bang uitgevallen, maar vechten ben ik in principe altijd uit de weg gegaan. Niet vanwege een paar klappen die je door de adrenaline toch niet voelt. maar vanwege de kwetsbaarheid van je fysiek.. in knokfilms zie je iemand minuten lang klappen op zijn hoofd krijgen en daarna weer vrolijk verder gaan met zijn dingetje.... je zult maar denken dat het echt zo werkt. Ik had al vrij vroeg in de gaten dat het jezelf eigenlijk niks brengt.Enige punt wat ik wil maken is dat vechten rondom voetbal vaak voorkomt.
- dvh
Ja maar zo dachten/denken de meeste niet op hun 16e.
Dan is verstand meestal ver te zoeken..
Dus moeten de volwassenen rondom zo'n voetbalveld hun verantwoording nemen, imho.
Dan is verstand meestal ver te zoeken..
Dus moeten de volwassenen rondom zo'n voetbalveld hun verantwoording nemen, imho.
- Hielke
De sociale adhesie en contrôle zoals dat nog vaak in de provincie voorkomt, het gemeenschapsgevoel zeg maar, dat is allang geen gemeengoed meer. Als kind de ouder van een ander kind helemaal verrot slaan en schoppen, een normale tiener heeft een concreter beeld bij een marsmannetje dan bij zo'n gedachte.RVV schreef:Met 1 ding kan ik trouwens nog steeds niet met de pet bij... die scheids, vrijwilliger van de club... waar bleven andere ouders/trainers/begeleiders/ om die paar snotapen bij het nekvel te grijpen??????