Sneeuw 2015
- Luco
Re: Sneeuw 2012/2013
Onderstuurd he, die audi's 

- wjn
Gevalletje eigen risico lijkt me.Luc B schreef:Mag ik even officieel aankondigen; ik heb de eerst Audi A2 met fikse voorschade al binnen. Lang leve de ''gladheid''.
bijna kale zomerbanden en dan nog vol over het wit blijven knallen, goed bezig ! Enkeltje total-loss aangezien er 3 vouwen in het dak zitten.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dan ben je lekker bewust aan het autorijden hoor, net als van die mafketels die je met het huidige weer (slecht dus) gewoon zonder verlichting en richting aangeven rond ziet knallen 

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Hier de hele avond heerlijk me uit wezen leven op het industrie terrein in aanbouw. Sneeuw 

-
21.30 begonnen en 02.19 thuis. Compleet naar de klote.
Wat gaaf.
Wat gaaf.
- Martijn_bmw
Filmpjes!!
- Petrolhead Tom
Hier is het nu ook iets wit. Helaas momenteel geen RWD auto tot mijn beschikking. Misschien vanavond even op stap met de X3. 

- Knot
Mwah, ik heb het meestal na een uurtje wel gezien....Andre schreef:21.30 begonnen en 02.19 thuis. Compleet naar de klote.
Wat gaaf.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wat een heerlijk weer!
Jammer dat de wegen al weer aardig schoon gereden worden. Hopelijk valt er morgen nog een heel pak meer. Ik was sowieso al van plan om een dag vrij te nemen, maar ik denk dat ik de wekker maar lekker vroeg zet morgen
Jammer dat de wegen al weer aardig schoon gereden worden. Hopelijk valt er morgen nog een heel pak meer. Ik was sowieso al van plan om een dag vrij te nemen, maar ik denk dat ik de wekker maar lekker vroeg zet morgen

- Petrolhead Tom
Ik kan me zo voorstellen dat die Friese pool-vlaktes net iets uitgestrekter zijn dan die van de Randstad met de daarbij kleinere kans dat de politie je werk komt bewonderen.Knot schreef:Mwah, ik heb het meestal na een uurtje wel gezien....Andre schreef:21.30 begonnen en 02.19 thuis. Compleet naar de klote.
Wat gaaf.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Heerlijk, ik ben vanmorgen getuige geweest van een van de eerste slachtoffers van de horrorwinter van 2012/2013. Vanmorgen stond er een 107(of C1 of Aygo) ongeveer een meter hoog geparkeerd in een voortuin, op een brede, rechte weg met een snelheidslimiet van 30, binnen de bebouwde kom... Ja, de MR2 kwispelde ook wat... Vol gas in de 3, bij 50km/h (als ik gladheid vermoed, wil ik het ook ervaren), maar dat was het dan ook. Er lag overigens géén sneeuw... Ongekend...
- GTRene
wow...dat rijd ik de laatste maanden nog niet eens met al het 'normale' rijden bij elkaarAndre schreef:21.30 begonnen en 02.19 thuis. Compleet naar de klote.
Wat gaaf.

leuk als je dat kan/drijft, zo maak je tenminste gebruik van je 'speelgoed' en de mogelijkheden

- Joy
Het is net begonnen met sneeuwen hier. Precies een strook vanaf zee op Buienradar.

-
OnlineFedmas
- Auto: G21 330e
- GTRene
hier ligt trouwens ook een laagje sneeuw van 2 a 3 cm.
- Robin Hartog
Ik hoop dat er vrijdagmiddag nog een beetje extra bij komt, dan kan ik 's avonds lekker spelen.. Nu geen tijd.
@Andre: Wow! Filmpjes!

@Andre: Wow! Filmpjes!
- GTRene
filmpjes zou ik mee oppassen...
het kan makkelijk tegen je gebruikt worden ook al is er weinig verkeerds aan...
het is wat 'zei' er van maken en of willen zien.
het kan makkelijk tegen je gebruikt worden ook al is er weinig verkeerds aan...
het is wat 'zei' er van maken en of willen zien.
- JoostSchouten
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws ... rlast/1339
Kort verhaaltje van Weerplaza:
Vrijdag: hoe snel beweegt de depressie?
De positie van de depressie morgenmiddag volgens het Weerplaza model. De rode lijn geeft de grens aan tussen sneeuw en regen.
Het weerbeeld voor morgen is in grote lijnen hetzelfde ten opzichte van wat we gisteren al aangaven in ons artikel 'Grote hinder door winterweer mogelijk'. Toch zijn er wel enkele belangrijke details anders.
Het belangrijkste verschil is dat de weermodellen beginnen te 'twijfelen' over de treksnelheid van de sneeuwdepressie. Die snelheid is echter heel belangrijk, want dat bepaalt hoe lang het sneeuwt, waar het sneeuwt en wat de temperaturen zijn. Simpel gezegd, bij een trage snelheid is de kans op langdurige sneeuwval groter, maar weet zachte lucht van de Noordzee ook wat verder het land binnen te stromen. In de kustregio's gaat de sneeuw dan over in regen. De grote vraag waar onze meteorologen nu mee stoeien is waar die grens komt te liggen.
Huidige verwachting: sneeuwjacht en forse sneeuwval.
De wind draait naar een zuidelijke richting en neemt vannacht flink toe. Aan zee wordt de wind hard tot stormachtig, 7 tot 8 Bft, en landinwaarts 5 tot 6 Bft.
De grote verschillen zijn ook in de temperatuur terug te vinden. Groot deel van Nederland blijft koud.
De eerste sneeuw en natte sneeuw valt vannacht in het westen. Het begint allemaal vrij licht en in combinatie met de forse wind zullen de wegen nog aardig schoon blijven. In de tweede helft van de nacht gaat het krachtiger sneeuwen. Het sneeuwdek groeit snel tot enkele centimeters.
In combinatie met de forse wind is af en toe sprake van een sneeuwjacht. Een sneeuwjacht (vanaf 6 Bft) is de lichtere vorm van een sneeuwstorm (vanaf 8 Bft). Vanwege de sneeuwjacht is het zicht zeer slecht en kunnen zich ophopingen van sneeuw vormen. Dat maakt de wegen extra lastig begaanbaar.
In de ochtend trekt het sneeuwgebied oostwaarts. Het blijft daarbij stevig doorsneeuwen en waaien. Rond het middaguur lijkt de zwaarste sneeuwval het land te verlaten. In sommige regio's valt meer dan 10cm sneeuw, maar vanwege de wind kunnen ophopingen nog hoger zijn. De meeste kans daarop maken Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland en de regio's rondom het IJsselmeer. Vanwege de wind zijn echter overal ophopingen mogelijk. De minste sneeuw valt in het noordoosten.
In grote delen van het land was het vanochtend fraai wit.
Ondanks dat de zwaarste sneeuwval halverwege de dag wegtrekt, wordt het nog niet helemaal droog. Her en der kunnen nog sneeuwbuien vallen.
In het zuidwesten van het land valt het met de sneeuwval mogelijk mee. Zoals al aangegeven is de treksnelheid van de depressie bepalend voor de neerslagsoort in dit deel van Nederland. Meest waarschijnlijk begint de neerslag als sneeuw en natte sneeuw. Richting de ochtend gaat het mogelijk over in regen en stijgt het kwik in Zeeland tot 4 graden. De overlast kan daar dus erg meevallen.
Kort verhaaltje van Weerplaza:
Vrijdag: hoe snel beweegt de depressie?
De positie van de depressie morgenmiddag volgens het Weerplaza model. De rode lijn geeft de grens aan tussen sneeuw en regen.
Het weerbeeld voor morgen is in grote lijnen hetzelfde ten opzichte van wat we gisteren al aangaven in ons artikel 'Grote hinder door winterweer mogelijk'. Toch zijn er wel enkele belangrijke details anders.
Het belangrijkste verschil is dat de weermodellen beginnen te 'twijfelen' over de treksnelheid van de sneeuwdepressie. Die snelheid is echter heel belangrijk, want dat bepaalt hoe lang het sneeuwt, waar het sneeuwt en wat de temperaturen zijn. Simpel gezegd, bij een trage snelheid is de kans op langdurige sneeuwval groter, maar weet zachte lucht van de Noordzee ook wat verder het land binnen te stromen. In de kustregio's gaat de sneeuw dan over in regen. De grote vraag waar onze meteorologen nu mee stoeien is waar die grens komt te liggen.
Huidige verwachting: sneeuwjacht en forse sneeuwval.
De wind draait naar een zuidelijke richting en neemt vannacht flink toe. Aan zee wordt de wind hard tot stormachtig, 7 tot 8 Bft, en landinwaarts 5 tot 6 Bft.
De grote verschillen zijn ook in de temperatuur terug te vinden. Groot deel van Nederland blijft koud.
De eerste sneeuw en natte sneeuw valt vannacht in het westen. Het begint allemaal vrij licht en in combinatie met de forse wind zullen de wegen nog aardig schoon blijven. In de tweede helft van de nacht gaat het krachtiger sneeuwen. Het sneeuwdek groeit snel tot enkele centimeters.
In combinatie met de forse wind is af en toe sprake van een sneeuwjacht. Een sneeuwjacht (vanaf 6 Bft) is de lichtere vorm van een sneeuwstorm (vanaf 8 Bft). Vanwege de sneeuwjacht is het zicht zeer slecht en kunnen zich ophopingen van sneeuw vormen. Dat maakt de wegen extra lastig begaanbaar.
In de ochtend trekt het sneeuwgebied oostwaarts. Het blijft daarbij stevig doorsneeuwen en waaien. Rond het middaguur lijkt de zwaarste sneeuwval het land te verlaten. In sommige regio's valt meer dan 10cm sneeuw, maar vanwege de wind kunnen ophopingen nog hoger zijn. De meeste kans daarop maken Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland en de regio's rondom het IJsselmeer. Vanwege de wind zijn echter overal ophopingen mogelijk. De minste sneeuw valt in het noordoosten.
In grote delen van het land was het vanochtend fraai wit.
Ondanks dat de zwaarste sneeuwval halverwege de dag wegtrekt, wordt het nog niet helemaal droog. Her en der kunnen nog sneeuwbuien vallen.
In het zuidwesten van het land valt het met de sneeuwval mogelijk mee. Zoals al aangegeven is de treksnelheid van de depressie bepalend voor de neerslagsoort in dit deel van Nederland. Meest waarschijnlijk begint de neerslag als sneeuw en natte sneeuw. Richting de ochtend gaat het mogelijk over in regen en stijgt het kwik in Zeeland tot 4 graden. De overlast kan daar dus erg meevallen.
- Martijn M
Ik ben er klaar voor, auto ook... Nu die verrekte sneeuw nog. 

- Knot
Wat zijn de budget knallers dan?
Ik kan alleen een sierra 2.0 GT uit rotterdam van 800 euro vrpr vinden.
- Robertdj
Tijd voor winterbanden onder het ecohok, energysavers zijn niet echt sneeuwproof
(edit: andere smiley voordat men daadwerkelijk denkt dat ik hoge verwachtingen had bij energysavers of zomerbanden in de sneeuw)
@Knot
Subary Justy!!!1

@Knot
Subary Justy!!!1
Laatst gewijzigd door Robertdj op 06 dec 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Moet.... Jeuk.... Bedwingen....Robertdj schreef:Tijd voor winterbanden onder het ecohok, energysavers zijn niet echt sneeuwproof
@Knot
Subary Justy!!!1
- Knot
Sierra's zijn nog duur vind ik en slecht leverbaar.
Zo'n E36 320i instap 6 cilinder is ook gunstig, 600/700 euro kan je al sturen. Hier eentje met een beetje schade rechts maar verder prima interieurtje, schuifdak, onderhoud.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer
Zo'n E36 320i instap 6 cilinder is ook gunstig, 600/700 euro kan je al sturen. Hier eentje met een beetje schade rechts maar verder prima interieurtje, schuifdak, onderhoud.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer
-
Vanavond weer sneeuw?
- Luc B
Bmw 325i voor 900,-Knot schreef:Wat zijn de budget knallers dan?

Nog geen sneeuw hier... Ben benieuwd morgen. .