Ik bladerde hier al zo af en toe rond, maar uit verveling op stage nu maar eens besloten om me aan te melden. Ik ben Tom Beenders, 20 jaar inmiddels en woon in Panningen. Studeer Automotive Engineering (ontwikkeling van onderdelen voor de automotive sector) aan de Fontys in Eindhoven, maar loop momenteel stage in Helmond.
Ik ben sinds December 2010 trotse eigenaar van een Peugeot 106 Rallye uit 1996. Deze is uitgevoerd met een 4-cilinder 1.6 8v met origineel 103pk, bovendien is het met een gewicht van maar 868 kilo werkelijk een genot om mee te rijden op bochtige landweggetjes en rotonde's

De Rallye is inmiddels behoorlijk veranderd sinds de aanschaf, zo is ze uitgevoerd met een Pugsport Group-N uitlaat (10kg lichter dan de originele uitlaat en levert zo'n 8 à 10 pk winst op) en een Spaghetti-spruitstuk (paar pk'tjes en bovendien 1.2kg lichter dan het originele spruitstuk).
Bovendien staat de Rallye op 15" 'stalen' velgen, welke gemaakt zijn van Aluminium... ja, dat lees je goed

Deze velgen komen onder een Citroen C5 vandaan en zijn ook weer een paar kg lichter dan de originele 14" 'steelies' waarop de Rallye origineel afgeleverd is, wat natuurlijk ten goede komt in het weggedrag.

Verder zijn er al behoorlijk wat kleine dingetjes aangepakt waaronder een draagarmbrug, oil-catch tank en stijvere motorsteunen, maar ik zal het verhaal niet langer maken dan nodig.
Plannen:
- Kleine verlaging
- Originele Radio/cassette zoeken
- Peugeot-sport pedalen monteren
Deze pedalen zijn momenteel onderweg en worden binnenkort gemonteerd. Op de lange termijn staat nog een motorrevisie op de planning, of het huidige motorblok wordt gewisseld voor een 16v GTI blok met 120pk, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Momenteel heb ik er ongelofelijk veel plezier aan, en van mij mag dat nog jaren zo blijven